וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות כהים ומצלמות נסתרות: כך מאתרת המשטרה נהגים המשתמשים בנייד

17.3.2017 / 0:35

מספר הדוחות הרב שנרשם מתחילת השנה, גבוה ב-50% ממספר הדוחות שנרשמו בגין עבירה זו בתקופה המקבילה אשתקד. כדי להילחם בתופעה, הגבירה המשטרה את האכיפה ולאחרונה משתמשת באמצעים מיוחדים לתעד את הנהגים בהיסח הדעת

צילום: דוברות משטרה, עריכה: שמרית גולדשטיין

תאונות דרכים רבות מתרחשות בשל היסח דעת בנהיגה בעקבות שימוש בטלפון הנייד. די בשבריר שנייה של היסח דעת כדי לסטות מהנתיב ולהוביל לתאונה קשה. מאז תחילת השנה והודות לשינוי המדיניות והגברת האכיפה של עבירות מסכנות חיים, רשם אגף התנועה במשטרת ישראל כ-22,100 דוחות בגין שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה. מדובר בעלייה של כ-50% במתן דוחות אלו ביחס לכמות שניתנה בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

שוטרי אגף התנועה ערכו השבוע פעילות רחבת היקף באמצעות ניידות גלויות וסמויות נגד נהגים המבצעים עבירות של היסח דעת בזמן נהיגה, בדגש על שימוש בטלפון נייד. העונש על עבירה של שימוש בטלפון בזמן נהיגה שלא באמצעות דיבורית הוא קנס של אלף שקלים וארבע נקודות לחובת הנהג. בימים האחרונים אף מפעילה המשטרה כלי רכב סמויים עם חלונות אחוריים כהים שבהם מותקנות מצלמות, כדי לתעד את הנהגים בהישח הדעת.

ממשטרת ישראל נמסר כי "אין כל ספק שנהגים אלו מסכנים את שלום הציבור באופן מידי ומוחשי תוך התנהלות של תרבות נהיגה קלוקלת, שאינה ערה לסכנות שבה. לאור כך, משטרת ישראל תמשיך בצורה עקבית, המשלבת כוחות ואמצעים רבים, לאיתור נהגים המסכנים במעשיהם את ציבור משתמשי הדרך".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
תם משבר הקואליציה: התאגיד יעלה לאוויר כמתוכנן, חוק התקשורת יקודם
הרב לוינשטיין לא יודח מהמכינה בעלי: "לא נשתף פעולה עם דיקטטורה"
מסדר זיהוי ייחודי: חשוד באונס אותר בעזרת כרטיסי העובדים ברשת

(עדכון ראשון: 21:42)

אילוסטרציה. ShutterStock
"נהגים אלו מסכנים את שלום הציבור באופן מידי"/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully