וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי טיס בלתי מאויש התרסק ברצועת עזה; צה"ל: הנסיבות בבדיקה

15.3.2017 / 14:12

דובר צה"ל הודיע כי כלי טיס מסוג רוכב שמיים בו עושה שימוש חיל התותחנים, התרסק בשטח הפלסטיני, וכי נסיבות הנפילה נבדקות. לפני כחודשיים נפל כלי טיס זהה בשטח לבנון - וחיזבאללה דיווח כי איתר את שרידיו

מערכת וואלה!

(בחודש ספטמבר: כלי טיס לא מאויש הופל מעל חוף עזה)

דובר צה"ל הודיע היום (רביעי) כי כלי טיס ללא טייס מסוג רוכב שמיים נפל בשטח פלסטיני, ונסיבות הנפילה נבדקות. מדיווחים פלסטיניים עולה כי כלי הטיס הבלתי מאויש נפל מעל רצועת עזה.

לפני כחודשיים הודיע ארגון חיזבאללה כי איתר כלי טיס דומה של צה"ל שהתרסק בדרום לבנון. לפי ההודעה, כלי הטיס הועבר לבחינת הארגון. יום לפני כן אישר צה"ל כי רוכב השמיים התרסק בלבנון, וכי נסיבות האירוע נבדקות. העיתון הלבנוני "אל-ג'דיד" דיווח כי המזל"ט התרסק בדרום-מערב לבנון. העיתון אף ציטט "מקורות בלעדיים" שאמרו כי ישראל יצרה קשר עם כוח יוניפי"ל כדי שיחפש אחר כלי הטיס. עוד דווח כי על פי ההערכות המטוס התרסק באזור הכפרים א-לבונה ועלמא א-שעב. צבא לבנון הודיע כי הוא עורך חיפושים לאיתור המזל"ט, אך טרם הצליח במשימתו בשל תנאי השטח.

עוד בוואלה! NEWS:
קצינת צה"ל איבדה את עינה במהלך תצוגת תכלית של לוחמי שב"ס
"הדבר הראשון שמעניין את החיילים הפצועים זה התפקוד המיני"
"צבע אדום" נשמע בעוטף עזה; צה"ל: התרעת שווא

חייל מיחידת רוכב שמיים בעת המראתו של מזל"ט , ינואר 2013. חשבון הפליקר של צה"ל, צילום מסך
חייל צה"ל עם רוכב שמיים/צילום מסך, חשבון הפליקר של צה"ל

מדובר במזל"ט הקטן ביותר שיש בצה"ל והוא חג בטווחים קצרים מהקרקע והגבול. המזל"ט משדר אל המפעיל את הצילומים על תאי השטח אחריהם הוא עוקב ולא אוגר בתוכו מידע. בעקבות סדרת נפילות בשנים האחרונות התקיים תחקיר מעמיק בחיל התותחנים לברירות הסיבות לנפילת המזל"ט ובחלק מהמקרים היה מדובר בסוללה שנגמרה ולכן לא ניתן היה לשלוט בנתיב הטיסה של המזל"ט.

מזל"ט רוכב שמיים נכנס לשירות לפני יותר מעשור והשימוש התרחב מאוד עם השנים במטרה לסייע לכוחות טקטיים לאסוף מידע מודיעיני בזמן אמת בחירום ושגרה. במהלך השנים עבר המזל"ט שדרוגים לאחר מספר תקלות במהלך חלקן נפל בשטח ישראל ובמספר מקרים בשטח הפלסטיני ברצועת עזה.

כלי הלחימה בלוחמת היבשה בצה"ל. אמיר בוחבוט, דובר צה"ל
כלי הטיס הקטן, ארכיון/דובר צה"ל, אמיר בוחבוט

למזל"ט יש יכולת להנחית את עצמו באופן אנכי תוך כדי פתיחת כרית שמונעת התרסקות. בחצי השנה האחרונה הוטמעו בו שינויים על רקע תקלות בעבר. בשנה הקרובה, מעריכים גורמים בצה"ל, יכנס לשירות מבצעי שדרוג של מזל"ט רוכב שמיים, בעל יכולות משופרות הרבה יותר בטווחי הפעולה, שעות העבודה והרזולוציה של הצילום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully