וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לבחירות: נפתחה חקירה רשמית נגד מועמד הימין לנשיאות צרפת

גורמי התביעה בפריז מסרו כי נפתחה חקירה נגד פרנסואה פיון, בשל חשד ל"העסקה פיקטיבית" של רעייתו כיועצת פרלמנטרית. פיון הכחיש את הטענות ותקף: "מערכת המשפט לא אמורה להעריך את טיב העבודה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פיון ביטל השתתפות בעצרת גדולה בפריז, בתחילת החודש)

חקירה רשמית נגד מועמד הימין לנשיאות צרפת, פרנסואה פיון, נפתחה היום (שלישי) בגין ניצול לרעה של כספי ציבור - כך נמסר אחר הצהריים מבית הדין המטפל בבדיקה נגדו. החשדות נגד פיון נוגעים למאות אלפי אירו שהועברו לכאורה לרעייתו פנלופה ולילדיו עבור עבודה פיקטיבית. פיון, המתמודד מטעם מפלגת הרפובליקנים, הכריז כי לא יפרוש מהמרוץ לנשיאות גם אם יוגש נגדו כתב אישום, והוא צפוי להופיע מחר בפני בית המשפט בפריז.

גורמים משפטיים העריכו בשבועות האחרונים כי החקירה הרשמית בעניינו של פיון תארך כמה שבועות, ועשויה שלא להסתיים לפני מועד הבחירות לנשיאות במדינה. סיבוב ההצבעה הראשון ייערך ב-23 באפריל, ושני המועמדים המובילים יעברו לסיבוב ההצבעה השני כעבור שבועיים, ב-7 במאי.

עוד בוואלה! NEWS:
מפלגת מועמד הימין בצרפת פרסמה קריקטורה אנטישמית נגד יריבו
סקר בצרפת: מועמד המרכז לנשיאות מוביל לראשונה בסיבוב הראשון
ממשיך להסתבך: טענות חדשות לשחיתות נגד מועמד הימין לנשיאות צרפת

מועמד מפלגות הימין לנשיאות צרפת פרנסואה פיון ורעייתו פנלופה באירוע בחירות, פריז, 29 בינואר 2017. רויטרס
קיבלה לכאורה מאות אלפי אירו מקופת המדינה. פנלופה ופרנסואה פיון/רויטרס

פיון הגיב בהצהרה רשמית שפורסמה בעיתון הצרפתי "לה פיגרו", והבהיר כי העסקתה של רעייתו כיועצת פרלמנטרית "לא הייתה פיקטיבית". לדבריו, "אין זה מקומה של הרשות השופטת לבצע הערכה של האיכות או התנאים של אותה עבודה". הוא הבהיר כי הוא דורש מהשופטים "לא טובות ולא פטור, אלא פשוט כבוד לחוק".

מרבית החשיפות נגד פיון בפרשה הנוכחית פורסמו בשבועון הסאטירי "לה קנאר אנשנה", שהיה גם הראשון לדווח היום על פתיחת החקירה הרשמית. במרכז החשיפה, מאות אלפי אירו שהועברו לפנלופה פיון בעת שעבדה לכאורה כיועצת בלשכתו של בן זוגה ובהמשך כעורכת בכתב העת "La Revue des deux mondes" – עבודות שעל פי העיתון היא מעולם לא ביצעה בפועל.

בשבוע שעבר פרסם השבועון כי פיון קיבל בשנת 2013 קרוב ל-50 אלף אירו מאיש העסקים הצרפתי מארק לדרה דה לשרייר, מבלי שהכריז על כך לרשות העליונה לשקיפות ציבורית. דה לשרייר הוא בעלי חברת ייעוץ אסטרטגי שבשירותיה נעזר פיון, כמו גם בעלי כתב העת שבו הועסקה לכאורה רעייתו של המועמד.

מועמד המרכז לנשיאות צרפת עמנואל מקרון, 8 במרץ 2017. רויטרס
לבד בפסגה? מקרון/רויטרס

חרף דיווחים על האפשרות כי יפרוש, פיון הבהיר בשורת אירועים ועצרות פומביות כי יישאר במרוץ לנשיאות, כמועמד מטעם המפלגה הרפובליקנית ויתר מפלגות הימין, לאחר שהביס בבחירות המקדימות את ראש הממשלה לשעבר אלן ז'ופה. ז'ופה עצמו הבהיר כי לא ינסה להחליף את פיון, ובסוף השבוע שב והכריז על תמיכתו במועמד הנבחר. "לא אנטוש את הספינה באמצע הסערה", כתב ז'ופה בחשבון הטוויטר שלו.

עם זאת, שורת החשיפות פגמה קשות בעמידתו של מועמד הימין בסקרים האחרונים, והוא אינו צפוי להעפיל לסיבוב ההצבעה השני. המועמדים המובילים, על פי הסקרים האחרונים, הם מועמד המרכז עמנואל מקרון ומועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן, מנהיגת "החזית הלאומית". על פי כל הסקרים, בתרחיש כזה יביס מקרון בקלות את לה פן בסיבוב השני.

(עדכון ראשון: 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully