וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לוינשטיין לא יודח מהמכינה בעלי: "לא נשתף פעולה עם דיקטטורה"

16.3.2017 / 15:51

הרב אלי סדן, שותפו של הרב שיצא נגד שירות נשים ביחידות לוחמות, דחה בשיחה עם נציגי משרד הביטחון את האולטימטום שהציב שר הביטחון. בנט האשים את נתניהו: "ברגע האמת, זנחת את הציונות הדתית". ליברמן: "בנט מונע משיקולים פוליטיים צרים"

עריכה: ורד לידני

הרב יגאל לוינשטיין לא יעזוב את המכינה הקדם צבאית בעלי, בניגוד לדרישת שר הביטחון אביגדור ליברמן – כך הבהיר היום (חמישי) שותפו של לוינשטיין בהנהלת המכינה, הרב אלי סדן, בשיחה עם נציגי משרד הביטחון. "לא נשתף פעולה עם דיקטטורה", אמר סדן, בתגובה לאולטימטום שהציב ליברמן: עזיבה של לוינשטיין, שהתבטא נגד שירות נשים ביחידות לוחמות, או עצירת התקציב למכינה.

דרישת השר ליברמן עוררה עימות עם שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, שזלג גם לישיבת הממשלה. בנט האשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בזניחת הציונות הדתית "ברגע האמת", ואמר לו בפניו: "שכחת לדאוג למוסד פאר, שתרומתו היא תרומה למדינת ישראל כולה".

הרב אלי סדן: רמטכ"ל דתי יהיה אסון. חדשות 10
הצטרף למכתב הרבנים "המתונים". הרב סדן/חדשות 10

שר הביטחון ליברמן הגיב לסערה וטען כי בנט מתייצב לצד הרב לוינשטיין בשל שיקולים פוליטיים צרים. "כמי שמכיר בחשיבותן של המכינה הקדם צבאית וישיבת ההסדר בעלי אין לי ספק שחשוב שהן ימשיכו לתפקד ולהכין את הדור הבא של הלוחמים בצה"ל", כתב.

לדבריו, "הדבר האחרון שאני רוצה הוא לפגוע בהן. מי שרוצה באמת בהמשך הצלחתן ותפקודן התקין של הישיבה והמכינה מבין שזה לא עולה בקנה אחד עם המשך כהונתו של הרב לוינשטיין. מה שנעשה כרגע הוא שמקריבים את הישיבה והמכינה בעלי על מזבח הפריימריז בבית היהודי, וכל זאת בגלל אדם שכבר פעמיים התנצל לאחר שפגע בציבורים שלמים ועכשיו פגע שוב בצורה בוטה ומבזה בחיילות צה"ל ובנשות ישראל. הצטערתי לראות שבמקום להצטרף אליי בדרישה הזו בחר נפתלי בנט להתייצב לצד הרב לוינשטיין בשל שיקולים פוליטיים צרים. זה הזמן להתאחד ולשמור על עם ישראל מאוחד".

"היכולת של השר לפגוע כלכלית במוסד מינורית עד אפסית"

נציגי המשרד נועדו היום עם הרב סדן, במטרה להבין את הלך הרוח במכינה ואם הרב לוינשטיין מתכוון להיעתר לדרישת השר, או שסדן ידיחו באופן חד צדדית. סדן, מייסד המכינה, השיב על כך בשלילה נחרצת. רב במכינה אמר היום לוואלה! NEWS בתגובה כי "מדובר בספין". לדבריו, היכולת של שר הביטחון לפגוע כלכלית במוסד היא "מינורית עד אפסית".

בנוסף לעמדתו בסוגיית הדחת הרב לוינשטיין, הצטרף הרב סדן לקריאת הרבנים מהציונות הדתית שלא לגייס חיילים דתיים ליחידות השדה המעורבות. "קשה מאד לשמור שם על דיני ייחוד", אמר הרב לתלמידיו. על המכתב חתמו שורת רבנים הנחשבנים, ובהם גם הרב דוד סתיו, ראש ארגון רבני "צהר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
"אין מקום לשתיקה או הבלגה בעניין הדרישה לסגירת המכינה". נתניהו ובנט/פול צלמים, אמיל סלמן

בוועד המכינות הקדם צבאיות קראו היום שלא להתערב בפעילות מוסדות חינוכיים בשל עמדות של איש חינוך בהן, וכינו כל ניסיון כזה "מדרון חלקלק". במכתב שפרסמו ראשי הוועד - דני זמיר, יוסי ברוך והרב משה הגר - נכתב כי "ביטויים פוגעניים אינם יכולים להיות חלק משיח חינוכי", וכי יש לאפשר לכלל החיילים לשרת "בכבוד ובהתאם להשקפת עולמם, על פי כללי צה"ל".

בישיבת הממשלה הבוקר התנער בנט מדברי הרב לוינשטיין וכינה אותם "חמורים ביותר", אך הדגיש כי "אין כל מקום לשתיקה או הבלגה בעניין הדרישה לסגירת המכינה". הוא קרא לראש הממשלה להתערב מיידית במשבר ולמנוע את עצירת התקצוב למכינה בהקדם.

השר זאב אלקין (הליכוד) אמר במהלך הדיון כי אין בעיה לבקר את דברי הרב לוינשטיין, "אבל אם מאיימים על המכינה בעלי, צריך לעצור גם את מסלול העתודה באוניברסיטאות בגלל פרופסורים מהשמאל". השר יואב גלנט (כולנו) טען כי איום ליברמן הוא "איום סרק".

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully