וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "כך לא מנהלים מדינה, נתניהו שינה דעתו חמש פעמים בארבעה ימים"

19.3.2017 / 20:37

יו"ר יש עתיד תקף את ראשי המערכת הפוליטית על רקע המחלוקות בקואליציה: "כולם מתעסקים בקומבינות ובפוליטיקה קטנה. שכחו שיש אזרחים ואנשים, כך זה לא יכול להימשך. המערכת הפוליטית גורמת נזק"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שמרית גולדשטיין

על רקע העימותים בקואליציה והיוזמה להחלפת הממשלה בכנסת הנוכחית, נאם הערב (ראשון) יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, במסגרת כינוס תושבים במלון פארק בנתניה. "כך לא מנהלים מדינה. כולם מתעסקים בקומבינות ובפוליטיקה קטנה. שכחו שיש אזרחים ואנשים, כך זה לא יכול להימשך", אמר לפיד על אירועי 48 השעות האחרונות במערכת הפוליטית, "מה זה צריך להיות? הם יצאו מדעתם".

"הם מתעסקים במי ינהל את הערוץ הראשון ומה יגידו עליהם", הוסיף לפיד. "כל היום תקשורת, פוליטיקה קטנה, הם שכחו אותנו. הם שכחו שיש אזרחים שרוצים לגדל את הילדים שלהם. זה מה שעושה מדינה, מטפלת בחיי האזרחים. במקום זה יש לנו קבוצה של פוליטיקאים שעסוקים בעצמם, רק ביום יום שלהם, רק במה יכתבו עליהם, כך זה לא יכול להימשך".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בכנס תושבים בנתניה, 19 במרץ 2017. שלומי גבאי
"הטלפון הראשון יהיה לליכוד ולעבודה". לפיד, הערב/שלומי גבאי

לדבריו של לפיד, "המערכת הפוליטית גורמת נזק במקום לטפל בבעיותיה של המדינה. צריך מערכת פוליטית שבה ראש הממשלה מדבר לפני הטיסה לסין על הזדמנויות עסקיות ועל הדרך לייצר כלכלה טובה יותר, לא על זה שהוא משנה בפעם החמישית בארבעה ימים את דעתו בשאלת התאגיד". לפיד הציג בכינוס את "תוכנית שבע הנקודות" של מפלגתו, ושטח את חזונו הפוליטי. הוא הבטיח כי לאחר שינצח בבחירות, "הטלפון הראשון יהיה לליכוד ולעבודה, כדי לשדר מסר של אחדות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע אתמול כי הוא חוזר בו מהסיכום עם שר האוצר משה כחלון בנושא התאגיד. נתניהו צוטט כאומר שהוא מוכן ללכת לבחירות, ואילו כחלון אמר: "הממשלה הקודמת עוללה לעובדי הרשות את מה שעוללה וזרקה את זה אליי. במנהיגות צריך לעשות דברים עד הסוף".

השרים מנסים לגשר בין נתניהו לכחלון

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, מנסה לגבש פשרה בין השניים, ולפיה התאגיד יקום כמתוכנן, אך חוק התקשורת החדש יוחמר והפיקוח על התאגיד יוגבר. שר התיירות יריב לוין מנסה אף הוא לגשר בין נתניהו לכחלון והוא צפוי להיפגש עם אנשיו של שר האוצר הערב או מחר בבוקר.

בין היתר, לוין צפוי להציע לבחון מיזוג של רשות השידור לתוך התאגיד. גם השר אריה דרעי אמר בראיון בערוץ 2 כי יש להגיע לפשרה. "ביום חמישי כשראש הממשלה נשב כל ראשי המפלגות בחדר אפילו שעות עד שנמצא פתרון", אמר.

בנט נפגש היום עם כחלון ודן עמו בנושא בשולי מסיבת עיתונאים שקיימו יחד לכבוד הסכם השכר החדש עם הסתדרות המורים, והעביר מסרים גם לאנשי נתניהו. במסיבת העיתונאים קרא בנט מפורשות להימנע מפירוק הממשלה: "בואו לא נגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות יקרה ומיותרת. לא נלך לבחירות בגלל התאגיד, אנשים לא יודעים מה זה".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בכנס תושבים בנתניה, 19 במרץ 2017. שלומי גבאי
לפיד, הערב/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully