וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון ירושלים: שני רצים פונו במצב בינוני וקשה עם מכות חום

30 אלף איש השתתפו באירוע הספורט השנתי, ו-14 מהם נזקקו לטיפול רפואי בבתי החולים. בצל איומי "הפלג הירושלמי", זרם חרדי קיצוני המתנגד לגיוס לצה"ל, להפגין נגד מעצר בחור ישיבה שערק משירות, 80 חרדים עוכבו

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ורד לידני

מרתון ירושלים נערך היום (שישי), בצל איומי "הפלג הירושלמי" החרדי-ליטאי לקיים הפגנות ברחבי העיר ולשבשו. עד כה עיכבה המשטרה כ-80 חרדים ברחובות הסמוכים למסלולי המרתון, שעל פי החשד התכוונו לשבש את מהלך האירוע.

במהלך המרתון, חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום יחד עם רופאים ואחיות מבית החולים שערי צדק העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בעיר 14 מהרצים. בין המפונים, גבר בן 24 שנפגע באורח קשה ממכת חום, גבר כבן 50 שנפגע באורח בינוני ממכת חום, ו-12 שנפגעו באורח קל מחבלות ומתשישות חום. כמו כן, צוותי הרפואה טיפלו לאורך המסלולים ובאוהלי המרפאה ברצים שחשו ברע, התייבשו, התעלפו ונחבלו קלות.

עוד בוואלה! NEWS:
הסדר טיעון לח"כ גטאס: יישלח לשנתיים מאסר, סעיף האישום ירוכך
"לא מפסיק לבכות": זוכה פרס ישראל שהקדיש את חייו לחיילים
חלונות כהים ומצלמות נסתרות: כך תופסים נהגים המשתמשים בנייד

חברי הזרם הקיצוני, המתנגדים לגיוס לצה"ל, ערכו בימים האחרונים הפגנות ברחבי הארץ בעקבות מעצר בחור ישיבה בגין עריקות מוקדם יותר השבוע. מארגני ההפגנות פרסמו אתמול קול קורא למוחים נגד מעצרו של העריק להגיע מכל רחבי הארץ לבירה ולהפגין. זאת כדי לאתגר את המשטרה שעל מנת למנוע הפרעה לקיום האירוע תיאלץ לדבריהם "לגייס כוחות חסרי תקדים, שבמקביל יצטרכו להתמודד גם עם שיבושי תנועה והפגנות".

גורמים מקרב מארגני ההפגנות מסרו כי "התעקשות רשויות הגיוס למצות את ההליך המשפטי והדרישה להטיל על הבחור שלושה וחצי חודשי מאסר, גרמו לאנדרלמוסיה חסרת תקדים". לדבריהם, "בית הדין הצבאי גזר לא רק את משך מאסרו של תלמיד הישיבה, אלא גם את דינו של המרתון". ראש עיריית ירושלים ניר ברקת פנה בתגובה לאיומים למנהיגי "הפלג הירושלמי" והבהיר כי אם יפריעו לקיום המרתון יפטר את סגנו המכהן מטעמם.

הפגנת חרדים במרתון ירושלים, מרץ 2017. חטיבת דובר המשטרה
כוחות משטרה חוצצים בין החרדים לרצים במרתון, היום/חטיבת דובר המשטרה

כ-30 אלף בני אדם השתתפו במרתון, שהתקיים בכמה מסלולים שונים. צירי התנועה לאורך מסלולי הריצה נחסמו, והחלו להיפתח בהדרגה בשעות האחרונות.

לטובת רצי ובאי המרתון הועמדו כמה חניונים ללא תשלום בבנייני האומה, בבית החייל, בחניון הלאום, בחניון ספרא הקטן, במרכז קוסל, במוזיאון ישראל, בחניון טדי, בחניון הר הרצל האזרחי, בחניון הגננים בהר הרצל הצבאי ובחניוני בייט. מערך היסעים הופעל מחניון טדי, מהר הרצל ומחניוני רחוב בייט למוזיאון ישראל ובחזרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון ראשון: 8:00)

עובדות קופ"ח כללית במרתון ירושלים, מרץ 2017. דוברות כללית, מערכת וואלה! NEWS
משתתפות המרתון נושאות את שמה של האחות טובה גררו שנרצחה השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully