וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: כוחות הביטחון מתקדמים לכיבוש המסגד הגדול במוסול

19.3.2017 / 14:08

המשטרה הפדרלית עברה את תחנת הרכבת במערב העיר, בדרך למקום שבו הכריז מנהיג דאעש אל-בגדאדי על הקמת החליפות. נפילת המסגד, שבו עדיין מתנוסס דגל הארגון, תהווה מכה סמלית לארגון הקיצוני

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

כוחות הביטחון של עיראק התקדמו היום (ראשון) לעבר העיר העתיקה של מוסול, כשהם מתקרבים לכיבוש היעד הסמלי של מסגד א-נורי, שבו הכריז מנהיג "המדינה האסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי על הקמת החליפות ב-2014. כוחות המשטרה הפדרלית עברו את תחנת הרכבת במערב העיר ומפקד בשורותיה אמר כי הם קרובים להשתלטות על המסגד. דגל דאעש עדיין התנוסס בצריח המסגד היום.

תושבים ממשיכים להימלט מהאזור, כשהם נושאים את חפציהם ועוברים דרך מבנים הרוסים כשחילופי אש והפגזות מהדהדים מאחוריהם. רובם היו נשים וילדים. עד 600 אלף אזרחים עשויים להיות נצורים בעיר, וכ-250 אלף כבר נעקרו ממוסול ומעיירות סמוכות מאז החל המבצע באוקטובר.

הקרב לכיבוש מעוזו האחרון של דאעש בעיראק נכנס עתה לחודשו השישי. כוחות ממשלת עיראק, בתמיכת הקואליציה האמריקנית, טיהרו את מזרח מוסול ומחצית מחלקה המערבי כשהם עתה מתמקדים בכיבוש העיר העתיקה. גורמים אמריקניים מעריכים כי 2,000 לוחמי דאעש נותרו בעיר השנייה בגודלה במדינה.

לקריאה נוספת בנושא
המבצע במוסול מתקדם - והזוועה מתגלה: נחשף קבר אחים המוני של דאעש
גורמי מודיעין: מנהיג דאעש נטש את לוחמיו במוסול - ומסתתר במדבר

מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, במסר מאיים לישראל: "לא תהיה לכם שלווה בפלסטין". צילום מסך
כיבוש המסגד יהיה מכה כואבת לדאעש. אל-בגדאדי ב-2014/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully