וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן ממשיך להשתולל: "אירופה פתחה במסע צלב אנטי-מוסלמי"

נשיא טורקיה הביע זעם על החלטת בית המשפט באיחוד לאפשר למעסיקים למנוע מעובדים ללבוש כיסוי ראש בעבודה. "לעזאזל עם הערכים האירופיים", תקף. שר החוץ הטורקי הזהיר: "בקרוב יתחוללו מלחמות קודש באירופה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (חמישי) כי האיחוד האירופי פתח ב"מסע צלב אנטי-מוסלמי" אחרי שבית המשפט לזכויות אדם האירופי קבע כי מעסיקים יכולים לאסור על עובדים לחבוש כיסוי ראש. בעצרת במחוז סקריה בצפון-מערב המדינה הוא שב לתקוף את הולנד, ואמר כי ראש ממשלתה מארק רוטה - שניצח את אתמול בבחירות לפרלמנט - איבד את חברותה של טורקיה.

"האיחוד האירופי, תתביישו לכם, לעזאזל עם הערכים, העקרונות והצדק האירופיים", תקף ארדואן, שאמר בימים האחרונים כי מנהיגי אירופה, בהם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מתנהגים בדומה לנאצים. המשבר הדיפלומטי העמוק החל מאז שהולנד החליטה למנוע משני שרים טורקים ביום שבת האחרון לקיים אירועים פוליטיים על אדמתה.

גם שר החוץ שלו, מבלוט צ'בושאלו, שהיה אחד השרים שמהם נמנעה הכנסיה להולנד, הזהיר היום מהשלכות המתיחות בין טורקיה לבין מדינות אירופה, החברות יחד עמה בנאט"ו. לדבריו, "בקרוב יחלו מלחמות קודש באירופה, שהולכת אל האבדון".

לקריאה נוספת בנושא
טורקיה על הבחירות בהולנד: "בקרוב יתחילו מלחמות קודש באירופה"
מתקפה של האקרים טורקים בטוויטר: "נאצים, נתראה ב-16 באפריל"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, 15 במרץ 2017. רויטרס
לא מרפה מהאיחוד האירופי. ארדואן, אתמול/רויטרס

מנהיגי אירופה חזרו היום על הגינויים לדברי ארדואן, שהחריף את הטון בשבועות האחרונים, ככל הנראה בניסיון לגייס תמיכה במשאל העם שאם יעבור, ירחיב באופן משמעותי את סמכויותיו. מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד אמרו היום בהצהרה משותפת כי השימוש שעושה ארדואן במעשי גרמניה הנאצית כדי לנגח את אירופה "בלתי מתקבל על הדעת".

הולנד הוסיף כי הוא מסכים עם מרקל וכי אירועים פוליטיים עתידיים שמארגנת ממשלת טורקיה יהיו חייבים להתקיים במסגרת חוקי צרפת וגרמניה. ביום ראשון הופיע שר החוץ של טורקיה בעצרת תמיכה בעיר מץ, שבמזרח המדינה, מה שהוביל לביקורת כלפי פריז על כך שלא נקטה אותו קו כמו יתר חברות האיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully