וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה אחרי האירוע: חקירה נפתחה נגד 3 חיילים שתועדו מכים פלסטיני

בתקרית שאירעה לפני כמה חודשים תועדו לוחמי חטיבת הנח"ל מכים פלסטיני בחברון לאחר שסירב לשתף פעולה עם מעצרו. נגד שלושה מהם נפתחה במצ"ח חקירה פלילית, ומעצרם הוארך בבית הדין הצבאי עד לשבוע הבא

חיילים בחברון, ביום שאחרי פיגוע הירי. טלי מאייר
לטענת החיילים: הפלסטיני התנגד באלימות. למצולמים אין קשר לכתבה/טלי מאייר

המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה בחקירת תקרית שאירעה באוקטובר 2016, כאשר לוחמים בחטיבת הנח"ל תועדו כשהם מכים פלסטיני בחברון שהיה אזוק, לאחר שסירב לשתף פעולה עם בדיקה שנערכה בעניינו. בסרטון המתעד את האירוע נראים הלוחמים לכאורה מכים את הפלסטיני נמרצות.

שלושה מלוחמים נמצאים במעצר, שהוארך אתמול (חמישי) בבית הדין הצבאי עד ליום שני. שמותיהם של החיילים, המיוצגים על ידי הסניגוריה הצבאית, נאסר לפרסום על ידי השופט הצבאי. כמה מהחשודים מקבלים סיוע משפטי מעו"ד עדי קידר מארגון "חוננו".

הפלסטיני עצמו היה חשוד בתכנון פיגוע ולפי גרסת החיילים שהיו במקום, התנגד באורח אלים למעצרו ואף פצע מפקד שהיה במקום. כבר לאחר המקרה הוחלט במצ"ח לפתוח בבדיקת נסיבותיו, ולאחרונה הוחלט לפתוח בחקירה פלילית נגד החיילים שנטלו חלק במעצר.

מדובר צה"ל נמסר כי "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח ולכשתסתיים יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית". מנכ"ל הארגון שמואל (זנגי) מידד התייחס גם הוא למעצרם של השלושה ואמר: "שוב אנו עדים למעצר של טובי בנינו שהלכו להגן על כולנו, ומוצאים עצמם מאחורי סורג ובריח ותחת חקירות. מי ישים סוף לביזיונות האלה? זו הכרת הטוב על המסירות שלהם? לא נשלים עם העוול וכפיות הטובה האלה, ומצדנו לא נחסוך מאמצים ומשאבים עד שמגמה זו תעלם מצה"ל ומחיינו".

עוד בוואלה! NEWS:
לקחי הפיגוע בדומא: כך סוכלו פעולות "תג מחיר" אחרי פינוי עמונה
ערעור אזריה: אלוף במיל' ומח"ט גולני לשעבר בין השופטים
הרב לוינשטיין לא יודח מהמכינה בעלי: "לא נשתף פעולה עם דיקטטורה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully