וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו חזר בו מההסכמות עם כחלון: "בשביל מה צריך את התאגיד?"

19.3.2017 / 0:14

רה"מ הודיע כי שינה את דעתו לגבי מועד תחילת השידורים של תאגיד השידור. "עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה מעלותו של התאגיד", הסביר. בהתייעצות עם שרים אמר נתניהו: "אם כחלון לא יסכים לסגירת התאגיד, נלך לבחירות". גורמים בכולנו: "הוא מתנהג בצורה לא רציונלית"

עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: הפגנות של עובדי רשות השידור, השבוע)

ראש הממשלה בנימין נתניהו חוזר בו מההסכמות שהושגו עם שר האוצר משה כחלון לגבי מועד תחילת שידורי התאגיד הציבורי - כך אישר אמש (שבת) נתניהו עצמו בעמוד הפייסבוק שלו. "שיניתי את דעתי בעקבות פגישה שקיימתי אתמול עם עובדי רשות השידור", כתב. "בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד".

עוד כתב נתניהו כי "כמו כן, התברר בפגישה שבניגוד לנתונים של משרד האוצר, עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלותו של התאגיד. אז בשביל מה צריך את התאגיד?". גורמים במפלגת כולנו אמרו כי נתניהו מתנהג בצורה לא רציונלית: "הוא החליט ללכת לבחירות והתאגיד הוא רק תירוץ".

זמן קצר לפני המראתו לסין, התייחס נתניהו למשבר. "ממשלה מתקיימת על סמך הסכמים קואליציוניים, בהם נקבע במפורש שכל המפלגות מחויבות להחלטות של הליכוד, בנושא התקשורת", אמר. "אתמול בישיבה עם עובדי רשות השידור התברר לי שאין שום בעיה תקציבית. בשביל מה צריך את התאגיד הזה? לשלוח מאות משפחות הביתה ערב פסח. לא יכול להיות במצב שאנחנו בליכוד עם 30 מנדטים מכבדים את כל הסעיפים הקואליציוניים של מפלגות קטנות גם כשאנחנו לא מסכימים, זה לא מקובל עלינו"

מוקדם יותר אתמול אמר לוואלה! NEWS יו"ר הקואליציה דוד ביטן כי "נתניהו נחוש לסגור את התאגיד, הטכניקה והטקטיקה משניים". אחד המקורבים לראש הממשלה הסביר את החלטתו. "מותר לראש הממשלה לחזור בו. הטיעון של כחלון היה שיש חריגה מהתקציב. ראש הממשלה שמע מעובדי הרשות שהם יכולים לעמוד בפחות מתקציב התאגיד. איך יכול להיות ששר האוצר אומר שמטעמי תקציב הוא לא מעביר את זה?", תהה.

ביטן הכריז לראשונה בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 כי הסיכום של ראש הממשלה ושר האוצר בנוגע לתאגיד השידור אינו תקף. "איננו מוכנים שהתאגיד יקום", אמר ביטן, "יש לנו 45 יום כדי לדאוג שזה לא יקרה. עם זאת לא נעבור על החוק". יו"ר הקואליציה הבהיר כי "אנחנו מצפים מכחלון ללכת איתנו על העניין הזה".

עוד בוואלה! NEWS:
"חוצפן, סוציומט": העימות בין ביטן לקיש יוצא משליטה. צפו
סידורי ישיבה, השמצות והתאגיד: כך הפך גיבושון הקואליציה לזירת קרב
מקורב לרה"מ: נתניהו חוזר בו מההסכמות עם כחלון על התאגיד

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 16 במרץ 2017. רויטרס
משבר נוסף בממשלה? ראש הממשלה בנימין נתניהו/רויטרס

לטענת המקורבים לראש הממשלה, הוא הבין שלשום בפגישתו עם אנשי רשות השידור כי העובדים מוכנים להתייעל, ויכולים לעבוד בתקציב נמוך מזה של התאגיד, ולכן הוא מתעקש לבחון מחדש את עלייתו לאוויר, ולבחון אפשרות של שילוב חלקים מהתאגיד בתוך רשות השידור. "זה דבר שראוי לבחינה מעשית", אמר נתניהו בפגישה, והוסיף כי "יש פגרה, יש זמן, לא מאוחר מדי לתקן את העוול – ואני רוצה לתקן אותו, בעזרתכם".

נתניהו צפוי להמריא הלילה לסין, אולם לפני נסיעתו הוא קיים התייעצות עם שר התקשורת צחי הנגבי, שר התיירות יריב לוין, שרת התרבות מירי רגב ויו"ר הקואליציה ביטן, שבמהלכה הנחה נתניהו את הנוכחים לפעול בשבוע הקרוב לקידום סגירת התאגיד. בהתייעצות אמר לשרים כי "אם כחלון לא יסכים לסגירת התאגיד - נלך לבחירות".

עובדי רשות השידור מפגינים מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה, 17 במרץ 2017. אלי אשכנזי
הפגנת עובדי רשות השידור מול ביתו של שר האוצר, אתמול/אלי אשכנזי

"הטיעון של כחלון נגד סגירת התאגיד היה טיעון תקציבי, אבל עכשיו התברר שאפשר להמשיך להפעיל את רשות השידור בפחות כסף", אמר המקורב לראש הממשלה. "ההסכמים הקואליציוניים מחייבים את כחלון ללכת איתנו בכל הנוגע לתחום התקשורת, ואם אין טיעון תקציבי, אין לו סיבה לא ללכת איתנו".

הפגישה עם אנשי רשות השידור, שעל אודותיה פורסם לראשונה בוואלה! NEWS, נקבעה כיממה לאחר שנתניהו וכחלון הגיעו להסכמה שסיימה את המשבר הקצר שפרץ השבוע סביב עתיד השידור הציבורי. לפי ההסכמות, שהושגו בתיווך יו"ר ש"ס אריה דרעי, התאגיד יקום כמתוכנן ב-30 באפריל וחוק התקשורת החדש, שמחיל פיקוח פוליטי על כל השידורים בישראל – הן המסחריים והן הציבוריים – יקודם בהסכמת ראשי הקואליציה.

ואולם, אמש נפגש נתניהו עם אנשי רשות השידור, ומדבריו השתמע כי הוא ממשיך לפעול בנושא. "שמעתי פה דברים נוגעים ללב, אפילו קורעי לב של אנשים ותיקים ומנוסים, אנשים שתרמו ואנשים שתורמים והם נזרקים לרחוב – למה?", אמר נתניהו בפגישה. "תאגיד זה לא דבר קדוש, התאגיד הוא חסר ביקורת ציבורית ומשתמש בכספים כלאחר יד ושולח הרבה אנשים טובים ומנוסים הביתה ואני חושב שזה לא נכון. צריך להמשיך את רשות השידור – לשקם - היא כבר השתקמה הרבה וצריך לשקם עוד ויש כאן נכונות שלכם", אמר לעובדים בפגישה. יצוין כי ההצעה למזג חלקים מהתאגיד לתוך רשות השידור כבר הועלתה בחודשים האחרונים במסגרת המגעים בין נתניהו וכחלון, אך נפסלה לנוכח התנגדות האוצר ועלויותיה התקציביות.

הרצוג: נגיש הצעת אי-אמון בממשלה

אתמול אמר ביטן באירוע "שבתרבות" בחיפה כי מועד הבחירות מתקרב. "יש סיכוי טוב שנלך לבחירות", טען. "הגיעו מים עד נפש והכיוון הוא לא נכון. אם לליכוד ולראש הממשלה יימאס, הוא יפרק הכול ונלך לבחירות ונצא מחוזקים".

בתגובה להתפתחויות צייץ אמש יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג: "‏המחנה הציוני בראשותי ישתף פעולה עם גוש ציוני מתון, חברתי ואחראי להחלפתו של ראש הממשלה. ננהל מגעים לתמיכה רחבה בהצעת אי-אמון קונסטרוקטיבית בתוך הכנסת הזו". הרצוג שוחח היום בטלפון עם שר האוצר משה כחלון ודן עמו בהצעתו לאי-אמון קונסטרוקטיבית.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, אמרה: "ממשלה וראש ממשלה צריכים וחייבים לדון ולבחון מחדש כל נושא. כך נעשה עם רשות השידור והמסקנה היא ברורה: דרושה רשות שידור משוקמת ולא בזבוז עשרות מיליוני שקלים על תאגיד מנופח המנוהל כמועדון סגור. אני מקווה שהאחריות הציבורית אצל השותפות הקואליציוניות תגבר על כל דבר אחר, שהן יכבדו את ההסכם הקואליציוני ולא יכפו מערכת בחירות מיותרת על אזרחי ישראל".

גם שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט קרא להימנע מבחירות. "‏אני קורא לכולם לפעול באחריות ולמנוע בחירות יקרות מיותרות שיפגעו בכלכלה ובאזרחי ישראל", כתב בטוויטר והוסיף: "עם קצת רצון טוב, משבר התאגיד פתיר".

(עדכון ראשון 19:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully