וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' וכבל: יש להוציא את קלפיות ההסתדרות ממקומות העבודה

15.3.2017 / 10:53

חברת הכנסת שתתמודד על ראשות ההסתדרות בעזרת סיעתו של חברה למפלגה, הגישה בקשה להוציא את קלפיות ההצבעה ממקומות העבודה, ולבטל את הקלפיות הניידות בטענה לפגיעה בחשאיות. ניסנקורן: "נוח לה להגיע על האופניים לאיזו קלפי תל אביבית ברנז'אית"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שמרית גולדשטיין

ח"כ שלי יחימוביץ' וח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) הגישו התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים ליועץ המשפטי של ההסתדרות, יחיאל שמיר, בבקשה להוצאת קלפיות ההצבעה בבחירות להסתדרות ממקומות עבודה ולביטול הקלפיות הניידות. לפי טענת השניים, הקלפיות במקום העבודה מהוות הטייה מכוונת של תוצאות הבחירות וכן ריבוי קלפיות והצבתן במקום עבודה מאשר למנהלים ולבעלי השפעה להשפיע על הצבעת הבוחרים.

ההסתדרות קבעה מספר שיא של קלפיות: 2,016, מהן 792 בלבד באזורי מגורים, 1,102 במקומות עבודה, ו-212 קלפיות ניידות.

בפנייה ליועץ המשפטי של ההסתדרות כתב עורך דינם של כבל ויחימוביץ', איתן לירז, כי "הצבת הקלפיות במקום העבודה תחת עינה הפקוחה של ההסתדרות אינה תקינה, היא בעלת השפעה הרסנית על יכולת ניהול מערכת בחירות דמוקרטית. גם באשר לקלפיות הניידות, שהן המצאה של ההסתדרות שאין לה אח ורע בעולם, לא כל שכן בארגון גדול המונה יותר מחצי מיליון בעלי זכות הצבעה, הרי שהשימוש בהן פוגע באופן מיוחד בעיקרון חשאיות הבחירות".

עוד בוואלה! NEWS:
3 שנים, 3,000 תקיפות: "האלימות במערכת הבריאות הפכה לשגרה"
האיש שהשווה את האסלאם לנאציזם מאיים לכבוש את הולנד

חגיגות עשור בפוליטיקה וחגיגות יום הולדת לשלי יחימוביץ' - בתמונה עם חבר הכנסת איתן כבל. ראובן קסטרו
"הצבת הקלפיות במקום העבודה אינה תקינה". כבל ויחימוביץ'/ראובן קסטרו

בקשה זו מגיעה לאחר שבשנת 2012 במהלך מערכת הבחירות בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני לכבל, טען האחרון על זיופים בבחירות מצד סיעתו של עיני. ביום ספירת הקולות, הוציא מטה כבל הודעה ובו תקף את התנהלות המטה של עיני והאשים את הצבת הקלפיות במקום העבודה כגורם שמאפשר את הטיית הקולות. "מעדויות שזורמות אלינו בקצב מסחרר, השחיתויות וגניבת הבחירות היו גורפות - במקומות העבודה ובקלפיות העירוניות. מעולם לא התקיימה מערכת בחירות, שבה תוצאות של 50 אלף בוחרים, שהיו ידועות שעות ספורות לאחר סגירת הקלפיות, פורסמו רק קרוב ליממה מסגירת הקלפיות".

בפנייתו חשף עו"ד לירז כי היום (רביעי) יתקיים פיילוט של מערכת ההצבעה, שדבר קיומו הועלם מיחימוביץ'. "הופתענו כי לא שוגר כל זימון לנציגי מרשיי להשתתפות בפיילוט האמור, שכן יחימוביץ' היא המתמודדת היחידה מול היו"ר המכהן ניסנקורן", כתב עו"ד לירז. עוד נכתב בפנייה, כי ההסתדרות נערכה לאפשרות קיומן של בחירות ממוחשבות ולא בפתקים, ואולם כעת היא נמנעת מכך. "מרשיי עומדים על כך שהבחירות תהיינה ממוחשבות במלואן וזאת במטרה לשמור על טוהר הבחירות. ככל שדרישותיהם של מרשיי לא יענו, הם יאלצו לפנות לערכאות המתאימות על מנת לעמוד על זכויותיהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר: "יחימוביץ' ממשיכה בפוליטיקה הקטנה שלה. יחימוביץ' מתנשאת וממשיכה לזלזל בציבור העובדים. היא רוצה לפגוע בזכותם הדמוקרטית של העובדים לממש את זכותם ולהצביע במקומות העבודה, אולי ליחימוביץ' נוח להגיע על האופניים לאיזו קלפי תל אביבית ברנז'אית, אבל לא נאפשר זלזול שכזה בציבור העובדים".

"כפי שנחשף", הוסיף ניסנקורן, "יחימוביץ' וכבל לא מתעניינים בהסתדרות או בעובדים והיא בשבילם סידור עבודה. לא נסכים לפגוע בזכות הדמוקרטית של העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully