וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גטאס: "עשו עליי סיבוב – למה את ראש הממשלה לא עוצרים?"

19.3.2017 / 21:53

זמן קצר לאחר שהגיש חבר הכנסת את מכתב ההתפטרות במסגרת הסדר הטיעון עליו חתם, אמר באסל גטאס בריאיון לוואלה! NEWS כי הוא "נושא באחריות". בעוד הוא מתכונן לקראת ריצוי עונשו, הבהיר: "בחרתי בערכיי על פני החוק"

צילום: ערוץ 10

חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס הגיש היום (ראשון) את התפטרותו מהכנסת במסגרת הסדר הטיעון עליו חתם. "אני גאה במעשיי. רציתי לזרוק את מכתב ההתפטרות וללכת, אפילו להשתין בכנסת אני לא רוצה", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. ביום שישי האחרון הוגש נגד גטאס כתב אישום, במסגרת ההסדר, לפיו יתפטר מתפקידו וירצה שנתיים מאסר. כתב האישום מייחס לגטאס עבירות של הברחת טלפונים סלולריים לכלא, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור, הכנסת מסמכים שלא דרך הנהלת בית הסוהר ומרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור.

"אני נושא באחריות על כל מה שעשיתי", הבהיר. "להפך, אני מרגיש שלם עם עצמי. יש לי אהדה רבה מהמשפחה והקהילה שלי. אני לא נכנס לכלא בגלל אונס, הטרדה מינית, שוחד או גניבה. בתי הכלא בישראל מלאים במנהיגים בגלל אישומים כאלה. אך אני, לעומתם, לא נכנס לכלא בגלל דבר שמביא לי חוסר כבוד".

גטאס הגיע היום ללשכתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בפעם הראשונה מאז נחשפה הפרשה נגדו, אך לדבריו לא היה מדובר בפגישה ידידותית. "לא לחצתי את ידו", אמר גטאס, "אם הוא היה מושיט לי אותה, היא הייתה נשארת באוויר". חבר הכנסת ממפלגת בל"ד, חלק מהרשימה המשותפת של הח"כים הערבים בכנסת, הבריח טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות, מעשה שתועד במצלמות נסתרות.


עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ גטאס הגיש את התפטרותו; יו"ר הכנסת לא לחץ את ידו
הסדר טיעון לח"כ גטאס: יישלח לשנתיים מאסר, סעיף האישום ירוכך
ח"כ גטאס לאחר כתב האישום: "מקווה שהמחיר שאשלם לא יהיה לחינם"

ח"כ באסל גטאס מגיע למשרדי להב 433, 16 בינואר 2017. מגד גוזני
"מנהיגים רבים הפכו לגיבורים כיוון שהעדיפו ערכים על פני החוק". גטאס/מגד גוזני

לטענתו, הבריח את הטלפונים הסלולריים "מסיבות הומניטריות, מצפוניות וערכיות. האסירים הביטחוניים והמשפחות שלהם סובלים בגלל שהרשויות בישראל עושות בהם שפטים בניגוד לאמנות בעולם". גטאס הסביר כי "כל אחד מגיע בחיים שלו לנקודה שבה הוא צריך לבחור בין לכבד את החוק ללכבד את ערכיו, אמונתו והמצפון שלו. בהיסטוריה של האנושות יש מנהיגים רבים שהפכו לגיבורים כי העדיפו את המרות של הערכים ממרות החוק".

התפטרותו של גטאס "זירזה" את הליך ההדחה שניסו לקדם שרים וח"כים בכנסת. "כולם עשו עליי סיבוב פוליטי", טען. "מתי קרה שהסירו חסינות של חבר כנסת ועצרו אותו לחמישה ימים בלי חקירה? ראש הממשלה לא נחקר עכשיו? למה לא עוצרים אותו? הטענה של המשטרה למעצר שלי הייתה שיבוש חקירה, גם הוא שיבש חקירה – אבל אני ח"כ ערבי". עוד טען כי מפלגתו נרדפת פוליטית כיוון שעמדותיה "מאתגרות את הקונצנזוס הישראלי".

גטאס מכין עצמו לקראת הכניסה לכלא ומבהיר כי אין לו כוונה לשוב לחיים הפוליטיים. "חברי הכנסת הערביים סובלים. להימצא במקום שכולו חקיקה גזענית ואווירת הסתה זה לא כבוד גדול", קבע. "יהיו לי מקומות אחרים עם עשייה פוליטית וחברתית שאהיה בהם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully