וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נקודת מפנה היסטורית": טראמפ נפגש עם יורש העצר הסעודי

15.3.2017 / 17:00

יועץ בכיר של מוחמד בן סלמאן אמר כי שני המנהיגים, שנועדו בבית הלבן, הסכימו על "הסכנה הנשקפת מאיראן". בהודעה רשמית נמסר כי הוסכם על הידוק הקשרים הכלכליים והמדיניים, שהידרדרו בתקופת ממשל אובמה, בין היתר בשל הסכם הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן דנו אתמול (רביעי) בפגישתם בבית הלבן ב"חשיבות של התמודדות עם פעילויותיה האזוריות של איראן, שמערערות את היציבות, לצד המשך הבחינה והאכיפה המוקפדת של הסכם הגרעין". בהודעה רשמית מהבית הלבן, שנמסרה כמעט יממה לאחר תום הפגישה, נמסר כי הנשיא ושר ההגנה של ערב הסעודית הסכימו גם על תמיכתם בהסכם שלום ישראלי-פלסטיני, המשך שיתוף הפעולה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וקידום שיתוף הפעולה הכלכלי-מסחרי בין המדינות.

יועץ בכיר של הנסיך מסר הלילה כי טראמפ הסכים בפגישה כי איראן מהווה סכנה ליציבות במזרח התיכון. הוא הגדיר את הפגישה "נקודת מפנה היסטורית" ביחסים בין וושינגטון לריאד, שהתדרדרו בתקופתו של ברק אובמה, בין היתר בשל הסכם הגרעין עם טהראן.

עוד בוואלה! NEWS:
"היחיד שאומר אמת": דיווח מעירו של מנהיג הימין הקיצוני בהולנד
ביום השנה למלחמה בסוריה: עשרות הרוגים בפיגועים בדמשק
הרופא שבנותיו נהרגו בעזה פרץ בבכי: "כואב להיזכר בהן"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בבית הלבן, 14 במרץ 2017. רויטרס
שוקל לחדש את מכירת הנשק לממלכה. טראמפ והנסיך מוחמד, אתמול/רויטרס

"הפגישה היום יצרה שינוי גדול ביחסים בין שתי המדינות סביב סוגיות פוליטיות, צבאיות, ביטחוניות וכלכליות", מסר היועץ הבכיר. לדבריו, הנסיך, שנחשב לאחד האנשים החזקים ביותר בממלכה, סבור שהסכם הגרעין הוא "מסוכן מאוד". היועץ הוסיף כי שני המנהיגים רואים עין בעין את "הסכנה בשאיפות ההתפשטות של איראן". טראמפ הבטיח בעבר לבטל את הסכם הגרעין, ועל אף שריכך את הטון מאז הושבע לתפקיד, ממשלו עדיין סבור שיש לבחון מקרוב את העסקה בין המעצמות לטהראן, שנחתמה ביולי 2015.

לפי היועץ של הנסיך, שאחראי גם על תכנית כלכלית נרחבת להפסקת תלותה של ערב הסעודית בנפט, הוא שוחח עם טראמפ גם על השקעות של חברות אמריקניות בממלכה. הוא הוסיף כי גם צו ההגירה החדש והמרוכך של הנשיא, שאוסר על כניסת אזרחים משש מדינות מוסלמיות, עלה בשיחה וכי מוחמד אינו רואה בכך צעד "המכוון נגד האסלאם או מדינות מוסלמיות".

היועץ הבכיר אמר כי גם "ניסיונה המוצלח של ערב הסעודית להקים מערכת להגנת גבול" לאורך גבולה עם עיראק כדי למנוע הברחות עלה בשיחה, ברקע רצונו של טראמפ לקדם את בניית החומה בגבול עם מקסיקו. בנוסף לכך, גורמים אמריקניים ציינו כי טראמפ שוקל לבטל את האיסור שהטיל הממשל הקודם על מכירת מערכות הנחיה לערב הסעודית, בשל השימוש שהיא עושה בהן במלחמתה בתימן.

(עדכון ראשון: 9:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully