וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ רומז על פרסום מידע חדש לגבי האזנות אובמה: "יהיה מעניין"

נשיא ארה"ב אמר כי בשבועיים הקרובים יופיע מידע חדש לגבי טענותיו: "'האזנה' יכול להתייחס לכל מיני דברים". המחוקקים לוחצים על ה-FBI לקבל מידע, והתובע הכללי מבהיר: "לא נתתי לטראמפ שום סיבה לחשוב שאובמה צותת לו"

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של רשת FOX, עריכה: ורד לידני

(טראמפ: "אובמה אחראי להדלפות לתקשורת ולמחאה נגדי")

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טען בריאיון לרשת "פוקס", שישודר הלילה (חמישי) במלואו, כי בקרוב יפורסם מידע נוסף לגבי טענותיו כי קודמו בתפקיד ברק אובמה הורה על האזנה לשיחותיו ב"מגדל טראמפ" במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות. בקדימון לריאיון ששוחרר הערב, נראה טראמפ אומר: "אני חושב שתראו כמה פריטים מעניינים במיוחד שיופיעו בחזית בשבועיים הקרובים". הוא עוד טען כי "המונח 'האזנה' יכול להתייחס להרבה דברים שונים".

שבוע וחצי לאחר שטראמפ טען בסדרת הודעות בחשבון הטוויטר שלו כי אובמה הורה על ההאזנות, התובע הכללי ג'ף סשנז הבהיר היום כי הוא מעולם לא נתן לנשיא "סיבה להאמין שהממשל הקודם צותת לו". כשנשאל על כך במהלך אירוע בריצ'מונד, וירג'יניה, הבהיר סשנז בפשטות: "התשובה היא לא".

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן חוזר בו: טראמפ לא באמת התכוון שממשל אובמה צותת לו
הקונגרס פותח בחקירת ההאזנות לטראמפ: ה-FBI התבקש למסור מידע
הבית הלבן מתעקש כי אובמה ניסה לעקוב אחר טראמפ: "אין שאלה, משהו קרה"

ג'ף סשנז דונלד טראמפ. GettyImages
מה יחשוף ראש ה-FBI? טראמפ וסשנז/GettyImages

סשנז סירב למסור פרטים נוספים על הבדיקה בנוגע לטענות נגד אובמה, או על הקשר לכאורה בין מטה טראמפ לממשל הרוסי. עם זאת, נראה כי הבדיקה שבה פתחו כמה ועדות בסנאט ובבית הנבחרים בנוגע לסוגיית ההאזנות מתקרבת לסיומה, עם תדריך שצפוי למסור ראש הבולשת הפדרלית FBI ג'יימס קומי בתחילת השבוע הבא.

הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם, יו"ר תת-הוועדה לענייני פשע וטרור בוועדת הסנאט לעניינים משפטיים, הכריז הערב בשימוע שנערך לגבי המעורבות הרוסית לכאורה במערכת הפוליטית האמריקנית, כי ה-FBI התחייב למסור עד יום שני מידע לגבי האפשרות שהבית הלבן הורה על האזנות לאובמה.

במהלך היום איים גרהאם כי "הסנאט ימתח שרירים" אם ה-FBI לא יגיב לפנייתו בדרישה לדעת אם התקבלה כל בקשה בבית הדין המודיעיני המיוחד להאזנה של טראמפ או של אנשיו. גורמים נוספים בסנאט ובבית הנבחרים איימו בצעדים שונים כדי לחייב את ה-FBI להעביר מידע רלוונטי, כולל עיכוב האישור של המועמד לסגן ראש הסוכנות.

ראש ה-FBI, ג'יימס קומיי. AP
"לא חושף את כל המידע". קומי לצדו של אובמה/AP

ראש ה-FBI קומי, שיגיע לשימוע בנושא בבית הנבחרים ביום שני, נתן היום תדריך מסווג לראשי ועדת הסנאט לעניינים משפטיים צ'ארלס גראסלי ודיאן פיינסטין, והוא צפוי לתת תדריך דומה גם לגרהאם ולעמיתו בהנהלת תת-הוועדה, הסנאטור שלדון ווייטהאוס. עם זאת, גראסלי טען בריאיון ל"וושינגטון פוסט" כי הבולשת הפדרלית מסתירה מהוועדה מידע רלוונטי לחקירה.

בתוך כך, ראשי ועדת בית הנבחרים לענייני מודיעין, דווין נונס ואדם שיף, מסרו היום במסיבת עיתונאים מיוחדת כי אין בידיהם כל ראיות שהן שיגבו את הטענה להאזנות מצד ממשל אובמה, אולם הבהירו כי הם עוד ממתינים להבהרות ממשרד המשפטים בנושא. "אין לנו ראיות שזה קרה, ולמען האמת אני לא חושב שבאמת הייתה האזנה למגדל טראמפ", הצהיר נונס. גם הם ציינו את 20 במרץ כתאריך יעד לקבלת המידע, ונונס הבהיר כי בנוסף לקומי, גם ראש הסוכנות לביטחון לאומי NSA מייקל רוג'רס יגיע לשימוע ביום שני.

הסנאטור האמריקני לינדזי גרהאם. 2016. AP
איים "למתוח שרירים". גרהאם/AP

שלשום חזר בו הבית הלבן מההאשמות הקשות שהטיח טראמפ באובמה, והדובר שון ספייסר אמר בתדרוך לעיתונאים כי טראמפ לא התכוון לציתות כשצייץ והשתמש במילה – ציתות. "אני חושב שאין ספק שממשל אובמה ביצע כמה פעולות של מעקב במהלך בחירות 2016", אמר ספייסר. "הנשיא השתמש במילה 'ציתות', אבל התכוון באופן רחב יותר למעקב ופעילויות אחרות".

הדובר הוסיף כי טראמפ לא התכוון להאשים אישית את אובמה במעורבות במעקב, אף שצייץ בזמנו "אובמה הורה לצותת לי במגדל טראמפ". הוא אף טען כי אובמה "רע" ו"בחור חולה". אובמה בעצמו לא הגיב לסערה, אך מקורביו הכחישו נמרצות את ההאשמות של טראמפ. דוברו קווין לואיס אמר כי "העיקרון הבסיסי של ממשל אובמה היה ששום גורם רשמי בבית הלבן יתערב בחקירה עצמאית שאותה מוביל משרד המשפטים. כחלק מעיקרון זה, הנשיא אובמה ושום גורם אחר לא הורה על מעקב לאזרח אמריקני. כל טענה אחרת היא לגמרי שקרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully