וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוצפן, סוציומט": העימות בין ביטן לקיש יוצא משליטה. צפו

15.3.2017 / 14:03

הקרב בין יו"ר הקואליציה לבין יו"ר ועדת הכנסת התלהט לאחר שקיש הוציא את ביטן מדיון בוועדה. "הוא עובר כל גבול", אמר קיש, וביטן תקף בחזרה: "אתה חייב להתפטר מתפקידך". גם הגיבושון לחברי הקואליציה לא יצליח כנראה להנמיך את הלהבות. צפו בעימות הקולני בין השניים

חילופי האשמות: יו"ר הקואליזציה התעמת בוועדת הכנסת עם ח"כ קיש/צילום: מיכאל שמש, גל"צ, עריכה: ורד לידני

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן כינס היום (רביעי) את ראשי סיעות הקואליציה והאופוזיציה ודרש שיציגו חזית מאוחדת סביב דרישתו להדיח את יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש מתפקידו. ח"כ מהקואליציה אמר כי התרשם מהפגישה שביטן הולך על כל הקופה "זה או הוא או קיש".

העימות בין השניים צבר תאוצה, לאחר שבדיון היום בוועדה תקף ביטן את קיש וכינה אותו "חוצפן סוציומט", אחרי שקיש הוציא אותו מהדיון. "שערוריה, הוא עובר כל גבול, לא אתן ליו"ר הקואליציה לפגוע בעבודת הכנסת", השיב קיש וביטן תקף: "אתה חייב להתפטר מתפקידך". גורם בקואליציה אמר כי "העימות בין ביטן לקיש יוצא מכלל שליטה. חוקים נחסמים וח"כים מאיימים להפר משמעת קואליציונית. הגיע הזמן שמישהו מביניהם ישים את האגו בצד".

עוד בוואלה! NEWS:
עימות בליכוד: ביטן דורש להדיח ח"כים מהוועדות, קיש: "הוא חסר אחריות"
ח"כ פרץ: הבחירות הבאות לראשות הממשלה ייערכו ב-2018
ביטן על איומי הבית היהודי בחוק התקשורת: "אולטימטום שלא שווה כלום"

חילופי האשמות: יו"ר הקולאליציה התעמת בוועדת הכנסת עם ח"כ קיש. מערכת וואלה! NEWS
העימות בין ביטן לקיש בוועדת הכנסת/מערכת וואלה! NEWS

העימות החל בשבוע שעבר עם סירובו של ביטן להעלות להצבעה את חוק חזקת גיל הרך שקידם קיש. מחאה, לא הצביע קיש עם הקואליציה. בשל כך, הודיע ביטן אמש כי הוא מבקש להדיחו וחברי כנסת נוספים בליכוד מחברות בוועדות שונות בכנסת, על כך שהפרו משמעת קואליציונית. קיש, כיו"ר ועדת הכנסת, אמור להכריז על עונשים אלה במליאה, אך סירב לעשות זאת.

בתגובה, שלח קיש מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים את ביטן ב"חוסר אחריות". ביטן הגיב במכתב משלו, בו האשים את קיש שהוא משתמש בכוחו כדי לפגוע בקואליציה. לקשיים הקואליציוניים הצטרפו אתמול גם חברי יהדות התורה, שאיימו על ביטן כי לא יצביעו עם הקואליציה, היות ולא מומש אחד הסעיפים בהסכם הקואליציוני שנחתם עמם. ח"כ ישראל אייכלר אמר כי ביטן "מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה ורוצה רק לפרק את הקואליציה".

היום ייערך ערב גיבוש לחברי הקואליציה במלון בחדרה, אך יש שאומרים כי "זו סיטואציה קשה שמצריכה יותר מגיבושון".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיש. הגיבושון בחדרה ירגיע את הרוחות?/מערכת וואלה!, צילום מסך

המקרה היחיד בו הצליחה הכנסת להדיח יו"ר ועדת הכנסת היה ב-1988, לפני הבחירות לכנסת ה-12. ח"כ לשעבר מיכה רייסר, יו"ר הועדה מטעם הליכוד, הודיע שלא יכנס את הוועדה לטיפול בהצעת חוק שביקשה להפריד בין מועד הבחירות לכנסת לבחירות המוניציפליות – והודח.

לצורך המהלך התכנסה הקואליציה במליאת הכנסת כדי להצביע על פיטורי 17 חברי כנסת החברים בוועדה ולאחר מכן התקיימה הצבעה על מינויים חדשים. זו הדרך היחידה להדחת יו"ר ועדת כנסת וההערכה היא כי ביטן לא יצליח לממש מהלך שכזה, ולא יקבל על כך גיבוי מנתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully