וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד לזהבה גלאון: הצעתה לפריימריז פתוחים במרצ נדחתה

15.3.2017 / 0:24

ועידת המפלגה דחתה את המהלך שמנסה היו"ר לקדם, ולפיו הבחירות לראשות הסיעה יוקדמו וכל מי שרוצה יוכל להצביע, ולא רק חברי הוועידה. במהלך הכינוס הודיע ח"כ אילן גילאון כי יתמודד מולה על התפקיד

כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
"לא מבינה למה מתעקשים להישאר מועדון חברים סגור". גלאון/ראובן קסטרו

הפסד פוליטי כפול נרשם אמש (שלישי) ליו"ר מרצ זהבה גלאון. ועידת המפלגה, הגוף הבוחר העליון הכולל כאלף חברים, דחתה את הצעתה לקדם יוזמה של החלת פריימריז פתוחים לראשות המפלגה. גלאון ביקשה לפצל את הבחירות לראשות הסיעה מהבחירות לרשימה, להקדים את הבחירות לראשות הסיעה ולהחיל עליהן שיטת פריימריז פתוחים - שמאפשרת לכל מי שירצה לבחור את היו"ר תמורת תשלום סמלי, ולא רק מי שחבר בוועידה. הוועידה דחתה את הצעתה של גלאון, במה שנחשב למפגן כוח של ח"כ אילן גילאון, שהודיע בכינוס כי הוא יתמודד מול גלאון על הכיסא של ראשות המפלגה.

גלאון הגיבה בחריפות להפסד שלה בוועידה ואמרה כי ההצבעה היא "ניצחון העסקנות הפוליטית והניתוק מהציבור". לדבריה, "צר לה" שגילאון התנגד להצעה והיא תמשיך לקדם את ההצעה. "אם מרצ לא תיפתח היא פשוט לא תהיה", אמרה. "אני לא ארים ידיים. אני מוכנה לוותר על התפקיד שלי, אבל לא להרים ידיים. אני לא מבינה למה הם חוששים להיפתח ורוצים להישאר מועדון חברים סגור".

גלאון עומדת בראשות מרצ מאז 2012 וזוקפת לזכותה את הכפלת מספר המנדטים של המפלגה משלושה לשישה בכנסת הקודמת. הבחירות הבאות לרשימת מרצ ולעומד בראשה, אמורות היו להתקיים רק לקראת הבחירות הכלליות אך גלאון הודיעה לאחרונה כי היא מקדימה אותן ושהיא יוזמת שינוי של שיטת הבחירות לפריימריז הפתוחים. בשלב זה, מבלי להכליל את הבחירות לרשימה. הערב ניסתה להתחיל להניע את המהלך בוועידה, אך היא נדחתה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
3 שנים, 3,000 תקיפות: "האלימות במערכת הבריאות הפכה לשגרה"
האיסור על צריכת זנות: השרה שקד תומכת בהפללה וקנסות ללקוחות
בתום חודשים של מו"מ: נקבע מודל שכר חדש לדיפלומטים בשירות החוץ

ח"כ ציפי לבני, כנס כלכלי במלון הילטון, תל אביב. 21 ביוני 2016. גידי פישר, מערכת וואלה! NEWS
גם במחנה הציוני בוחנים את האפשרות. לבני/מערכת וואלה! NEWS, גידי פישר

אך לא רק בקרב מרצ, גם במחנה הציוני בוחנים את רעיון הפריימריז הפתוחים. הסיעה בכנסת תדון על כך בימים הקרובים וגם ועידת מפלגת העבודה צפויה לקיים על כך דיון בקרוב. יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני, דוחפת חזק את היוזמה מתוך שאיפה להפיח רוח חדשה בגוש השמאל ולהביא להצטרפות פרצופים חדשים במאבק על החלפת השלטון.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"ההסתגרות תהרוג את מרצ"

לפי שיטת הבחירות הנוכחית במרצ, המתפקדים למפלגה בוחרים את אלף חברי הוועידה, שבוחרים את הרשימה ואת היו"ר. בשנים האחרונות שבות ועלות טענות כלפי הגוף הבוחר שמייצר עדיפות לפרלמנטרים ופעילים במפלגה ופוגע בסיכויים של מצטרפים חדשים.

"ההסתגרות הזו תהרוג את מרצ ותהרוג את השמאל", אמרה גלאון בדברים שנשאה בפני חברי הוועידה. "אנחנו לא יכולים לחכות שהשינוי יקרה מעצמו. כשתומכי מרצ באים אלינו, שואלים למה הרשימה לא מספיק מגוונת, אין יוצאי ברית המועצות ומזרחים, צריך להחליף את השיטה. לא מדובר רק בפרוצדורה, הבשורה היא מהלך של שותפות אמיתית עם הציבור. להפסיק להסתגר ולהיות מועדון חברים סגור".

אילן גילאון בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
"שיטת הפריימריז יוצאת יחס שלילי בין מצביעים לחברים". גילאון/ניב אהרונסון

אחרי גלאון, עלה לנאום ח"כ גילאון, שפתח דבריו הודיע על התמודדותו מולה על התפקיד. לאחר מכן, הבהיר כי הוא מתנגד לשינוי שיטת הבחירות. "עם כל הכבוד, לא ראיתי שאף אחד צובא על דתות מרצ ומחכה שנשנה את שיטת הבחירות כדי להצטרף", אמר. "שיטת הפריימריז יוצרת יחס שלילי בין מצביעים לחברים. זו שיטה ולא חזון".

בסופו של דבר, הוועידה דחתה את הצעתה של גלאון אך כן אישרה הצעה אחרת, לבחינת שינוי שיטות הבחירות, שמקודמת על ידי חבר הנהלת התנועה, אבי דבוש. ההצעה קובעת לוח זמנים של כמה חודשים לכינוס הוועידה לדיון בהצעות שונות לשינוי שיטות הבחירות, גם לרשימה וגם לראשות המפלגה, ובהן גם מעבר לשיטת פריימריז פתוחים.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully