וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גטאס הגיש את התפטרותו; יו"ר הכנסת לא לחץ את ידו

19.3.2017 / 12:24

התפטרותו של הח"כ המואשם בהברחת טלפונים סלולריים לכלא ומתן אמצעים לביצוע מעשה טרור תיכנס לתוקפה בעוד 48 שעות. ח"כ יולי אדלשטיין לא לחץ את ידו כנהוג במקרי התפטרות: "חבל שהוא לא התפטר לפני חודשיים"

צילום: ערן גילווארג

(בווידאו: מסיבת עיתונאים שערך גטאס בנצרת, בשבוע שעבר)

ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) הגיש היום (ראשון) את התפטרותו ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין. התפטרותו של חבר הכנסת תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות, ויחליף אותו ג'מעה אזברגה. אדלשטיין לא לחץ את ידו של גאטס כנהוג במקרים של התפטרות. גורם שנכח בפגישה אמר כי היה "מפגש קורקטי וקודר". אדלשטיין אמר לאחר ההתפטרות כי "חבל שהוא לא התפטר חודשיים קודם".

ביום שישי האחרון כינס גטאס מסיבת עיתונאים בנצרת, לאחר שפרקליטות מחוז דרום הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע את כתב האישום שגובש נגדו, במסגרת הסדר טיעון, ובה הכריז כי הוא מתכוון להתפטר. בכתב האישום המתוקן יוחסו לגטאס עבירות של הברחת טלפונים סלולריים לכלא, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור, הכנסת מסמכים שלא דרך הנהלת בית הסוהר ומרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור. במסגרת הסדר הטיעון, ח"כ גטאס יישלח לשנתיים מאסר בפועל, ויגיש את מכתב ההתפטרות שלו מהכנסת ביום ראשון הקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ גטאס לאחר כתב האישום: "מקווה שהמחיר שאשלם לא יהיה לחינם"
הסדר טיעון לח"כ גטאס: יישלח לשנתיים מאסר, סעיף האישום ירוכך
המשנה ליועמ"ש בדיון להדחת גטאס: "הסדר עמו יכלול את התפטרותו"

ח"כ באסל גטאס מגיע למשרדי להב 433, 16 בינואר 2017. מגד גוזני
הפרקליטו בקש לקבוע כי יש קלון במעשיו. גטאס מגיע למשרדי 443/מגד גוזני

כמו כן, במסגרת ההסדר ייגזר על גטאס מאסר על תנאי לתקופה שתיקבע על ידי בית המשפט. הפרקליטות תעתור גם להטיל קנס כספי על גטאס והוא לא יהיה מוגבל בטיעוניו בעניין זה. הפרקליטות תבקש בנוסף מבית המשפט לקבוע במסגרת גזר הדין כי יש קלון במעשי העבירה שאותם ביצע גטאס, זאת בין השאר, לנוכח סוג העבירות, אופיין והנסיבות בהן בוצעו.

"הסעיפים הביטחוניים שרצו להאשים אותי בהם ירדו מכתב האישום המתוקן שיוגש", אמר גטאס בשיחה עם וואלה! NEWS, ואישר כי חתם על הסדר הטיעון. לשאלה אם הוא מרוצה מכך, השיב: "אם אני חותם, כנראה שזה מקובל עליי". ח"כ גטאס הוסיף בהמשך התייחסות נוקשה יותר להסדר שנחתם: "אין לי ציפייה ליחס של צדק או להגינות מצד הגורמים הפועלים במסדרונות משטר האפרטהייד, שעיקר מאמציהם נסוב סביב הנסיונות להצדיק ולתת לגיטימציה לעוולות, לגזל ולדיכוי".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אירוע פרידה משגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, 17 בינואר 2017. דוברות הכנסת, צילום: יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
מפגש קורקטי וקודר. אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, צילום: יצחק הררי

בטיוטת כתב האישום נטען כי גטאס הבריח טלפונים לאסיר ואליד דקה, שהיה חבר בחוליה שחטפה ורצחה את החייל משה תמם בשנת 1984 ונושא בשל כך בעונש מאסר של 31 שנה. לפי כתב התביעה, גטאס ניצל את חסינותו הפרלמנטרית כדי להעביר את הטלפונים לאסירים הביטחוניים. לפני כחודשיים הוא נפגש עם אסעד, אחיו של ואליד דקה ותכנן עמו כיצד להעביר את הטלפונים, כמו גם מידע, לתוך כותלי הכלא. גטאס, כך נכתב בכתב האישום, נפגש עם דקה במסגרת ביקור, שנועד לוודא את תנאי כליאתו של האסיר.

לפני ביקורו בכלא נפגש גטאס עם אסעד בתחנת דלק שם קיבל מידיו 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים, שני מטענים לטלפונים ניידים ואוזניה לטלפון. חבר הכנסת הסתיר את תכולת החבילות שקיבל מתחת לחולצתו. כתב האישום מתאר כיצד התחמק גטאס מחיפוש על גופו. בעת כניסתו לכלא, נכתב, הוא עבר במכשיר המגנומטר, שהתריע עקב הטלפונים הניידים שהוסתרו בחולצתו. גטאס טען בפני הסוהר שבדק אותו כי המגנומטר צפצף בגלל חגורתו, אך סירב להיבדק שוב בטענה כי יש לו חסינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully