וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח טראמפ נפגש לראשונה עם נציגי ההתנחלויות: "שמחים שיש ממשל אוהד"

לאחר שנפגש עם שורת בכירים ישראלים, ירדנים ופלסטינים, נועד ג'ייסון גרינבלט עם ראשי המועצות אפרת ושומרון, ודן איתם בנושא המדיני. בהמשך ייפגש פעם נוספת עם נתניהו, שהבהיר כי ישוחח עם האמריקני על עמונה: "נתתי התחייבות לתושבים, ואעמוד בה"

עריכה: שמרית גולדשטיין

ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, נועד היום (חמישי) לראשונה עם נציגי המתנחלים. גרינבלט נועד עם יו"ר מועצת אפרת עודד רביבי ויו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן במלון "המלך דוד" בירושלים ודן עמם בנושא המדיני.

מדובר בפגישה הרשמית הראשונה של נציג הממשל האמריקני עם נציג המתנחלים. לאחר מכן נפגש גרינבלט עם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ועם ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) ובהמשך ייפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עמו נפגש לפני יומיים.

לדברי דגן, הפגישה התקיימה ברוח טובה. "גרינבלט היה קשוב והשיחה הייתה מעניינת ונעימה. התרשמתי כי הוא מנהיג ואדם חושב וחכם. אני מעריך שנמשיך להיות בקשר גם בהמשך", אמר.

"השיחה הזו היא בהחלט צעד חשוב. אנחנו מאוד מכבדים את טראמפ ואת הממשל החדש ושמחים שיש ממשל אוהד ופתוח. באותה מידה חשוב לי להדגיש שהבקשות ואף הדרישות שלנו הן בראש ובראשונה מהממשלה שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
שליח טראמפ נועד עם ריבלין ומלך ירדן: "השלום יועיל לאזור כולו"
שליח טראמפ לאבו מאזן: "הבנייה בהתנחלויות לא תוקפא, אלא רק תואט"
נתניהו אחרי פגישתו עם גרינבלט: "מנסים לגבש נוסחה לבנייה בהתנחלויות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליח ממשל טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. ירושלים, 13 במרץ 2017. שגרירות ארצות הברית בישראל
מאטי שטרן, מערכת וואלה! NEWS
"ננסה להגיע למסקנות". נתניהו וגרינבלט, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, שגרירות ארצות הברית בישראל מאטי שטרן

בישיבת השרים שנערכה היום הודיע נתניהו על פגישתו המתוכננת עם גרינבלט ואמר כי ידון עמו, בין היתר, גם בנושא המאחז עמונה. "ננסה להגיע למסקנות, נתתי התחייבות לאנשי עמונה ואעמוד בה", אמר. לדבריו של נתניהו, פגישותיו עם שליחו של טראמפ הן חלק מתהליך הידברות עם הבית הלבן, שמטרתו להגיע למדיניות מוסכמת לגבי הבנייה מעבר לקו הירוק. "מדיניות שמוסכמת גם עלינו, לא רק על הצד האמריקני", הבהיר. בתגובה לדבריו, אמר שר החינוך נפתלי בנט כי "לא חשבנו אחרת".

בפגישתו של יו"ר האופוזיציה עם גרינבלט, דנו השניים באפשרות להסכם מדיני עם הפלסטינים. "התרשמתי מעומק המחויבות שהביע גרינבלט בשמו של הנשיא טראמפ לצורך להגיע להסדר ומהיקף המגעים שלו עם כל הגורמים המעורבים בסכסוך משני הצדדים", אמר הרצוג לאחר הפגישה.

"תיארתי בפני גרינבלט את מאמצי אשתקד ללכת למהלך אזורי אמיץ כדי להגיע לשלום, מאמצים שנכשלו לצערי", הוסיף. בסיום הפגישה אמר הרצוג לגרינבלט כי יש להמשיך לנסות להגיע להסכם והוסיף כי: "למרות כישלונות העבר אני מברך על הניסיון המחודש של ממשל טראמפ לנסות להגיע להסכם שלום ביננו לבין הפלסטינים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא המדינה ראובן ריבלין ושליח ממשל טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. בית הנשיא, 15 במרץ 2017. שגרירות ארצות הברית בישראל
מאטי שטרן, מערכת וואלה! NEWS
גרינבלט וריבלין, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, שגרירות ארצות הברית בישראל מאטי שטרן

אמש נועד גרינבלט עם מלך ירדן עבדאללה השני, עם הנשיא ראובן ריבלין ועם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי. בנוסף לכך, ערך שורת פגישות עם אזרחים וגורמים ביטחוניים ישראלים ופלסטיניים בירושלים, ביריחו וברמאללה. במהלך פגישתו עם המלך עבדאללה, על פי סוכנות הידיעות הממלכתית "פטרה", עבדאללה הדגיש בפני גרינבלט את חשיבות המעורבות האמריקנית ב"שבירת המבוי הסתום בתהליך השלום", וקרא לקידום פתרון שתי המדינות ולהסכם כולל וסופי. גרינבלט אמר בפגישה, על פי ההודעה הירדנית, כי לשלום בין ישראל לפלסטינים תהיה "השפעה חיובית" על האזור כולו, והדגיש את חשיבות מעורבותו של המלך עבדאללה בקידום המגעים.

לאחר הפגישה, גרינבלט נפגש גם עם פלסטינים מרצועת עזה. "נפגשתי עם מגוון אנשים מעזה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "זה נתן לי תקווה שאפשר למצוא פתרונות לאתגרים הומניטריים ולענות על צרכי הביטחון של ישראל". בהמשך, לאחר ביקור בישיבת הכותל בעיר העתיקה בירושלים ו"בביתו של חבר פלסטיני חדש במרחק חמש דקות הליכה", צייץ גרינבלט: "שלום ודו-קיום אינם רק אפשריים בעיר יוצאת הדופן הזאת, אלא כבר קיימים מאות שנים".

השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית נפגש גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, והבהיר לו כי הבניה בהתנחלויות לא תוקפא אם יחודש המשא ומתן עם ישראל. לפי דיווח פלסטיני, שציטט גורמים דיפלומטיים ערביים, גרינבלט אמר בפגישה בין השניים שהתקיימה ברמאללה, כי במקום זאת תחול "האטה" ולא יפורסמו מכרזים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully