וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם משבר הקואליציה: התאגיד יעלה לאוויר כמתוכנן, חוק התקשורת יקודם

16.3.2017 / 14:10

ראשי הקואליציה הגיעו להבנות לאחר מתיחות קשה בין כחלון לנתניהו, סביב ניסיונו של ראש הממשלה לדחות את עליית התאגיד. על פי הסיכום, שהושג בתיווך השר דרעי, התאגיד יעלה ב-30 אפריל ויקודם החוק המכפיף אותו לדרג הפוליטי. נתניהו על בקשת הדחייה: "קפץ לי הגן הספרדי"

עריכה: שמרית גולדשטיין

המשבר בקואליציה סביב תאגיד השידור הציבורי הגיע היום (חמישי) לסיומו. לאחר מתחים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, על רקע ניסיונו של נתניהו לדחות פעם נוספת את סגירת רשות השידור ועליית התאגיד לאוויר, סיכמו היום ראשי הקואליציה כי התאגיד יחל בשידוריו ב-30 באפריל, כפי שקבעה הממשלה, וכי חוק התקשורת יקודם אחרי פגרת הפסח.

ההסכמות הושגו במגעים הבוקר בין ראש הסגל יואב הורביץ, השר כחלון ושר הפנים אריה דרעי. חוק התקשורת החדש, שמקים גוף מפקח אחד - הכפוף לדרג הפוליטי - לכלל השידורים בישראל, המסחריים והציבוריים כאחד, צפוי בהמשך להביא לפיטורי מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, ולביטול עצמאות השידור הציבורי מהדרג הפוליטי.

החוק הופץ בשבוע שעבר ועורר התנגדות חריפה במשרד המשפטים והאוצר. ראשי הקואליציה סיכמו כי החוק יקודם בתמיכתם, ובתמורה התאגיד יקום ב-30 באפריל כמתוכנן

עוד בוואלה! NEWS:
סידורי ישיבה, השמצות והתאגיד: כך הפך גיבושון הקואליציה לזירת קרב
נתניהו: לדחות את הקמת התאגיד; מקורבי כחלון: ספין על גבי העובדים
משבר התאגיד מחריף: נתניהו נערך לחקיקה במהלך הפגרה, כחלון מתנגד

שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
הגיעו להסכמה. נתניהו וכחלון/הארץ, אוליבייה פיטוסי

בסיום ישיבת ראשי הקואליציה ראש הממשלה והשר כחלון הודו לשר דרעי על מאמציו לסיום המשבר. במהלך היום דרעי קיים שורה של שיחות עם אנשי ראש הממשלה ועם אנשיו של כחלון, במהלכן הושגה ההסכמה שהביאה לסיום המשבר. בסיום ישיבת השרים נתניהו אף חיבק דרעי, ולדברי גורם שנכח בישיבה, "הייתה אווירה מצוינת וחברית בין ראשי המפלגות".

העימות הפוליטי הפומבי המחודש סביב עתידו של התאגיד פרץ אמש במהלך אירוע הגיבוש של הקואליציה בחדרה. על רקע מחאת של עובדי רשות השידור, שאף הפגינו מחוץ לאירוע, עלה נתניהו לנאום וקרא לכחלון לדחות את פירוק רשות השידור בחצי שנה ולמצוא פתרון מוסכם שימנע את פיטורי העובדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנת עובדי רשות השידור מחוץ לאירוע של מפלגת הליכוד, מלון רמדה, חדרה. מרץ 2017. שלומי גבאי
מחאת עובדי רשות השידור בחדרה, אתמול/שלומי גבאי

השר כחלון אישר הבוקר את מתחים בינו לבין ראש הממשלה. "איך אומרים החבר'ה? אני ונתניהו כבר לא", סיפר כחלון בכנס קו הידידות של אורלי וגיא בבית ציוני אמריקה בתל אביב. עם זאת, הוא הבהיר כי "זו לא סופה של הידידות". כששאל כחלון את נתניהו למה ביקש דחייה בישיבת השרים, ענה האחרון "קפץ לי הגן הספרדי".

שר הפנים, אריה דרעי, התריע מפני הסלמת המשבר בקואליציה, וקרא לצדדים להגיע לפשרה. "ממשלות לא נופלות על דברים גדולים אלא קטנים", אמר דרעי, שאיים: "חבל שזה הולך ומחריף. אני לא מתכוון להישאר בממשלה שתחיה על קלקולים. אם לא יתעשתו כולם עדיף ללכת לבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully