וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבי החיילים הבודדים" ומנכ"ל אלע"ד יקבלו פרס ישראל למפעל חיים

16.3.2017 / 17:07

שר החינוך בנט החליט להעניק לשניים את הפרס בגין תרומתם המיוחדת לחברה ולמדינה. בנימוקי הוועדה נכתב כי אל"מ במיל' צביקה לוי פועל עשרות שנים למען אלפי חיילים מחוסרי אמצעים, ושדוד בארי הפך את עיר דוד לאתר מורשת. במרצ גינו את הבחירה בו

צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית

אל"מ במיל' צביקה לוי, המכונה "האבא של החיילים הבודדים", ודוד בארי, מנכ"ל עמותת אלע"ד הפועלת להגברת הנוכחות היהודית במזרח ירושלים, יקבלו את פרס ישראל לשנת תשע"ז על מפעל חייהם – כך הודיע היום (חמישי) שר החינוך נפתלי בנט. שר החינוך אישר את המלצת ועדת הפרס והחליט להעניק לשניים את הפרס בגין תרומתם המיוחדת לחברה ולמדינה.

בנט בירך את לוי על "התגייסותו המרשימה למען החיילים הבודדים", ואת בארי על "הפיכת עיר דוד לאתר מורשת, חינוך ותיירות לאומי ובינלאומי מן המעלה הראשונה". בראשות הוועדה עומד פרופ' משה בר אשר, ובה חברים איל גבאי, צבי האוזר, ד"ר פנינה טרומר ודלית שטאובר.

בארי הגיב לזכייתו בפרס ישראל ואמר: "הפרס שניתן לי היום אינו אישי, זהו צעד נוסף בחיבור של מדינת ישראל ועם ישראל למורשתו בירושלים. עיר דוד הולכת ומתפתחת וחודרת ללבבות בזכותה של חבורה יקרה שמלווה אותי כל השנים ובזכותם של מיליוני אוהבי ירושלים ותומכיה והפרס הזה הוא גם שלהם. נמשיך לפעול למענה של ירושלים".

לקריאה נוספת:
אחרי הסערה: פרס ישראל יוענק ליוצא עדות המזרח
בלי מזרחים וערבים: רשימת הזוכים בפרס ישראל כוללת אשכנזים בלבד
פרופ' אריה ורדי הוא חתן פרס ישראל בתחום המוזיקה

צביקה לוי בקבלת פרס הערכה מטעם התנועה הקיבוצית, 2016. Youtube, אתר רשמי
"התגייסות מרשימה למען החיילים הבודדים". צביקה לוי/אתר רשמי, Youtube

בנימוקי ועדת הפרס צוין כי לוי, איש קיבוץ יפעת בעמק יזרעאל, הרים תרומה מכרעת למדינה בהתגייסות למען חיילי צה"ל הבודדים. "זה עשרות בשנים שהוא עושה למען מאות ואלפי החיילים מחוסרי האמצעים ומטפל במסירות ראויה לשבח במשפחות שכולות. את פועלו החשוב הוא הוביל בתנועה הקיבוצית. מדובר במפעל חיים של אדם אחד, שהיה לפעילות של תנועה שלמה", נכתב.

"אל"מ במיל' צביקה לוי הוא מבניה היפים של הארץ שלנו - דמות מופת לציונות, ומעל הכול אבא של אלפי חיילים וחיילות בודדים שמצאו בו כתובת, והוא להם אבא, אימא, אוזן קשבת, חבר ואח", שיבח בנט על לוי. "מפעל חייו של צביקה הוא סל ערכינו כחברה, הוא תרומה אדירה לאחדות החברה ולביטחון ישראל".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר שוחח עם לוי ובירך אותו על קבלת הפרס. "התנועה הקיבוצית גאה ומברכת את צביקה לוי על קבלת פרס ישראל על מפעל חיים. הטיפול בחיילים הבודדים הוא מפעל חייו של צביקה אליו שותפים מאות משפחות מאמצות בקיבוצים בכל רחבי הארץ שאימצו לאורך השנים כ-20 אלף חיילים בודדים. אנחנו גאים בצביקה וגאים בפרוייקט אימוץ החיילים הבודדים שממשיך וימשיך לפעול בתנועה הקיבוצית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דוד בארי. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
"גדולי בוני ירושלים". בארי/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

באשר לבארי הוסבר כי הפרס על תרומתו למדינה, בכינון המפעל היחיד שלו שהיה למפעל לאומי – עיר דוד. "הפרס ניתן לו במלאות 50 שנה לאיחוד העיר. הוא יזם, הקים, הוביל ומוביל את העשייה המבורכת שהפכה את עיר דוד לאתר מורשת, חינוך ותיירות לאומי ובינלאומי מן המעלה הראשונה. עיר דוד היא הגרעין ההיסטורי שממנו צמחה ירושלים – לבו של העם היהודי ומוקדו של ספר הספרים".

על מנכ"ל עמותת אלעד, אמר בנט: "שנת ה-50 לאיחודה המחודש של ירושלים היא הזדמנות מצוינת להוקיר טובה לדוד (דוידל'ה) בארי מגדולי בוני ירושלים בעת החדשה. שנים רבות חלמנו, התפללנו ושאפנו, לחזור אל העיר שבה דוד חנה ולבנות אותה מחדש. דוד מביא את החלום לידי מעשה. בזכות דוד בארי מיליוני חיילים, סטודנטים ותלמידים נחשפים אל ההיסטוריה של ירושלים, כפי שלא יכלו לעשות זאת מעולם. דוד בארי, איש חזון ומעשה, קצין בסיירת מטכ"ל וביחידת דובדבן, איש ספרא וסיפא, ראוי לתודה שלנו על מפעל חייו, שהוא מפעל חיינו".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בירך את בארי על זכייתו. "אני מברך את דוידלה בארי על זכייתו בפרס ישראל על מפעל חיים. דוידל'ה הוא שותף נאמן ומוביל לבניינה של ירושלים. איש חזון כמו שהוא איש מעשה. חושף נדבכים של היסטוריה יהודית ובונה על היסודות הללו עתיד מוצק בעיר הנצח", אמר והוסיף: "בשנת ה-50 לאיחודה של ירושלים אין ראוי ממנו!".

זנדברג: "עמותת אלעד תוקעת טריז במזרח ירושלים"

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) גינתה את זכייתו של בארי בפרס ישראל. "אם יש גורם אחד שאחראי באופן המובהק והמאורגן ביותר על תקיעת טריז במזרח ירושלים והחרבת העתיד המשותף שלנו והחרבת כל סיכוי להסדר מדיני זו עמותת אלעד, שבמו ידיה מובילה פינוי פלסטינים מביתם, התנחלות וייהוד סילואן וכל זאת תוך קבלת תרומות במאות מליונים מחברות הרשומות במקלטי מס. אך סמלי שבשנת ה-50 לכיבוש זה המסר שמעבירה הממשלה".

עיר דוד. באדיבות רשות העתיקות, מערכת וואלה! NEWS
עיר דוד/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות רשות העתיקות

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הצטרפה אליה. "‏על איזה מפעל חיים זכה דוד בארי בפרס? על הניסיון לגונן על המחתרת היהודית או על ההשתלטות על נכסים פלסטיניים במזרח ירושלים?", תהתה בציוץ בעמוד הטוויטר שלה. בשנות ה-80 היה מעורב בארי בפרשת המחתרת היהודית, כשסירב למסור את שמות אנשי המחתרת ואף הזהיר אחד מהם כי השב"כ מחפש אחריו.

גם בעמותת השמאל עיר עמים, הפועלת לשוויון ועתיד מדיני בירושלים, נמסר גינוי חריף. "שוב נחשפת מערכת היחסים ההדוקה בין עמותות מתנחלים לבין הרשויות הישראליות, המובילה את ירושלים פעם אחר פעם למעגלי אלימות, שכל תושבי העיר נאנקים תחתיהם. ירושלים כביתם של שני עמים זועקת תחת הכרזתו של מי שבמו ידיו פועל לסיכול פתרון לסכסוך בין העמים, בחסות ובעידוד הרשויות הישראליות. החזון בשמו ניתן פרס יקיר ירושלים לבארי הוא חזון עצוב לירושלים דורסנית, מפלה, פוגענית, וחסרת כל עתיד בר קיימא".

מנגד, יו"ר האופוזיציה, ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג, בירך את שני חתני פרס ישראל. "צביקה לוי ,האבא של החיילים ודוידל'' בארי חושף צפונות ירושלים. 'שאלו שלום ירושלים ישליו אוהביך!' שניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully