וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום ו-180 אלף ללא חשמל: הסופה "סטלה" הקפיאה את מזרח ארה"ב

14.3.2017 / 20:30

יותר מ-6,000 טיסות בוטלו וכבישים ומסילות רכבת לאורך החוף המזרחי נחסמו. עשרות סנטימטרים של שלג נערמו בניו יורק, ניו ג'רזי, וירג'יניה ופנסילבניה. "מזג האוויר התהפך, זה הזמן לשנת חורף", סיפר תושב ניו יורק

רויטרס

יותר מ-6,000 טיסות בוטלו וכ-180 אלף בני אדם נותקו מרשת החשמל בעקבות הסופה העזה שהכתה החל מהלילה (שלישי) בחופה המזרחי של ארצות הברית. במסגרת הסופה "סטלה", עשרות סנטימטרים של שלג נערמו בערים ובדרכים שבין וושינגטון הבירה ועד לבוסטון שבמסצ'וסטס, כולל ניו יורק, והביאו לחסימת כבישים ומסילות רכבת ולסגירת בתי ספר רבים.

השירות המטאורולוגי האמריקני הזהיר כי כ-50 מיליון בני אדם מפנסילבניה עד למיין עשויים להיות מושפעים מהסופה, שמגיעה במועד יחסית מאוחר, לאחר חודש פברואר חמים יחסית. התושבים בחוף המזרחי התבקשו להישאר בבתיהם, ומושלי ניו יורק, ניו ג'רזי, וירג'יניה ופנסילבניה הכריזו על מצב חירום.

עוד בוואלה! NEWS:
פולין מבקשת לעצור בן 98 מארה"ב: היה מפקד נאצי במלחה"ע ה-2
בית משפט אירופי: מעסיקים יכולים לאסור על עובדים לחבוש כיסוי ראש
"אנחנו מאמינים גם ביהדות": המפעל העזתי שמייצר כיפות לישראל

סופת שלג בחוף המזרחי בארצות הברית. בוסטון, 14 במרץ 2017. AP
"לא היינו מוכנים לסופה". בוסטון, היום/AP
סופת שלג בחוף המזרחי בארצות הברית. בוסטון, 14 במרץ 2017. AP
"זאת עיר רפאים". בוסטון, היום/AP

דובר הבית הלבן שון ספייסר התייחס לסופה בתדרוך לעיתונאים, ומסר כי הנשיא דונלד טראמפ "ממשיך לעקוב אחרי התקדמות הסופה בחוף המזרחי, שגורמת לשיבושים בתנועה ובטיסות. הנשיא מעודד את כולם להקשיב לנציגים המקומיים בעיריות ובמשטרה, שעובדים מסביב לשעון להבטיח את הבטיחות של כולם".

"החורף התהפך", טען בוב קליפורד, שיצא הבוקר למכולת כדי להצטייד במצרכים עבור משפחתו באלטמונט, ניו יורק, "ינואר ופברואר היו נעימים, ומרץ ואפריל הפכו לחורפיים הרבה יותר משהיו בעבר". הוא קרא לאזרחים האחרים "פשוט להתחבא בפנים. זה הזמן לשנת חורף".

בבוסטון, הדוגווקרית קלי פיס, בת 26, סיפרה כי "הכלבים הרבה יותר פעילים במזג אוויר כזה, הם רוצים לשחק". לדבריה, מלווה בשלושה כלבים, "הבעיה היחידה היא המלח" שמפזרים על הדרכים. "זה שורף את כפותיהם", הסבירה, "אז אני שמה להם מגפיים קטנטנות".

בברוקלין שבעיר ניו יורק, שקט חריג אפף את הרחובות המושלגים. "זאת עיר רפאים", סיפר עלי נאג'י, בן 33, שהוסיף כי נראה שרבים בחרו שלא לעזוב היום את הבית. בשכונה אחרת באותו הרובע, ליסה לונה בת ה-36 חיפשה מקום לרכוש בו מזון. "לא היינו מוכנים לסופה, אז לא קנינו מצרכים בזמנים. אני פשוט צריכה בייגל".

סופת שלג בחוף המזרחי בארצות הברית. ניו יורק, 14 במרץ 2017. AP
השלג במרכז העיר ניו יורק, היום/AP
רכבים מכוסים שלג, אילינוי שיקגו, 13 במרץ 2017. רויטרס
המכונית בשיקגו כוסו שלג/רויטרס
משאית עם מלח להמסת שלג לקראת סופת השלגים, פילדלפיה, 13 במרץ 2017. AP
המפלסות בפילדלפיה מוכנות לפעולה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully