וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח טראמפ לאבו מאזן: "הבנייה בהתנחלויות לא תוקפא, אלא רק תואט"

העיתון אל-חיאת דיווח כי גרינבלט הבהיר בפגישה עם יו"ר הרשות כי אם המו"מ עם ישראל יתחדש, לא יפורסמו מכרזים חדשים, אך גם לא תיעצר לחלוטין הבנייה. אתמול דווח כי ההקפאה הייתה אחד מתנאיו של אבו מאזן

צילום: לע"מ

השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית לתהליך השלום ג'ייסון גרינבלט הבהיר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי הבניה בהתנחלויות לא תוקפא אם יחודש המשא ומתן עם ישראל - כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון אל-חיאת. לפי הדיווח, שציטט גורמים דיפלומטיים ערביים, גרינבלט אמר בפגישה בין השניים, שהתקיימה אתמול ברמאללה, כי במקום זאת תחול "האטה" ולא יפורסמו מכרזים חדשים.

אתמול אמר גורם פלסטיני לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" כי אבו מאזן הציג את שלושת תנאיו המקדימים למשא ומתן ישיר - שחרור "האסירים הוותיקים", אלה שנעצרו לפני הסכמי אוסלו בשנת 1993; הקפאת הבנייה והסכמת ישראל לפתרון שתי המדינות במסגרת זמן מוגדרת מראש.

גרינבלט נפגש בימים האחרונים גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) במטרה להתניע מחדש את השיחות בין הצדדים. לאחר הפגישה עם השליח המיוחד, אמר נתניהו כי "אנחנו מנסים לגבש נוסחה לבנייה בהתנחלויות".

לקריאה נוספת בנושא
אבו מאזן לשליח האמריקני: "שלום היסטורי אפשרי תחת טראמפ"
נתניהו אחרי פגישתו עם גרינבלט: "מנסים לגבש נוסחה לבנייה בהתנחלויות"

פגישת אבו מאזן וג'ייסון גרינבלט, רמאללה, 14 במרץ 2017. צילום מסך מתוך טוויטר, אתר רשמי
אבו מאזן וגרינבלט, אתמול/אתר רשמי, צילום מסך מתוך טוויטר

בפגישה, שארכה יותר מחמש שעות, דנו נתניהו וגרינבלט ברצונו של ממשל טראמפ לחדש את התהליך המדיני, ובשאיפתו של נתניהו להפוך את התהליך לאזורי. כמו כן דנו השניים בצורך לחזק את הכלכלה הפלסטינית ובדרישת הממשל לריסון הבנייה בהתנחלויות.

גרינבלט, יהודי במוצאו, בוגר ישיבת "הר עציון" ועורך דין בהכשרתו, שימש כיועצו של טראמפ לענייני ישראל במהלך הקמפיין, ויחד עם חתנו של טראמפ, גארד קושנר, מונה למנהל תהליכי המשא ומתן הבינלאומיים – ובהם גם בין ישראל והפלסטינים, מדובר בשליח הראשון שממשל טראמפ משגר לאזור במטרה לבון את עמדת הצדדים לקראת ניסיון לחידוש המשא ומתן.

במוקד הפגישה עם נתניהו, שפתחה את ביקורו, עמד הניסיון להגיע להבנות ראשוניות עם הממשל על היקפי הבנייה בהתנחלויות, כדי לגשר על הפער בין דרישות הריסון של הממשלה ודרישות ההרחבה של הימין, הוקם מנגנון תיאום אמריקני-ישראלי בנושא, שכולל את גרינבלט ושגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, מהצד הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully