וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אין לחם תלכו לכלא: האויבים החדשים של ונצואלה - האופים

19.3.2017 / 11:11

הממשלה הסוציאליסטית המתקשה לעצור את המשבר הכלכלי החריף עצרה כמה אופים, אחרי שאלו הפרו את התקנות והכינו מאפים במקום לחם. הנשיא מדורו שלח פקחים וחיילים ליותר מ-700 מאפיות בבירה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(הנשיא מדורו מכריז על צעדים חדשים למאבק באינפלציה, דצמבר)

ארבעה אופים בוונצואלה נעצרו השבוע לאחר שהכינו עוגיות ומאפים אחרים כחלק מהאיום של ממשלתו הסוציאליסטית של הנשיא ניקולס מדורו להשתלט על המאפיות בקראקס במסגרת "מלחמת לחם" חדשה. מדורו שלח בשבוע החולף פקחים וחיילים ליותר מ–700 מאפיות באזור הבירה כדי לאכוף תקנה שקובעת שיש להקצות 90% מהקמח להכנת לחם ולא לאפיית מאפים יקרים יותר.

זהו הצעד האחרון של הממשלה להילחם במחסור ובתורים הארוכים המשתרכים לרכישת מוצרי מזון, מצב המאפיין את כלכלתה החולה של ונצואלה בשלוש השנים האחרונות. מפלגת השלטון הסוציאליסטית אמרה כי אנשי עסקים התומכים באופוזיציה מחבלים בכלכלה של החברה באופ"ק דרך צבירת מוצרים והעלאת מחירים. מבקרי הממשלה טוענים כי האשמה מוטלת עליה בשל שליטתה על הכלכלה.

לפי הודעת מינהלת המחיר ההוגן של המדינה, בבדיקות פתע שנערכו בשבוע שעבר נעצרו שני בעלי מאפיות כי השתמשו בכמות רבה מדי של קמח להכנת מאפים מתוקים, וממולאים בבשר. עוד נמסר כי שני אופים נוספים נעצרו בגין אפיית בראוניז בקמח שפג תוקפו. עוד נמסר כי הממשלה השתלטה על לפחות אחת מהמאפיות למשך 90 יום.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ במסר חריף לוונצואלה: "לשחרר מיד את מנהיג האופוזיציה מהכלא"
אחרי כאוס וביזה: ונצואלה עוצרת את החלפת המטבע חסר הערך

חברי מיליציה במאפייה בבירת ונצואלה, קראקס, 17 במרץ 2017. רויטרס
חברי מיליציה במאפיה בקראקס, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully