וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש שנות מאסר ל"נוכלת העיוורת" שהורשעה בהונאה במיליונים

16.3.2017 / 15:27

לירז רז הורשעה בעבירות מרמה, זיוף, הלבנת הון ועבירות נוספות, לאחר שהשתמשה בהיותה עיוורת כדי לרכוש את אמון קורבנותיה, תוך שהיא מציגה עצמה כמומחית נדל"ן. "פגעה באנשים תוך ניצול תמימותם"

עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) שש שנות מאסר על יזמית הנדל"ן לירז רז, המכונה "הנוכלת העיוורת", שהורשעה בעבירות של מרמה, זיוף, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון והתחזות כבעל תעודה, והכל בנסיבות מחמירות, וכן עבירות נוספות. מעשי ההונאה והלבנת ההון בתחום הנדל"ן שבגינם הורשעה בוצעו תוך שהיא מנצלת את היותה עיוורת.

רז היא הבעלים של חברה בפירוק "כאן גרים בע"מ". החל משנת 2012, על רקע מצבה הכלכלי, פעלה רז לקבלת כספים במרמה שלא כדין באמצעות כך שהציגה את עצמה כאשת עסקים בעלת חברה מצליחה בתחום הנדל"ן, כעובדת ברשות מקרקעי ישראל, כשמאית מקרקעין מורשית וכבעלת היתר להגשת הצעות למכרזים לרכישת נדל"ן המפורסמים על ידי כונס הנכסים הרשמי.

כתב אישום ללירז רז, יזמית נדל"ן המואשמת בהונאה, מרמה וזיוף, בימ"ש המחוזי תל אביב. יוני 2016. מגד גוזני
"מעשים חמורים במיוחד". רז בבית המשפט בעת הגשת כתב האישום נגדה ב-2016/מגד גוזני

"מעשיה של הנאשמת חמורים במיוחד", כתב השופט צבי גורפינקל בגזר הדין שניתן היום. "היא פגעה באנשים לאחר שרכשה את אמונם, וגזלה את כספם תוך ניצול תמימותם ואמונם בה בשל היותה עיוורת, כאשר הציגה עצמה כמומחית בתחום הנדל"ן". עוד הוא כתב: "הנאשמת רכשה את אמונם של הקורבנות תוך הצגתה כאישה אמידה. היא קיבלה את הלקוחות במשרדים מפוארים, שאותם שכרה לפי ימים או שעות, עשתה שימוש ברכב עם נהג תוך קיום שיחות בנוכחות הקורבנות, כאילו היא מנהלת עסקאות חשובות ובעלות ממון".

על ידי שימוש בדירות היוקרה, הנהג הצמוד והעוזרת האישית הצליחה רז למנוע מקורבנותיה להטיל ספק במצגי השווא שהציגה. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד צלי פלג, רז נקטה בדרכים נוספות כדי למנוע מהם לפקפק בגרסתה. בין היתר, פברוק של שיחות טלפון עסקיות בנוכחות הקורבנות, מכתבים מזויפים שנכתבו על נייר מכתבים של כונס הכנסים הרשמי של מדינת ישראל וכן חוזים כוזבים לרכישת נכסים. בנוסף לכך, חייבה רז את לקוחותיה לחתום על הסכמי סודיות שמנעו מהם לבדוק באופן עצמאי את מצגי השווא.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפעילה תכנית הונאה ארוכת טווח. רז בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד על פי כתב האישום, רז הפעילה תכנית הונאה מתוחכמת, שיטתית וארוכת טווח כלפי אנשים שעמם קשרה יחסי ידידות, תוך שהיא מנצלת את היותה עיוורת על מנת לרכוש את אמונם. בהסתמך על מצגי השווא של רז, היא קיבלה מקורבנותיה במרמה סכומי כסף גבוהים מאוד. זאת, בעבור הגשת הצעותיהם במכרזים שבדתה לרכישת דירות בתל אביב ובאזור המרכז ועסקאות רכישה ושותפות פיקטיביות בקרקעות. היקף הכספים שקיבלה מקורבנותיה עומד על יותר משלושה מיליון שקלים.

"פעלה מתוך תאוות בצע ולא גילתה חמלה"

עו"ד צלי פלג מפרקליטות מחוז תל אביב פלילי מסר בתום הדיון כי: "בית המשפט גזר היום על הנאשמת שש שנות מאסר, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי המתלוננים באופן יחסי לסכום המרמה כלפיהם. הנאשמת ניצלה את היותה עיוורת ואת האמון שנתנו בה המתלוננים על מנת לרמות אותם ולגזול מהם סכומי כסף רבים ומשמעותיים. הנאשמת פעלה מתוך תאוות בצע ולא גילתה חמלה כלפי קורבנותיה, ביניהם נכה צה"ל, עיוור שאיבד את מאור עיניו בפעילות קרבית ואיבד את רכושו בשל מעשי הנאשמת. בנוסף לכך, הנאשמת העלימה הכנסות וביצעה הלבנת הון במיליוני שקלים כאשר היא נמלטת מן הדין כשבמקביל מתנהל נגדה הליך פלילי בבית משפט אחר בגין מעשי מרמה דומים".

יהודה פרסי. באדיבות המצולמים
שכנעה אותו לרכוש קרקע. פרסי/באדיבות המצולמים

אחד המקרים המתוארים בכתב האישום נגדה הוא של יהודה פרסי, אחד מקורבנותיה של רז וחייל מילואים שאיבד את מאור עיניו במבצע עמוד ענן. השניים הכירו בשנת 2014 בנסיבות חברתיות. רז הציגה בפניו מצג שווא לפיו היא אשת עסקים המתמחה בשיוק נדל"ן והיא "מאשרת היתרי בנייה" ו"מאשרת קרקעות". עוד טענה בפניו כי היא קיבלה לידיה זכויות שיווק בלעדיות על קרקעות ביישוב הקהילתי כרמית, בחלקן קרקעות המיועדות לחיילי ונכי צה"ל. אף אחד מהדברים שאמרה רז לפרסי לא היו נכונים.

רז הציעה לפרסי שתגיש את מועמדותו להגרלת הקרקעות המיועדות לנכי צה"ל ללא עלות מצדו. בהמשך סיפרה לו כי היא שיווקה כבר 22 מגרשים לאחרים, אך "שכחה אותו". בהמשך, היא סיפרה לפרסי כי היא מכירה אדם בעל שלושה מגרשים והיא תשכנע אותו לוותר על מגרש אחד, שאותו תמכור לפרסי. פרסי השתכנע וביקש לרכוש את הקרקע ביישוב כרמית. רז ביקשה את הכסף במזומן בשל הזמן הדוחק וכך, העביר לה פרסי 169 אלף שקלים במזומן עבור מגרש שלא נרכש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully