וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוקף אמר לחיילים בנמל התעופה בפריז: "כאן כדי למות למען אללה"

הרשויות בצרפת הודיעו כי תקרית חטיפת הנשק בנמל התעופה אורלי שהסתיימה במותו של התוקף נחקרת כאירוע טרור. האיש, זיאד בן בלקאסם, מוסלמי קיצוני בן 39, היה מוכר לרשויות. בטרם האירוע באורלי ירה בשוטר שעצר אותו לבדיקה שגרתית, וכתב לאביו: "פישלתי"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

התביעה בצרפת שפכה אתמול (שבת) אור על פרטי תקרית הירי שאירעה מוקדם יותר בנמל התעופה אורלי שבפריז, ונחקרת כאירוע טרור. במהלך התקרית חטף אדם נשק מחיילת ונורה למוות בידי כוחות הביטחון. האיש זוהה בשם זיאד בן בלקאסם, מוסלמי קיצוני בן 39 שנולד בצרפת, אך הוריו מתוניסיה. הוא היה מוכר למשטרה בעיקר בגין עבירות גניבה וסחר בסמים ולסוכנויות הביון במדינה.

מאוחר יותר מסר התובע הצרפתי כי בן בלקאסם אמר לחיילים בנמל התעופה כי הוא "כאן כדי למות למען אללה". "תניחו את את הנשק, שימו את ידיכם מאחורי הראש, אני כאן כדי למות למען אללה, בכל מקרה יהיו פה הרוגים", אמר לחיילים. עוד נמסר כי בן דודו של התוקף נעצר. לפי משרד התובע, בחירת היעד ותהליך ההקצנה שעבר התוקף מצדיקים לחקור את המתקפה כפעולת טרור.

לקריאה נוספת:
צרפת: אישה נפצעה מפיצוץ מעטפת נפץ במשרדי קרן המטבע בפריז
חודש לבחירות: נפתחה חקירה רשמית נגד מועמד הימין לנשיאות צרפת
בגלל ציוצים על דאעש: הוסרה חסינותה של לה פן בפרלמנט האירופי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התוקף, זיאד בי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר צבא צרפת מסר כי הוא נורה למוות לאחר מאבק עם החיילת שסיירה בטרמינל. עוד בטרם התקרית בנמל התעופה העמוס, שגרם לפינויו המלא, הוא ירה ופצע שוטר באמצעות אקדח לאחר שנעצר במחסום משטרתי בצפון פריז. אביו ואחיו של בן בלקאסם נלקחו למעצר, וכוחות משטרה פשטו על ביתו.

לפי דיווח בערוץ הטלוויזיה הצרפתי BFMTV, התוקף שלח לאביו הודעת טקסט לאחר הירי: "פישלתי. יריתי בשוטר". נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר כי חקירת המקרה הועברה לתביעה העוסקת בפשעי טרור ושכמה צעדי חקירה נערכו היום.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
כוחות אבטחה בנמל התעופה באורלי לאחר תקרית ירי, 18 במרץ 2017. רויטרס
נמל התעופה אורלי, אתמול/רויטרס

מסע הירי של בן בלקאסם החל בעיר סטן שליד נמל התעופה "לה בורז'ה" שבצפון פריז, שם הוא חמק במכונית לאחר שירה ופצע שוטר במהלך בדיקה משטרתית. שר הפנים של צרפת ברונו לה-רו מסר לעיתונאים כי זמן קצר לאחר מכן, הוא היה מעורב בגניבת רכב בפרבר אחר של פריז, ויטרי, שם הוא איים על לקוחות בבר.

כעבור זמן מה הוא הגיע לאורלי, שם ניסה לחטוף רובה מחיילת המשרת בחיל האוויר של צרפת, שפטרלה בנמל התעופה. דובר הצבא אמר כי במהלך "התקיפה האלימה מאוד" נפלו בן בלקאסם והחיילת לרצפה. בזמן שהשניים נאבקו, פתחו חבריה באש והרגו אותו.

דומיניק, עד ראייה, אמר כי ראה אדם אוחז באישה בזרועו ומנסה לקחת את נשקה. בטרם ירו בו, ניסו החיילים לשכנע את בן בלקאסם להוריד את נשקו. "הוא ברח דרך המדרגות. אחרי זה שמענו שתי יריות", סיפר ל-BFMTV.

כוחות אבטחה בנמל התעופה באורלי לאחר תקרית ירי, 18 במרץ 2017. רויטרס
כוחות מתוגברים בצרפת/רויטרס

בעקבות התקרית פונו כ-3,000 בני אדם מנמל התעופה אורלי, השני הכי עמוס בצרפת. כוחות הביטחון כיתרו את הטרמינל בניסיון לחפש אחר פצצות, אך לא מצאו אף חומר נפץ. אלפי נוסעים נותרו כל העת מחוץ לנמל התעופה וחיכו לפתיחתו מחדש. הטיסות בטרמינלי הנמל הושעו והופנו לנמל התעופה פריז שארל דה גול.

התקיפה התרחשה בתקופת בחירות שסובבת סביב סוגיית הביטחון בצרפת. הבחירות לנשיאות ייערכו באפריל ובמאי, ובהן צפוי מועמד המרכז עמנואל מקרון להתמודד בפני אתגר, בדמות מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן, שתומכת בצעדים נוקשים נגד מהגרים לא חוקיים ומוסלמים קיצוניים. לה פן ניצלה את התקרית כדי לתקוף את הממשלה וצייצה בעמוד הטוויטר שלה: "צרפת מלאה באלימות בשל חוסר הנחישות של הממשלות האחרונות, אך החיילים שלנו אמיצים".

המתקפה בשבת אירעה בזמן ביקור בן יומיים של הנסיך וויליאם ורעייתו קייט בבירת צרפת. אך דובר מטעמם מסר כי לא תהיה לתקרית שום השפעה על מסעם בעיר. מוקדם יותר היום נפגשו בני המלוכה עם ניצולי המתקפות בפריז בנובמבר 2015 וביקרו בבית חולים צבאי.

(עדכון ראשון 18:10)

פינוי שדה התעופה אורלי, פריז, 18 במרץ 2017. רויטרס
נמל התעופה מפונה מהנוסעים, אתמול/רויטרס
הנסיך וויליאם והדוכסית מקיימברידג', קייט מידלטון, בביקור במגדל האייפל בפריז, 18 במרץ 2017. רויטרס
הזוג המלכותי בפריז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully