וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הסנקציות, פוטין בדרך לספח מחוז בדלני נוסף לשטחה של רוסיה

15.3.2017 / 9:03

ההסכם יביא לשילוב הצבא של דרום אוסטיה, שפרשה מגיאורגיה לאחר המלחמה עם רוסיה ב-2008 והוכרה על ידי כמדינה עצמאית, בצבא רוסיה. בטביליסי גינו בחריפות את המהלך המזכיר את ההשתלטות על חצי האי קרים: "פוגע במגעים לשלום"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חותם על הסכם עם מנהיג דרום אוסטיה לאוניד טיבילוב בקרמלין, 18 במרץ 2015. רויטרס
החיילים יוכלו לבחור להצטרף באופן מלא לצבא רוסיה. פוטין ומנהיג דרום אוסטיה ליאוניד טיבילוב/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה אתמול (שלישי) לשרי ההגנה והחוץ להשלים הסכם שישלב את כוחות הצבא של המחוז הגיאורגי הבדלני דרום אוסטיה בשרשרת הפיקוד של צבא רוסיה. מוסקבה שולטת בפועל בדרום אוסטיה, שנמצא בצפון-מזרח גיאורגיה וגובל ברוסיה, על אף שהיא מכירה באופן רשמי בעצמאותו. בטביליסי גינו את המהלך בחריפות, שמזכיר את האופן שבו סיפחה רוסיה את חצי האי קרים מאוקראינה לפני שלוש שנים.

ההסכם החדש ישנה את המצב הנוכחי, וידרוש מכוחות הבדלנים לפעול בתיאום מלא עם מוסקבה. כמו כן, אנשי צבא מדרום אוסטיה יוכלו לבחור לשרת כחיילים רוסים לכל דבר בבסיס הצבאי של רוסיה במחוז. בכך, יצומצם כוח הצבא הנפרד של דרום אוסטיה. שר החוץ של גיאורגיה מיכאיל ג'אנלידזה מסר כי "כל הסכם בין רוסיה להנהגה דה פקטו של דרום אוסטיה אינו לגיטימי". הוא הוסיף: "צעדים שכאלה לא נועדו להגן על השלום, והם מעכבים את תהליך השלום הנחוץ על מנת לפתור את הסכסוך".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: רוסיה שיגרה כוחות מיוחדים לגבול מצרים-לוב
פוטין וארדואן דנו במלחמה בסוריה: "אופטימיות זהירה לגבי פתרון"
הדמוקרטיה תהיה נחלת העבר: מנהיגי המאה ה-21 בונים מחדש את חומת ברלין

גדר הגבול בין גיאורגיה ודרום אוסטיה, יולי 2015. רויטרס
דומה למצב במזרח אוקראינה. גדר הגבול בין גיאורגיה לדרום אוסטיה/רויטרס

לאחר נפילת ברית המועצות בשנת 1991, דרום אוסטיה נפרדה בכוח הנשק מגיאורגיה. באוגוסט 2008, רוסיה שלחה כוחות לאזור בטענה שהיא מגנה על האזרחים בדרום אוסטיה ובאבחזיה - מחוז בדלני נוסף - מפני מתקפות מצד הכוחות הגיאורגיים. זאת בדומה להחלטת פוטין לשלוח כוחות לקרים ב-2014, צעד שהקדים את סיפוח חצי האי לרוסיה ואת הסיוע לבדלנים במזרח אוקראינה. אלו הובילו את המערב להטיל סנקציות על רוסיה, אך זה לא מנע ממנה לקדם את ההשתלטות על דרום אוסטיה.

בתום המלחמה הקצרה בין הצדדים, רוסיה הכירה בדרום אוסטיה כמדינה עצמאית, ורק כמה מדינות בודדות הצטרפו להכרה בה. גיאורגיה, בגיבוי ארצות הברית והאיחוד האירופי, גינתה אז את המהלך בטענה כי מדובר בסיפוח לכל דבר ועניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully