וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של מיכאל מרק: מחבל ללא דם על הידיים שמשוחרר - חוזר לטרור

15.3.2017 / 21:30

לאחר שהמחבל שהורשע ברצח אביו נידון לשני מאסרי עולם, אמר נתנאל מרק כי אסור למדינה להיכנע ללחצים להגיע לעסקאות נוספות לשחרור מחבלים. "אנחנו קוראים למצדדי העסקה לעלות לקברי הנרצחים בידי אותם משוחררים ולבקש את סליחתם"

צילום: דובר צה"ל

בנו של הרב מיכאל מרק, נתנאל, אמר היום (רביעי) עם פרסום גזר דינו של המחבל שהיה מעורב בפיגוע שבו נורה אביו למוות כי על המדינה להימנע בעתיד מעסקאות לשחרור מחבלים. בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום עונש של שני מאסרי עולם מצטברים ותשלום פיצויים בסך 250 אלף שקל על מוחמד אלעמאירה בגין פיגוע הירי בו נרצח מרק ונפצעו אשתו, חווי, ושני ילדיו הקטנים, תהילה ופדיה, בכביש 60 בדרום הר חברון בחודש יולי בשנה שעברה.

מרק ניהל את ישיבת ההסדר ביישוב עתניאל וכן את ישיבת תורת שרגא בירושלים. הוא עמד בראש הישיבה בעתניאל גם בשנת 2002, בעת שאירע במקום פיגוע שגבה את חייהם של ארבעה מתלמידי המוסד. רעייתו חווה, שנפצעה קשה מאוד בפיגוע, חזרה לביתה ולילדיה אך עדיין בשיקום ומטופלת.

עוד בוואלה! NEWS:
הקצין הבכיר לשעבר החשוד בשחיתות: תא"ל במיל' אמל אסעד
האחיות שעבדו עם טובה שבו למרפאה שבה הוצתה: "זה רצח מתוכנן"
הרופא שבנותיו נהרגו בעזה פרץ בבכי בבית המשפט: "כואב לי להיזכר בהן"

מיכאל (מיכי) מרק, שנהרג בפיגוע הירי בדרום הר חברון, יולי 2016. באדיבות המשפחה
מיכאל מרק/באדיבות המשפחה

"הוכח כי גם מחבל ללא דם על הידיים שמשוחרר חוזר למעגל הטרור והופך למחבל עם דם על הידיים", הוסיף הבן, נתנאל. "אנו מבקשים מקברניטי המדינה שלא להיכנע ללחצים מבית ומחוץ לשחרר מחבלים וקוראים למצדדי העסקה לעלות לקברי הנרצחים בידי אותם משוחררים ולבקש את סליחתם". כשבוע לאחר הפיגוע, ועם לכידת החולייה שירתה במשפחה, אמרה אחותו של נתנאל, שירה, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי העובדה שעמאירה היה איש מנגנון הביטחון הלאומי ברשות הפלסטינית אינה מפתיעה. היא הוסיפה כי הדבר דורש תגובה חברתית או מדינית וכי היה על יו"ר הרשות, אבו מאזן, לגנות את הפיגוע.

אלעמאירה הורשע ברציחתו של מרק בשל העובדה כי נהג ברכב ששימש לפיגוע הירי הקטלני. הוא הורשע בנוסף בניסיון רצח בגין פציעתם של בני המשפחה הנוספים. בנוסף הורשע אלעמאירה בניסיונות רצח נוספים לאחר שהיה מעורב בשבועות שקדמו לירי במרק בניסיונות כושלים לבצע פיגועים דומים.

המחבל שירה בבני המשפחה, מוחמד אל-פקיה, חוסל על ידי צה"ל שלושה שבועות לאחר הפיגוע בכפר צוריף שבגזרת חברון. גם אלעמאירה וגם אל-פקיה שוחררו מהכלא בישראל בעסקת שליט באוקטובר 2011. בסוף חודש אוגוסט הרסו כוחות צה"ל את ביתו של אלעמאירה בכפר דורא שבאזור חברון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully