וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לרב לוינשטיין: התפטר - או שאפסיק את ההכרה בעלי כמכינה

שר הביטחון שלח מכתב חריף לראש המכינה הקדם צבאית בעלי, שבו מחה על דבריו נגד נשים ואיים בסגירת המכינה. "דבריך פגעו בי לא רק כשר הביטחון, אלא גם כאב", כתב ליברמן. השר בנט תקף אותו בחריפות על דבריו: "עושה סיבוב פוליטי ציני על גב הציונות הדתית"

עריכה: ורד לידני

שר הביטחון אביגדור ליברמןן דרש היום (רביעי) מהרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, להתפטר מתפקידיו במכינה ובישיבת ההסדרה. בתגובה, עורר ליברמן את זעמם של חברי כנסת מהימין ובראשם שר החינוך נפתלי בנט, שמחה בתוקף על דרישתו.

במכתב ששלח ליברמן ללוינשטיין, כתב כי אם לא יתפטר, הוא יפעיל את סמכותו ויפסיק את ההכרה של משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר, ויפעל לביטול הכרתה של עלי כמכינה קדם-צבאית. זאת, על רקע התבטאויותיו האחרונות של לוינשטיין נגד שירות נשים בצה"ל. לוינשטיין אמר בנאומו במכינה בעלי: "עשר שנים אני פותח 'במחנה' ורואה רק תמונות של בנות, כולן בצבעי הסוואה, רוקיסטיות. מישהו אמר לי 'אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר. לא יודע מי יתחתן איתה'".

מהמכינה נמסר בתגובה: "מתוך אמונה בתפקידנו כמורים ומחנכים לא נשתף פעולה עם אף פגיעה בחופש הביטוי והדעה של רבני, תלמידי ובוגרי בני דוד".

עוד בוואלה! NEWS:
שותפו של הרב לוינשטיין מגבה אותו: "שדה הקרב הוא לא מקום לנשים
הרב הצבאי הראשי לשעבר: "הייתי מתנגד אם בנותיי היו רוצות לשרת בקרבי"
המשפחות ששכלו את בנותיהן הלוחמות בצה"ל: "לוינשטיין מביש וקיצוני"

הרב יגאל לוינשטיין על נשים לוחמות: "אפשר להסתדר גם בלעדיהן". מערכת וואלה! NEWS
הרב לוינשטיין. קיבל אולטימטום מהשר/מערכת וואלה! NEWS

"כמי שרוחש כבוד והערכה לרבנים", כתב ליברמן, "התאכזבתי מאוד מהסגנון הבוטה והמזלזל. דבריך פגעו בי לא רק כשר הביטחון, המעריך ומוקיר את הנשים המשרתות בצבא, אלא גם כאב גאה שבתו הדתייה שירתה בצה"ל והדבר לא פגע באמנותה, ביהדותה או בנשיותה". השר הדגיש כי הדברים שנאמרו נוגדים את ערכי צה"ל ואמר כי "מאז ומתמיד שירתו נשים בצה"ל, תרמו למערכות ישראל, וחלקן אף שילמו על כך בחייהן".

ליברמן אמר כי אכזבתו נובעת גם בשל העובדה "שדברים דומים נאמרו על ידך בעבר מספר פעמים, גם לגבי קבוצות אחרות מקרב המשרתים בצה"ל, ואפילו חזרת בך בטענה שדבריך הוצאו מהקשרם. לעניות דעתי, הדבר מעיד מחד על רצון מכוון להתגרות ולהתסיס ומאידך על אובדן שיקול דעת – איני יודע מה הגרוע ביותר מבין השניים".

שר החינוך נפתלי בנט תקף את ליברמן בחריפות על דבריו. בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב בנט "ליברמן, אל תעשה פוליטיקה על הגב של לוחמי צה"ל; מכינת עלי לא תיסגר". לדבריו של שר החינוך, הוא "דוחה לחלוטין את דבריו האומללים והמזלזלים של הרב לוינשטיין כלפי נשים המשרתות בצה"ל". עם זאת, הוסיף כי "ליברמן איים לסגור את המכינה מסיבות פוליטיות, הדבר האחרון שמעניין אותו זה חיילות צה"ל. נו, באמת. הוא פשוט רוצה לעשות סיבוב פוליטי ציני על הגב של הציונות הדתית".

"זאת עוד ברברת איווטית פוליטית טיפוסית כמו הפצצת סכר אסואן, תמיכה בסיפוח יו"ש, התנגדות לסיפוח יו"ש, ביטול אזרחות לערביי ישראל, עונש מוות למחבלים וחיסול הנייה תוך 48 שעות מכניסתו לתפקיד שר הביטחון", הוסיף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ליברמן: "קיבלנו מסר ישיר מארה"ב כי החלת הריבונות ביו"ש תוביל למשבר". רוני כנפו
ליברמן. מודאג כשר וכאב/רוני כנפו

השר אורי אריאל ביקר גם הוא את דרישתו של שר הביטחון. "לא אסכים להטלת איומים מצד גורמים שלטוניים רק בשל הבעת עמדות". לדבריו, "תפקידך הוא שר ביטחון ולא קומיסר ביטחון". "הרב לוינשטיין הביע את עמדתו כאזרח פרטי שאמנם מנהל מכינה ישיבתית הנמצאת בשיתוף פעולה עם צה"ל ומשרד הביטחון, אך הדחתו היא בגדר חציית קו אדום מוסרי ודמוקרטי". סגנתית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי הוסיפה כי המכינה הקדם צבאית בעלי היא מוסד חינוכי שמכשיר את טובי הלוחמים בצה"ל. :דיבורים על סגירת המכינה אינם מחוברים למציאות. ביקורת על דבריו של הרב לוינשטיין לגיטימית, אבל דבריו חוסים תחת חופש הביטוי", אמרה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' גינה את המכתב, ואמר כי הוא "מציע לשר הביטחון לעסוק בביטחון ולמנוע פיגועי טרור במקום לעסוק בפופוליזם". סמוטריץ' כינה את האיום של ליברמן "ספין ספין פופוליסטי וחסר כל היתכנות משפטית". בתגובה לביקורת, צייץ ליברמן כי "בנט מגן על מי שמנסה להפוך את ישראל לאיראן. אנחנו לא נאפשר את זה. בישראל נשים שוות כמו גברים ושירות צבאי הוא לכולם". שרת המשפטים איילת שקד התייחסה גם היא לדברים ואמרה לשר הביטחון "‏מי מנסה להפוך את ישראל לאיראן? עמנואל מורנו ז"ל? רועי קליין ז"ל? הדר גולדין ז"ל? ואלפי הלוחמים בוגרי המכינה?".

מנגד, חבר הכנסת עמיר פרץ (המחנה הציוני) הביע תמיכה בליברמן, ואמר: "טוב עשה שר הביטחון. לאחר שנחשפו התבטאויות דומות בחומרתן בעבר כנגד להט"בים וכנגד שירות נשים בצה"ל, ברור שזו לא מעידת לשון, אלא שזו דרכו של הרב לוינשטיין". גם אלוף פיקוד דרום לשעבר, יום טוב סמיה, הביע תמיכה בהצהרת ליברמן: "טוב עושה ליברמן שמציב גבולות ברורים לאמירות המזעזעות של הרב לוינשטיין. אסור שצה"ל יממן הסתה כזאת נגד חיילות צה"ל והקהילה הלהט"בית. אני קורא לשר הביטחון לא להתקפל וללכת עד הסוף במהלך".

שר החינוך נפתלי בנט בישיבת סיעת הבית היהודי, 16 בינואר 2016. נועם מושקוביץ
"ברברת איווטית פוליטית טיפוסית". בנט/נועם מושקוביץ

הדבריו של לוינשטיין גררו גינויים נרחבים. דובר צה"ל וראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, כתב בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו: "בכל פעולותינו מטרה אחת - ללכד את שורות הצבא וליצור צבא מאוחד, חזק ונחוש, כדי לעמוד במשימות, ואנחנו עושים זאת באחריות וברגישות תוך הקשבה לכלל חלקיה של החברה הישראלית".

ריואנה טנדלר, אמה של רס"ר קרן טנדלר שנהרגה במלחמת לבנון השנייה, הגיבה בזעם לדברים ואמרה לוואלה! NEWS: "אסור לתת לו את האפשרות להשמיע את דעותיו הקיצוניות באוזני דור העתיד של הלוחמים. אין לו מקום בחינוך לוחמי צה"ל".

בסוף השבוע ניסה הרב אלי סדן, מייסד המכינה ושותפו של הרב לוינשטיין, להרגיע את הרוחות, כשפרסם הבהרה לדברים. הוא גיבה למעשה את תוכן הדברים, אך הסתייג מהסגנון שבו הובעו.

"יש הרבה תופעות בחברה הישראלית שהן ממש לא כמו שהיינו רוצים אבל זה העם שלנו, אין לנו עם אחר ואין לנו צבא אחר", אמר סדן, שהדגיש: "לאישה יש תפקיד מיוחד, עם העדינות שלה, האמפתיה שלה, הכישרון הגדול להקשיב, לא להילחם. ודאי שאישה יכולה אבל השאלה אם זו החברה שאנחנו רוצים לבנות? אנחנו רוצים שנשים יבנו חיים ולא יהרגו חיים".

(עדכון ראשון: 15:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully