וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "לא התכוונו לטעון שסוכנות הביון הבריטית צותתה לטראמפ"

17.3.2017 / 18:50

לאחר ששגריר בריטניה בוושינגטון דרש הבהרות לדבריו של דובר הבית הלבן, שציטט דיווח הקושר בין הסוכנות לפרשה, הבהיר הממשל כי הוא "אינו עומד מאחורי הדברים שהוקראו". הנשיא אמר השבוע כי פרטים נוספים בנושא יפורסמו בקרוב

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של רשת FOX, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: טראמפ בריאיון לרשת "פוקס ניוז", השבוע)

הבית הלבן הבהיר היום (שישי) בפני בריטניה את דבריו של דובר הבית הלבן, שון ספיסר, שהתייחס אתמול לעמידתו של נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ מאחורי הטענה כי הנשיא לשעבר ברק אובמה צותת לו. ספייסר התייחס לסוגייה באמצעות הקראת דיווחים בנושא מכלי תקשורת אמריקניים, שאחד מהם, שהגיע מרשת "פוקס ניוז", קשר לנושא את סוכנות הביון הבריטית.

לאחר ששגריר בריטניה בארצות הברית, קים דרוץ', ביקש הבהרות לאמירה, נמסר מהבית הלבן כי "ספייסר אך ורק הקריא דיווחים פומביים ואינו עומד מאחורי אף אחד מהם". בדבריו אתמול, הקריא ספייסר שורת דיווחים שאזכרו בעבר אפשרויות שונות של מעקב אמריקני, בין אם אחרי טראמפ או באופן כללי. עוד נמסר מהבית הלבן כי הוא מתחייב שלא לצטט עוד את הדיווח המדובר.

עוד בנושא:
ראשי ועדת המודיעין של הסנאט: "אין ראיות לציתותים לטראמפ"
טראמפ רומז על פרסום מידע חדש לגבי האזנות אובמה: "יהיה מעניין"
טראמפ: "אובמה אחראי להדלפות לתקשורת - ולמחאות נגדי"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה הראשונה עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בבית הלבן, 13 בפברואר 2017. AP
טען שבקרוב יפורסמו פרטים נוספים על ההאזנות לכאורה. טראמפ/AP

ספייסר התייחס אמש להודעת ועדת המודיעין של הסנאט האמריקני, לפיה לא נמצאו ראיות לציתותים ב"מגדלי טראמפ" שבניו יורק. הטענה בדבר ציתותים הושמעה בידי טראמפ פעמים רבים ולאחרונה הוא אף אמר כי בקרוב יפורסם מידע חדש בנושא.

ספייסר ציטט דיווח ב"פוקס ניוז", לפיו "שלוש סוכנויות מודיעין הודיעו ל'פוקס ניוז' שהנשיא אובמה הלך אל מחוץ לשרשרת הפיקוד שלו. הוא לא השתמש בסוכנות לביטחון לאומי (NSA) ולא השתמש ב-CIA, ב-FBI או במשרד המשפטים - הוא השתמש ב-GCHQ". הוא הוסיף: "בשורה התחתונה, הנשיא אמר שהוא יספק בקרוב מידע חדש בנושא".

במהלך הלילה הכחישה סוכנות הביון הבריטית באופן רשמי כי אנשיה צותתו לטראמפ במהלך מסע הבחירות שלו. בתגובה לדברים שהשמיע ספייסר, מסרה הסוכנות כי "מדובר בשטויות מגוחכות לחלוטין שיש להתעלם מהן".

שון ספייסר דובר הבית הלבן בתדרוך ראשון לכתבים , 23 בינואר 2017. AP
מהבית הלבן נמסר כי אינו עומד מאחורי הדיווח שהקריא. ספייסר/AP

בריאיון ששודר אתמול בלילה טען טראמפ כי בקרוב יפורסם מידע נוסף על טענותיו על כך שאובמה האזין לשיחותיו ב"מגדל טראמפ". בקדימון לריאיון, ששודר ברשת "פוקס ניוז", נראה טראמפ אומר: "אני חושב שתראו כמה פריטים מעניינים במיוחד שיופיעו בחזית בשבועיים הקרובים". הוא עוד טען כי "המונח 'האזנה' יכול להתייחס להרבה דברים שונים".

לפני כשבוע וחצי טען הנשיא בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו כי אובמה הורה על ההאזנות. לאחר מכן, הבהיר התובע הכללי ג'ף סשנז כי מעולם לא נתן לנשיא "סיבה להאמין שהממשל הקודם צותת לו". בהודעה שמסר ספייסר לעיתונאים מוקדם יותר השבוע, חזר בו הבית הלבן מטענותיו של טראמפ.
"אני חושב שאין ספק שממשל אובמה ביצע כמה פעולות של מעקב במהלך בחירות 2016", אמר ספייסר בתדרוך בנושא. "הנשיא השתמש במילה 'ציתות', אבל התכוון באופן רחב יותר למעקב ופעילויות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully