וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה של האקרים טורקים בטוויטר: "נאצים, נתראה ב-16 באפריל"

חשבונות רבים, בהם גם של אמנסטי ושל הפרלמנט האירופי, נפרצו ברקע המשבר הדיפלומטי החריף בין אנקרה למדינות ביבשת. הם צירפו להודעות את תאריך משאל העם על הרחבת סמכויות ארדואן. בכיר באיחוד: "הטענות של טורקיה - מנותקות מהמציאות"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

המשבר הדיפלומטי בין טורקיה להולנד גלש היום (רביעי) לרשת כשחשבונות טוויטר רבים נפרצו על ידי האקרים שפרסמו בשמם מסרים אנטי-נאציים בטורקית. רבים מאותם חשבונות אינם קשורים למשבר שהחל לאחר שהממשלה באמסטרדם מנעה משרים טורקים לקיים עצרות פוליטיות ברוטרדם לקראת משאל העם על הרחבת סמכויותיו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

המתקפות כוונו נגד חשבונות של מנכ"לים בכירים, מוציאים לאור, סוכנויות מודיעין וכמה משתמשי טוויטר רגילים. ההאקרים השתמשו בהאשטגים #נאציאלמניה – גרמניה הנאצית - #נאציהולנדה – הולנד הנאצית, בדומה לדברים החריפים שאמר ארדואן ובכירי ממשלו נגד מדינות האיחוד האירופי, שאותן האשים בפשיזם ובנאציזם. ראש המועצה האירופית דונלד טוסק אמר היום כי ההאשמות הללו "לחלוטין מנותקות מהמציאות". לדבריו, רוטרדם נהרסה כליל בידי הנאצים, וכעת "עומד בראשה ראש עיר שנולד במרוקו".

בין החשבונות שנפגעו היה גם זה של ארגון זכויות האדם הבינלאומי "אמנסטי", הידוע בביקורתו החריפה נגד אנקרה, של הפרלמנט האירופי ושל ראש ממשלת צרפת לשעבר אלן ז'ופה. החשבונות הפרוצים צייצו סמלים נאצים, האשטגים שונים והמשפט: "נתראה ב-16 באפריל", התאריך שבו יתקיים משאל העם הגורלי בטורקיה.

לקריאה נוספת בנושא
הולנד מגיבה בביטול לסנקציות של טורקיה: "הן לא כל כך נוראיות"
טורקיה הטילה סנקציות על הולנד: דיפלומטים לא יורשו להיכנס לשטחה

חשבון טוויטר של אמנסטי שנפרץ על ידי האקרים טורקים. טוויטר, צילום מסך
ההודעה שפרסמו ההאקרים בחשבון הטוויטר של אמנסטי/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully