וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריו של אלאור אזריה נפגשים עם חברי כנסת: "נציג להם את האמת"

15.3.2017 / 10:25

במסיבת עיתונאים מול משכן הכנסת אמר צ'רלי אזריה, אביו של החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, כי הכין מסמך המפרט את מה שאירע ביום האירוע "בלי העיוותים של התקשורת". האם, אושרה: "שנה שאנחנו עוברים סבל, הילד חף מפשע"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ורד לידני

בני משפחתו של אלאור אזריה, החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון לפני כשנה, ערכו הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים מחוץ למשכן הכנסת בירושלים. "אני מרגיש היום מה שמרגיש ראש הממשלה ומשפחתו, הפכו אותנו לאויבי העם", אמר אביו של אזריה, צ'רלי. הוא הוסיף כי הגיע עם אשתו, אושרה, לפגוש חברי כנסת, בהזמנת ח"כ נאוה בוקר (הליכוד), ולהציג להם מסמך שלדבריו "מראה את האמת" בפרשה, "לא כמו שמציגים אותה בכלי התקשורת שמעוותים דברים".

אזריה פנה במהלך מסיבת העיתונאים לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, ואמר לו כי "העם זועק לשחרר את אלאור". זאת, לאחר שציטט את דברי הנשיא לפיהם, "צה"ל הוא צבא העם ואינו יכול ללכת נגד העם". הוא הוסיף כי בני המשפחה ממשיכים לפי שעה במסלול של ערעור על גזר הדין ועל ההרשעה, בעצת עורכי דינם. זאת לדבריו, "אלא אם מישהו יתעורר בצמרת ויגיעו לדבר שיהיה מקובל על כולם". כשנשאל אם ישקול למשוך את הערעור במקרה של חנינה השיב כי המשפחה לא פוסלת שום אפשרות.

"אני שואל כל אחד ואחד כאן. הבן שלי חף מפשע הוא לוחם. האם הייתם מוכנים שהבן שלכם או הנכד שלכם יכנס לכלא על לא עוול בכפו. העם לא מוכן. הוא חייל צהל, הוא התנדב להיות לוחם, להגן עליכם ועל כל מי שמשמיץ אותו", אמר עוד אזריה. "רק בזכות אנשים כמו אלאור וכמו הלוחמים חיילי צהל אנחנו חיים במדינה הזאת. את זה אני רוצה שיבינו". אשתו, אושרה, הוסיפה כי "אני שלחתי את הבן שלי לשמור על המדינה, להגן על המדינה ואני דורשת אותו בחזרה. שנה שאנחנו עוברים סבל, שנה שהילד סובל. הילד הוא חף מפשע".

לקריאה נוספת:
התביעה הצבאית הגישה ערעור על עונשו של אלאור אזריה
בהסכמת התביעה: אזריה לא ייכנס לכלא עד להכרעה בערעורו
עורך הדין היחיד שנותר לאזריה: "הצוות פרש כי הפצ"ר סחט המשפחה"

צ'רלי אזריה מחוץ למשכן הכנסת, 15 במרץ 2017. משה שטיינמץ
צ'רלי אזריה מחוץ למשכן הכנסת, הבוקר/משה שטיינמץ

בשבוע שעבר הגישה התביעה הצבאית ערעור על גזר דינו של אזריה, שנקבע בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב בחודש שעבר על 18 חודשי מאסר בפועל, הורדה לדרגת טוראי וכן עונש מאסר על תנאי. התביעה דורשת להחמיר את עונשו של אזריה לכל הפחות לשנתיים וחצי מאסר או לדון מחדש במתחם הענישה שדרשה, בין שלוש לחמש שנים.

בין הנימוקים לערעור נטען כי גזר הדין עלול להתפרש כרף ענישה נמוך מהמקובל עד כה בעבירות הריגה. "בהכרעת הדין, העביר בית הדין מסר נחרץ וברור באשר לקדושת החיים ולערך טוהר הנשק, והדגיש כי קיפוח חיי אדם שלא לצורך, אף אם מדובר במחבל – בלתי חוקי, פסול מוסרית ומנוגד לערכי צה"ל", נטען בבקשת הערעור. "בית הדין שגה בגזר הדין בכך שנמנע מלהוציא את קביעותיו החשובות מן הכוח אל הפועל, בהשיתו עונש מקל, אשר אינו מתיישב עם הקביעות הערכיות בהכרעת הדין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בית הדין גזר על החייל אלאור אזריה שנה וחצי מאסר בפועל. חדשות 10
"כולם יודעים שהוא חף מפשע". אזריה והוריו במהלך הקראת גזר הדין בחודש שעבר/חדשות 10

ערעור התביעה הוגש כשבוע לאחר שבית הדין קיבל את בקשת סנגורו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, לעכב את כניסתו לכלא עד לדיון בערעור שהגיש צוות ההגנה על עצם ההרשעה ועל גזר הדין. התביעה הצבאית הסכימה במהלך הדיון, שהתקיים בראשית החודש, לבקשה. עם הגשת הערעור התפטרו מרבית פרקליטיו של אזריה מייצוגו והותירו את שפטל כסנגור היחיד בתיק.

צ'רלי אזריה אמר לאחר ההחלטה על עיכוב העונש כי הוא מקווה "שרוח הצדק שהייתה היום בדיון תימשך במהלך כל הערעור". יום טרם הדיון, עם הגשת הערעור, אמר אזריה האב כי "המשפט של אלאור הוא משפט של כל חיילי צה"ל. מההתחלה הבנתי שתופרים לו תיק. אני אלחם עד שחפותו תצא לאור. כולם יודעים שהוא חף מפשע".

(עדכון ראשון: 9:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully