וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תבקש מירדן להסגיר המסייע למחבל בפיגוע ב"סבארו" ב-2001

אחלאם א-תמימי נשפטה ל-16 מאסרי עולם בישראל, לאחר שהסיעה את המחבל המתאבד למסעדה בירושלים, לפיגוע שבו נהרגו 15 בני אדם ונפצעו 130. היא שוחררה במסגרת עסקת שליט - אולם כעת היא צפויה לעמוד לדין בארה"ב

פיגוע התופת בסבארו, ירושלים, 2001. AP
א-תמימי הבהירה כי אינה מתחרטת. זירת הפיגוע ב"סבארו", ירושלים, 2011/AP

משרד המשפטים האמריקני הודיע אתמול (שלישי) כי יבקש מידי ירדן את הסגרתה של אחלאם א-תמימי, שנגזרו עליה 16 מאסרי עולם בישראל בשנת 2003 בגין חלקה בפיגוע ההתאבדות במסעדת "סבארו" בירושלים בשנת 2001 ושוחררה באוקטובר 2011 במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט. 15 בני אדם, בהם שני אזרחים אמריקניים, נהרגו בפיגוע.

א-תמימי, שהוכנסה לרשימת הטרוריסטים המבוקשים של הבולשת הפדרלית, FBI, הסיעה את המחבל המתאבד למקום הפיגוע. גורמים אמריקנים מסרו כי הרשויות פועלות להסגרתה, אולם טרם התברר אם הוגשה בקשה רשמית להסגרתה מהרשויות בירדן, לשם היא גורשה לאחר שחרורה.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר חמאס: "אם לא יוסר המצור - נעבור בימים הקרובים לשפה אחרת"
פיגוע דקירה בירושלים: מחבל פצע בינוני שני שוטרי מג"ב ונורה למוות
בני משפחות הנרצחות בנהריים על שחרור המחבל: "אנחנו מפורקים"

אחלאם א-תמימי, שסייעה לפיגוע התופת בסבארו בירושלים, לאחר שחרורה, 2011. AP
"מערכת הכליאה כושלת בפני המורדים". א-תמימי עם שחרורה/AP

בשנת 2012, פחות מחצי שנה לאחר שחרורה, החלה א-תמימי להנחות תכנית ברשת "אל-קודס" של חמאס, שעסקה בעיקר "בסבלם של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל", וכן בחייהם של האסירים המשוחררים. אתמול היא הגיבה בחשבון הטוויטר שלה לשחרורו של אחמד דקאמסה, לאחר שריצה 20 שנות מאסר בכלא הירדני בגין רצח שבע תלמידות בנהריים, וטענה כי "מערכת הכליאה כושלת בפני המורדים".

לאחר שחרורה, הבהירה א-תמימי כי היא אינה מתחרטת. "הייתי עושה את הכול שוב פעם", מסרה לכלי התקשורת עם הגעתה לירדן ב-2011. בריאיון לאתר האינטרנט של חמאס, אמרה אז כי "זה היה מעשה מחושב שבוצע מתוך שכנוע ואמונה באללה. הצלחתי לגבור על מכשול המאסר ושוחררתי, מדוע עלי להתחרט?".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אחלאם א-תמימי, שסייעה לפיגוע התופת בסבארו בירושלים, לאחר שחרורה, 2011. AP
"לא ייתכן שאף אחד לא ישלם את המחיר". א-תמימי עם בכיר חמאס חאלד משעל/AP

נציגי משרד המשפטים האמריקני הגיעו בימים האחרונים לישראל על מנת לעדכן את משפחות קורבנות הפיגוע על ההחלטה, שנבעה בין היתר מפעילותו של ארגון "שורת הדין", שדרש להעמיד את א-תמימי לדין גם בארצות הברית בגין חלקה בהרג אמריקנים. יו"ר הארגון, עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, מסרה כי "אנו מברכים על כך שמשרד המשפטים האמריקני החליט להתקדם ולפעול כנגד רוצחת ההמונים הזו".

"אנו דורשים כבר זמן רב כי הטרוריסטית הזו, שאינה מביעה כל חרטה על מעשיה, תיעצר שוב, תוסגר ותישפט על ידי גורמי אכיפת החוק האמריקניים", הוסיפה דרשן לייטנר. "שחרורה על ידי ישראל הוא אקט מקומם". היא עוד הסבירה כי "ירדן חתומה על הסכם הסגרה עם ארצות הברית, כך שניתן לחייבה למסור את א-תמימי לצורך העמדתה לדין, גם בחלוף 16 שנים מהפיגוע".

"שורת הדין" ליוו בשנים האחרונות, בין היתר, את משפחתה של חנה נכנברג, אחת מ-130 בני אדם שנפצעו בפיגוע, שהפכה לצמח בעקבות המתקפה. יצחק בנט פיינר, אביה של הפצועה, מסר כי "את שנות החיים שנלקחו ממנה כתוצאה מהמעשה הבלתי אנושי של המחבלת המתועבת, איש לא יחזיר". לדבריו, "לא ייתכן שאף אחד לא ישלם את המחיר. אנו מקווים שהמחבלת תיענש במלוא חומרת הדין האמריקני".

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully