וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על התגברות האלימות: היום - שביתה במערכות הבריאות והחינוך

על רקע הרצח בקופת החולים בחולון ושורה של תקריות אלימות כלפי רופאים, אנשי חינוך, עובדים סוציאלים ונהגים - שורה של שביתות צפויה היום. מערכת הבריאות תשבות לשעתיים, עצרות מחאה יתקיימו בשבעה בתי חולים ובמערכת החינוך יחלו הלימודים באיחור של שעתיים. המדריך המלא

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: ניב מעוז ושניר דבוש

בתקופה האחרונה נרשמו יותר ויותר תקריות אלימות כלפי אנשי מקצוע ונותני שירות במערכת הבריאות, כמו גם מורים ומנהלים במערכת החינוך. נוכח אותן תקריות, ששיאן הגיע בהצתה שאירעה אתמול (שלישי) בקופת חולים בחולון שבו נרצחה האחות טובה קררו, הוחלט על שורה של שביתות בשתי המערכות - הבריאות והחינוך.

יו"ר הסתדרות הרופאים, ליאוניד אידלמן, התייחס לרצח בחולון והאלימות הגואה כלפי עובדי מערכת הבריאות ואמר: "זה מקרה מזעזע שנמצא בקצה קצהו של רצף מעשי אלימות שאנו כאנשי סגל רפואי חווים מדי יום, בין אם באלימות מילולית או פיזית. כל מקרה תקיפה פוגע קשות הן בצוות הרפואי והן בציבור המטופלים ומערער את יחסי האמון בין הצוות למטופלים".

במערכת החינוך החליטו גם כן להצטרף לשביתה במחאה על מעשי האלימות כלפי אנשי החינוך, שמתגברים יותר ויותר בעת האחרונה. עקב כך, הלימודים בבתי הספר העל יסודיים יושבתו היום למשך שעתיים, בין 8:00 בבוקר ל-10:00. על השביתה הודיע יו"ר ארגון המורים רן ארז שטען: "כבר זמן רב שאנו מתריעים שהאלימות כלפי ציבור המורים הולכת וגוברת. הגיעו מים עד נפש".

לקריאה נוספת:
החשוד ברצח האחות בחולון שחזר את המעשה; השכנים קראו: "לשרוף אותך"
החשוד בהצתת האחות: "השלכתי בקבוק בוער, אך לא התכוונתי לפגוע"
מטופל שפך בנזין על אחות קופת חולים בחולון והצית אותה למוות

זירת האירוע בו הוצתה האחות טובה קררו בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרת 2017. אבי כהן
זירת האירוע בחולון, אתמול/אבי כהן

ארז הוסיף: "למה ממתינים, שחס וחלילה מורה יירצח? לבנו עם משפחת האחות שנשרפה באכזריות, ואנו תומכים בשביתה שהכריזה מערכת הבריאות בשל האירוע המזעזע. דמם של אנשי חינוך ועובדי ציבור אינו הפקר". רק אתמול איימה אמו של תלמיד בישיבה התיכונית נתיבות חיים בפסגת זאב על מורתו שתרצח אותה, תשרוף אותה ו"ותוציא לה את שתי העיניים". לפני שבועיים הוצמדה אבטחה לארבעה מנהלי בתי ספר בעקבות איומים לחייהם, בעיקר בידי הורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

השביתה במערכת הבריאות

מערכת הבריאות נערכת לשביתה ולשורה של עצרות מחאה ברחבי הארץ בעקבות רצח קררו בקופת חולים בחולון. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע כי כל בתי החולים והמרפאות ברחבי הארץ, ישבתו בשעות 10:00-8:00. המרפאות יהיו סגורות לחלוטין ובתי החולים יעבדו במהלך השעתיים במתכונת חירום בלבד, הכוללת חדרי מיון וטיפול נמרץ. ניתוחים דחופים שנקבעו וטיפולים מצילי חיים ינתנו. כל היתר יידחה עד תום השביתה.

מטרת השביתה היא להפגין הזדהות עם אנשי מערכת הבריאות, שעושים לילות כימים למען החולים ובני משפחותיהם. השביתה תיערך בתיאום ועל דעתם של יו"ר ההסתדרות האחיות אילנה כהן, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי ויו"ר ארגון עובדי שירותי בריאות כללית פרוספר בן חמו.

טובה קררו האחות שהוצתה בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרץ 2017. פייסבוק, צילום מסך
"נקטפה בטרם עת". קררו/צילום מסך, פייסבוק

נוסף לשביתה, בוועדת הבריאות של הכנסת צפוי להתקיים דיון דחוף בנושא בשעה 9:00 בבוקר. את הדיון כינס יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו). בשבעה בתי חולים ברחבי הארץ יתקיימו עצרות הזדהות: ברזילי באשקלון, וולפסון בחולון, הדסה הר הצופים והדסה עין כרם בירושלים, אסף הרופא בבאר יעקב ורמב"ם ובני ציון בחיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד בהצתה בחולון בשחזר בקופת החולים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

העצרות הראשונות יתקיימו בשעה 8:30 בבוקר – באסף הרופא, וולפסון והדסה הר הצופים. מיד לאחר מכן, בשעה 9:00 תיפתח העצרת ברמב"ם ברחבת המיון של בית החולים. בעצרת ישתתפו חלק מנציגי הנהלת בית החולים, ראשי הוועדים ועובדי המקום. באותה שעה יתקיים באולם ההרצאות במרכז הרפואי בני ציון כנס מיוחד למניעת אלימות נגד צוות רפואי. הכנס מאורגן על ידי מנהלת הסיעוד ויו"ר הוועדה למניעת אלימות בבית החולים, אילנה פטרפרוינד ובתמיכת הנהלת בית החולים והמנכ"ל ד"ר אמנון רופא. חצי שעה לאחר מכן, ב-9:30, גם בהדסה עין כרם ובברזילי יפתחו בעצרות זהות.

השביתה של איגוד העובדים הסוציאלים

גם יו"ר איגוד העובדים הסוציאלים צפרא דוויק הצטרפה להודעת ההסתדרות והודיעה על השבתת השירותים הסוציאלים בארץ. היום בין השעות 10:00 ל-12:00 לא תתקיים קבלת קהל. ההודעה מגיעה על רקע הרצח בחולון ובעקבות שורה של תקריות אלימות כלפי עובדים סוציאליים, בהם ירי לעבר לשכת הרווחה באום אל-פחם וריסוס כתובות גנאי.

לדבריה של דוויק, יש להוקיע ולגנות כל מקרה אלימות כלפי עובדי ציבור. "זה כמה שנים שאנו מתריעים על היעדר אבטחה של העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות וחששנו שלא ירחק היום שהדבר עלול להגיע גם למקרה קיצון", אמרה דוויק. "סוגיית האבטחה היא סוגייה חשובה וקריטית. לפני כחודש רוססה הכתובת: 'דרוס כל עו"ס'. אנו יראים שעלול לקום מישהו ולהוציא זאת חלילה לפועל".

השביתה במערכת החינוך

גם במערכת החינוך יפתחו היום בשביתה של שעתיים נוכח תקריות אלימות נגד אנשי חינוך. לפי הודעת יו"ר ארגון המורים רן ארז מערכת החינוך העל-יסודית תושבת לשעתיים, בין השעות 8:00 ל-10:00.

השביתה במערך התחבורה

נדמה כי האלימות לא פוסחת גם על תחום התחבורה. דובר ההסתדרות יניב לוי הודיע כי היום תופסק פעילותה של חברת דן בעיר בת ים לשעה, בין השעות 9:30 ל-10:30. זאת, במחאה על מקרי האלימות שאירעו בתקופה האחרונה נגד נהגים. בשעת הפסקת הפעילות, כ-300 עובדי דן מאזור בת ים יכנסו כינוס מחאה בחניון המרכזי של החברה בעיר. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר הערב: "אנו מצרים על כך שהיינו צריכים להגיע לרגע כזה ופונים לציבור הנוסעים בקריאה להביע הזדהות עם הנהגים במאבק המשותף בנגע האלימות".

תיכון אליאנס, רמת אביב. תל אביב 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
אלימות מתגברת נגד אנשי חינוך/ראובן קסטרו

אתמול הצית תושב חולון בן 78, לוקה בנפשו, את מרפאת קופת החולים בעיר וגרם למותה של האחות טובה קררו. בחקירתו שלאחר הרצח ובשחזור שלו סיפר כי לא התכוון לפגוע בה. "עמדתי במסדרון בכניסה לחדר, הבערתי את הבקבוק עם הדלק והשלכתי אותו למרכז החדר – אבל לא התכוונתי לפגוע באף אחד", אמר. משפחתה של קררו ספדו לה בעצב במכתב שפרסמו: "איבדנו אימא, סבתא, דודה, חברה, אישה אוהבת, המלאך של המשפחה. טובה נקטפה ברצח מתועב, במקום שבו עבדה בנאמנות יותר מ-300 שנה. כולנו כואבים את לכתה בטרם עת".

חשד להצתת אחות בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרת 2017. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
זירת ההצתה בחולון, היום/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully