וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז עלה לשלטון: חמאס גזר עונש מוות על סוחרי סמים

19.3.2017 / 13:16

בשל הגידול בהברחות לרצועה, הארגון הטיל עונשים כבדים על שני מורשעים, אחד מהם נשפט בהיעדרו. זאת הפעם הראשונה מאז השתלט על עזה שבה חמאס גוזר את העונש השמור לרוב לרוצחים ומשתפי פעולה עם ישראל על סוחרי סמים

סמים שהוחרמו על ידי משטרת חמאס, עזה. מרץ 2017. רויטרס
ההברחות שוברות שיאים. סמים שהוחרמו על ידי חמאס/רויטרס

בית משפט צבאי של חמאס גזר עונש מוות על שני פלסטינים שהורשעו בסחר בסמים, במקרה הראשון מסוגו מאז השתלט הארגון על רצועת עזה לפני כעשור. משרד הפנים מסר היום (ראשון) כי איד מהם יוצא להורג בכיתת יורים. המורשע השני נידון למוות בהיעדרו.

משרד הפנים אמר כי כוחות הביטחון של חמאס החרימו סמים בסך שני מיליון דולר רק בינואר, כמות השווה ערך לכל מה שנתפס ב-2016. רוב הסמים שהוחרמו היו סמים ממכרים וקנאביס. חמאס גוזר עונשי מוות ומיישם אותם לרוב נגד מי שהורשעו ברצח או בשיתוף פעולה עם ישראל, אך זאת הפעם הראשונה שבה סוחרי סמים נידונים למוות. לפי המשרד, המורשעים קיבלו בעבר עונשים קלים יותר, אך הם "לא הורתעו".

לאחר שהמצרים החלו לפעול בשנים האחרונות ביתר שאת נגד מנהרות ההברחה באזור רפיח, המבריחים מצאו דרכים יצירתיות יותר להכנסת החומרים האסורים לשטח הרצועה. הסמים מוטמנים לרוב במכלי גז לבישול או במכונות כביסה שעוברות את הגבול, ולעתים כמויות קטנות מושלכות מעבר לגבול. במקרים אחרים, הסמים מוחבאים בתוך משלוחים שמועברים לרצועת עזה מישראל.

לקריאה נוספת בנושא
האויב החדש של חמאס בעזה: גל חסר תקדים של הברחות סמים לרצועה
כך כובש חמאס את לבבות האירופים דרך "האחים המוסלמים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully