וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת ההרוג בפיגוע קיבלה בשמו פרס הצטיינות משר החינוך

17.3.2017 / 15:15

שרה דון קיבלה מהשר בנט אות הצטיינות למורי החינוך הממלכתי-דתי שהוענק לבעלה יעקב, שנרצח בפיגוע ירי בנובמבר 2015. "הוא תמיד אמר שיש לו את הזכות לגעת בנשמות התלמידים", אמרה

שרה דון, אלמנתו של יעקב דון שנהרג בפיגוע בנובמבר 2015. אלון שבות, מאי 2016. נועם מושקוביץ
"הכרת תודה מאוד יפה". אלמנתו של יעקב דון, שרה/נועם מושקוביץ

"יעקב אהב את התלמידים שלו והם אהבו אותו בצורה יוצאת דופן" – כך סיפרה שרה דון, שקיבלה בשם בעלה המנוח אות ההצטיינות בטקס שנערך השבוע למורים מהחינוך הממלכתי דתי ביישוב יד בנימין, במעמד שר החינוך, נפתלי בנט. דון, תושב אלון שבות, נורה למוות בפיגוע בסמוך ליישובו בחודש נובמבר 2015. מחבל פתח אז באש מרובה עוזי לעבר כמה כלי רכב שעמדו בפקק תנועה ורצח את דון, שעבד כמחנך ורכז חברתי בתיכון "אור תורה - דרך אבות" באפרת, ושני בני אדם נוספים – עזרא שוורץ, תלמיד ישיבה אמריקני בן 18, ושאדי ערפה, צעיר פלסטיני תושב חברון בן 24.

"התרגשנו ושמחנו מאד עבור יעקב", סיפרה אלמנתו שרה. "הוא תמיד אמר שיש לו את הזכות לגעת בנשמות והוא אהב את התלמידים שלו והם אהבו אותו בצורה יוצאת דופן. כמעט שנה וחצי אחרי הרצח אנחנו לא מפסיקים לשמוע מתלמידיו כמה הוא היה משמעותי להם, כמה הוא האמין בהם וכמה הוא חסר להם וקבלת הפרס הייתה הכרת תודה מאוד יפה על כל זה ואנחנו מאד מודים על כך".

יעקב דון, הרוג מפיגוע הירי באלון שבות. נובמבר 2015. באדיבות המשפחה
"אדם עם נשמה גדולה". יעקב דון/באדיבות המשפחה

ד"ר אברהם ליפשיץ ראש מנהל החינוך הממלכתי דתי אמר כי "יעקב, זכרו לברכה, היה מגדלור חינוכי. הוא דוגמה ומופת לא רק ברמה הפדגוגית והחינוכית, אלא גם ברמה האישית". הוא הוסיף כי דון היה "אדם שראה בתפקיד החינוך שליחות אמיתית ופעל במסירות נפש של ממש. ברמה המקצועית, יעקב שילב את תחום החינוך ואת התחום הטכנולוגי ועל הצטיינותו הענקנו למשפחתו אות הוקרה".

"יעקב היה אדם עם נשמה גדולה, עם חיוך רחב ועם לב ענק שנתן את כל כולו לתלמידיו הרבים", אמר הרב איתי מור יוסף, מנהל התיכון באפרת שבו לימד דון. לדברי מור יוסף בעיני דון "הקשר עם התלמידים היה הרבה מעבר לקשר של לימוד והוא ראה את תלמידיו כבניו - שוחח איתם מעבר לשעות הלימודים, דיבר איתם גם על דברים שלעיתים מורים ומחנכים עשויים להימנע מלדבר עם תלמידים, היה תמיד בגובה העיניים שלהם, לא התבייש לדבר גם על עצמו ובכך לתת לתלמיד תחושה נעימה במיוחד במהלך השיחה ומעל הכול - תמיד אהב מכל הלב, תמיד נתן אמון ותמיד שידר לתלמיד שיש ביכולתו להצליח ושהוא יחיד ומיוחד". הוא הוסיף כי "יעקב הותיר בלכתו חלל עצום ואנו מקווים שנצליח ללכת בדרכו הייחודית וללמוד ממעשיו הרבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משפחתו של המורה שנרצח קיבלה בשמו אות הצטיינות, מרץ 2017. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
"שליחות אמיתית". המשפחה בטקס קבלת ההצטיינות/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully