וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיעדר שר הבריאות: מאות השתתפו בהלוויית האחות שנרצחה בחולון

15.3.2017 / 18:45

טובה קררו, האחות שהוצתה למוות במקום עבודתה, הובאה למנוחות בבית העלמין בראשון לציון. השר ליצמן, שהיה תורן במליאת הכנסת, נעדר. הבוקר הגיעו מטופלים לחלוק כבוד אחרון לקררו והדליקו נרות לזכרה. מעצרו של החשוד במעשה הוארך בשבעה ימים

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יוסי אלטר

טובה קררו, האחות שנרצחה אתמול (שלישי) בקופת חולים בחולון, הובאה אחר הצהריים למנוחות בבית העליון גני אסתר בראשון לציון. מאות ליוו אותה בדרכה האחרונה, כולל בני משפחה, חברים ומטופלים בקופת החולים שבה עבדה. שר הבריאות יעקב ליצמן בלט בהיעדרו מההלווייה.

"טובה הייתה מלאכית", סיפרה רחל, מטופלת של קררו. "היא הייתה קרן האור של המטופלים שלה ושל העובדים בקופה. 25 שנים היא טיפלה במטופלים ללא רבב, באהבה ובחיוך. זו אבדה גדולה". ראש עיריית חולון מוטי ששון אמר בצאתו מבית העלמין כי "הלב נשבר לראות את בעלה ובני משפחתה של טובה כואבים כל כך ואין דרך לנחמם. עצוב ומקומם שמצילי חיים כמו טובה משלמים בחייהם על עבודת הקודש שהם עושים למען הציבור. עיריית חולון תסייע למשפחה ותעמוד לצידה".

מלשכתו של השר ליצמן שלא הגיע לבית העלמין בראשון לציון נמסר כי "השר ליצמן רצה מאוד להיות נוכח בהלווית של גברת קררו אך מכיוון שהיום הוא תורן במליאת הכנסת ולא מצא מחליף לתורנות, נאלץ לוותר על השתתפותו בהלוויה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית העלמין בראשון לציון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

קררו, בת 56 במותה, הוצתה בעת שהייתה במשמרת במקום. החשוד במעשה הוא אשר פרג', בן 77 שהיה מטופל בקופת החולים, ועל פי החשד שפך עליה חומר דליק והבעיר אש בקרבתה. מעצרו הוארך הבוקר בשבעה ימים.

פרג' סירב הבוקר להגיב על המקרה, בדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב. השופטת רונית פוזננסקי כץ קבעה כי המקרה "מציף בעיה רחבה שחוזרת חדשות לבקרים, של אלימות שננקטת על ידי מטופלים ובני משפחותיהם כלפי צוותים רפואיים". היא אמרה כי לחשוד רף מסוכנות גבוה, וכי "מתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו". הוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית.

טובה קררו האחות שהוצתה בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרץ 2017. פייסבוק, צילום מסך
מובאת למנוחות בבית העלמין בראשון לציון. טובה קררו/צילום מסך, פייסבוק

בבתי החולים ברחבי הארץ נערכו היום עצרות הזדהות, והצוותים הרפואיים עבדו בשעות הבוקר במתכונת חירום. מנהל בית החולים זיו בצפת, ד"ר סלמאן זרקא, ששבת אף הוא לאות הזדהות אמר בעצרת שהתקיימה במוסד כי קררו "נרצחה על משמרתה למען הציבור". הוא הוסיף כי "לא יתכן כי שימוש באלימות כלפי עובדי ציבור לא יקבל מענה ופתרון הולם, כולל חקיקה ואמצעי אכיפה להגנה על הצוותים הרפואיים ופעילות הסברתית, ארצית, כוללת כנגד השימוש באלימות".

חווה עובד, אחות בטיפת חלב בראשון לציון, להלוויה כדי להראות סולידריות ותמיכה במשפחתה של קררו. עובד תיארה את הזעזוע שאחז בקרב עובדי המרפאה לאחר ששמעו על האירוע הקשה. "זה היה נושא שיחה גם בקרב האחיות וגם בקרב מטופלים שהביעו זעזוע עמוק בעצמם מהמצב שהגענו אליו. זה פשוט לא נתפס שדבר כזה יכול לקרות", סיפרה. "במקום שבו אתה נותן את הנשמה שלך אתה פשוט מקבל בדיוק הפוך, אתה נחשף לאלימות".

"גם אני נחשפתי לאלימות לפני שנים בתור אחות בית חולים. נחשפתי לפרץ אלימות של מטופל שדקה לפני כן הודה לי ודקה אחרי זה פשוט הפיל אותי על הרצפה", הוסיפה. "צריך לקום ולעשות מעשה ולא לעבור על דבר כזה בשתיקה. לא לחפש תירוצים. אני את מי שעשה את זה לא מכירה, אבל גם בתקשורת היה נראה שמציגים אותו בתור ניצול שואה, אבל אין תירוץ לדבר כזה".

(עדכון ראשון: 17:10)

הארכת מעצר אשר פרג' החשוד בהצתת האחות טובה קררו, בית משפט השלום תל אביב. 15 במרץ 2017. מגד גוזני
החשוד אשר פרג' בהארכת מעצרו/מגד גוזני
סניף קופת חולים כללית בה נרצחה אתמול טובה קררו, חולון. 15 במרץ 2017. צילום: אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אור רביד
קופת החולים שבה עבדה קררו, הבוקר/אור רביד, צילום: אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully