וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לוי-אבקסיס הוכרזה כפורשת מ"ישראל ביתנו": "בחרו בדרך מכוערת"

15.3.2017 / 12:02

ברוב של עשרה תומכים מול שני מתנגדים אישרה ועדת הכנסת כי הח"כית לא תהיה יותר חלק מהסיעה. כעת, עומדות בפניה שתי אפשרויות - לפעול כסיעת יחיד ללא יכולת להתמודד בבחירות מטעם מפלגה קיימת, או להתפטר

צילום: מתוך הפייסבוק של ח"כ אורלי לוי אבקסיס, עריכה: ורד לידני

חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס הוכרזה כפורשת מסיעת ישראל ביתנו. ועדת הכנסה דנה הבוקר (רביעי) בדרישת הסיעה להכריז עליה כעל פורשת, וקבעה ברוב של עשרה תומכים מול שני מתנגדים כי לא תהיה חלק ממנה. לוי-אבקסיס רמזה בוועדה כי אין בכוונתה להתפטר מהכנסת, אלא להתנהל כסיעת יחיד, ואם כך תעשה, לא תוכל להתמודד בבחירות הבאות במפלגה המיוצגת כיום בכנסת.

אבקסיס אמרה כי הצטרפה לישראל ביתנו "אחרי חיזורים" מצד המפלגה שרצתה "לעשות שינוי תדמיתי ולצאת מגטו העולים, ושכל נושאי החברה יהיו נתונים לשיקול דעתי". לדבריה המציאות השתנתה בבחירות, כשחברי כנסת "רצו לשדרג את עצמם וויתרו על האידאולוגיה", ופיזרה עקיצות.

"כשהמפלגה הייתה על ערש דווי, חקירות, פנו אליי מהקואליציה בהצעות מפתות. ריח החקירות לא היה נעים לי. רציתי לפסק זמן, אך החלטתי לא לעזוב ספינה טובעת". היא הדגישה כי הסיבה לפרישתה, היא שבקשותיה החברתיות לא התקבלו עם כניסתה לקואליציה.

עוד בוואלה! NEWS:
יועמ"ש הכנסת מאשים: הוועדה שהקים כחלון חותרת תחת סמכויות הכנסת
ועדת הכנסת תדון מחר בהדחת גטאס - שטוען: "אין ראיה שתמכתי בטרור"
עימות בליכוד: ביטן דורש להדיח ח"כים מהוועדות, קיש: "הוא חסר אחריות"

גיל ריבה פרק 8 אורלי לוי. אולפני הרצליה
חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, רמזה כי לא תתפטר/אולפני הרצליה

היא רמזה שאינה מתכוונת להתפטר מהכנסת או לפרוש מהחיים הפוליטיים: "אם מישהו חושב שאחרי התהליך הזה, אפקיר את כל האנשים שמחכים - טועה. את הקול של חבר כנסת שבוחר לא לקחת חלק בפוליטיקה אלא בקול שאותו הוא מעוניין להשמיע - לא תצליחו להשתיק". בדיון אמרה חברת הכנסת כי בתיאום עם יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, ח"כ יאיר לפיד הורה לא להגיע לדיון בעניינה. בסיעת 'יש עתיד' אמרו בתגובה: "איננו מתערבים בענייני ישראל ביתנו".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, טען שחרף הודעתה על פרישה מהמפלגה, "לא מצאה לעשות את הדבר הנכון, ולכל הפחות להתפטר מהכנסת ולהחזיר את המנדט למפלגה שמטעמה נבחרה". אילטוב דרש בשם סיעתו להדיחה ולהכריז עליה כפורשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
"סירבתי לחבור לשלטון, כשראיתי שהציבור ששלח אותי לא מרוויח מהמהלך" (ח"כ לוי-אבקסיס)

הסיבה, לדבריו, בגללה המתינה סיעתו עם הדרישה, נובעת מפרשנות שהעניק בעבר היועץ המשפטי לכנסת, לפיה יש צורך להביא נתונים שיוכיחו את פרישת חבר הכנסת. בין היתר, ציין כי לוי-אבקסיס הצביעה בעשרה חודשים, לפחות 177 פעמים בניגוד לעמדת הסיעה, ויש להסיק כי אינה חלק ממנה. היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון אמר כי הבקשה עומדת במבחן המשפטי. לוי אבקסיס מתחה ביקורת על הבקשה, שלטענתה נועדה לפגוע בעתידה ולשדל אותה להתפטר.

לדבריה, "הסיעה בחרה בדרך מכוערת שנועדה למנוע מח"כים שפורשים בכדי לחבור לשלטון להרוויח טובות הנאה או לשדרג מעמדם, אפילו שכאן הסיפור הוא הפוך, אני שסירבתי לחבור לשלטון כשראיתי שהציבור ששלח אותי אינו מרוויח מהמהלך, כי באתי לעבוד בשביל הציבור".

אחרי ההחלטה, ללוי-אבקסיס יש שתי אפשרויות. הראשונה היא להמשיך לכהן כחברת כנסת במסגרת סיעת יחיד, ללא אפשרות להתמודד בבחירות הבאות מטעם מפלגה המיוצגת בכנסת, או להתפטר מתפקידה בכנסת, וכך לא יחולו עליה מגבלות, והבאה אחריה ברשימה תכנס במקומה. לוי-אבקסיס רמזה כמעט במפורש לכך שבינתיים היא לא מתכוונת להתפטר מתפקידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully