וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מובילאיי: "עסקת אינטל מקרבת אותנו לכבישים ללא תאונות דרכים"

14.3.2017 / 16:45

לראשונה מאז פרסום הרכישה של החברה הירושלמית, אמר המנכ"ל זיו אבירם כי "תאונות הדרכים הן המגפה של העולם המודרני". שר התחבורה כץ לאולפן וואלה! NEWS: "ב-2021 יהיו בארץ כלי רכב אוטונומיים". רה"מ נתניהו: "העסקה תכניס כסף לקופת המדינה, יהיה קל יותר להפחית מסים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן.

"כשהקמנו את מובילאיי, היה לנו חלום קטן שנראה אבסורדי - להילחם בתאונות הדרכים. העסקה הזאת מקרב אותנו לחזון של כבישים בטוחים ללא תאונות דרכים, ואני מקווה שהוא יתגשם בתקופת החיים שלנו" - כך אומר היום (שלישי) זיו אבירם, מנכ"ל חברת מובילאיי, בהתבטאות ראשונה מאז הפרסום על רכישת החברה על ידי ענקית הטכנולוגיה אינטל.

במסיבת עיתונאים שנערכה אחר הצהריים בלשכת שר התחבורה ישראל כץ, בהשתתפות אבירם ומנכ"ל אינטל ישראל יניב גרטי, הכריז השר על הנחייה לחייב התקנת מערכות מצילות חיים, דוגמת זו של מובילאיי, בכל כלי רכב שייובא לישראל החל מ-2018.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוסיף אחר הצהריים: "ישראל הופכת להיות מעצמת טכנולוגיה עולמית. זה לא במקרה, אלא כתוצאה מחזון של כלכלה חופשית וטכנולוגיה מתקדמת. העסקה הזו תוסיף לירושלים אלפי מקומות עבודה, ותכניס כסף לקופת המדינה. שוחחתי עם שר האוצר, ונקדם את מה שהתכוונו לעשות ועכשיו יהיה קל יותר – נגלגל חלק מהכסף לכיסם של האזרחים, באמצעות הפחתות מסים ודרכים אחרות".

מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה, נשיא אינטל העולמית, שר הכלכלה ויו"ר מובילאיי, משרד ראש הממשלה. 14 במרץ 2017. בני בן סימון
נתניהו, מנכ"ל מובילאיי זיו אבירם, שר הכלכלה אלי כהן ומנכ"ל אינטל/בני בן סימון

לדברי אבירם, "תאונות הדרכים הן האפידמיה (מגפה, מ"ש) של העולם המודרני. בכל שנה נהרגים מיליון וחצי אנשים בתאונות, זה יותר מ-15 שנות מלחמה מצטברת בכל שנה. אסור להשלים עם זה, ורתמנו לשם כך את המכונה הענקית של אינטל".

אבירם וגרטי הודו לשר כץ על ההודעה, ומנכ"ל מובילאיי כינה אותה "בשורה לא רק לנו, אלא לכל המדינה. ישראל מובילה במערכי המאבק בתאונות הדרכים בקנה מידה עולמי".

גרטי הוסיף: "אינטל היא המעסיק הגדול במשק הישראלי, ואתמול, כמעט בן לילה, נוסף לה עוגן אסטרטגי - הרכב האוטונומי. זה תחום אסטרטגי לאינטל, רואים את זה בהיקף העסקה. כלל הפעילות הגלובלית תנוהל מישראל, וזו לא רק הבעת אמון בפעילות שנמצאת כאן, אלא גם בחברה וגם ברגולציה. ללא שותפות של חברה ורגולציה, קשה להצליח".

מסיבת עיתונאים של שר התחבורה ישראל כץ, זיו אבירם, מנכ"ל מובילאיי ומנכ"ל אינטל ישראל יניב גרטי, 14 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
כץ, אבירם וגרטי/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר היום, אמר השר כץ לוואלה! NEWS: "זה יום חג, בשורה ענקית, לחברת מובילאיי עצמה, לעובדים, לחברה ולמנהלים. אינטל משקיעה מעל 15 מיליארד דולר, בחזון של החברה ומאמינה ביכולות שלה בתחום הרכב החכם ובמערכות התראה מצילות חיים.

"אנחנו כממשלה, זיהיתי לפני מספר שנים את הפוטנציאל הגדול בעיקר בתחום של הצלת חיים ומאז קיים שיתוך פעולה איתם ועם חברות נוספות שעוסקות בדבר הזה. חייבנו את נהגי המשאיות והאוטובוסים מנובמבר הקודם להתקן מערכת מהסוג הזה, יש לזה אפקט משמעותי במניעת תאונות. השתכנעתי שמערכות כאלה מצילות חיים ומונעות תאונות בעשרות אחוזים, ואין יותר חשוב מזה".

על העתיד של הרכב האוטונומי בישראל, אמר כץ: "אני מאמין שב-2021 יתחילו לנוע בכבישי ישראל כלי רכב אוטונומיים. אישרנו למובילאיי שלוש מכוניות והם עושים את זה ברחובות ירושלים וגם בדרכים בינעירוניות. הדבר המשמעותי ביותר הוא שיצרניות הרכב במגזר הפרטי, שלכאורה הרכב האוטונומי עלול להתחרות בהן, נכנסו עם השקעות עצומות וזה סימן בדוק לכך זה הולך לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully