וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטופלי האחות שהוצתה למוות בחולון המומים: "אבידה ענקית"

תושבי הרחובות הסמוכים לקופת החולים, שבה שפך מטופל בנזין על האחות טובה קררו והצית אותה, סיפרו על "אישה מיוחדת במינה, לבבית ועדינה". לפי המשטרה, החשוד במעשה לא היה מרוצה מהטיפול במרפאה. השר ליצמן: "לא נסכים להתנהגות נפשעת שכזו"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: ניב מעוז ושניר דבוש

"זה לא יאומן, נחצו פה קווים אדומים. היא הייתה מיוחדת במינה וזה אירוע מזעזע וקשה" - כך סיפרה היום (שלישי) תושבת חולון המתגוררת בסמיכות לקופת החולים שבה הוצתה למוות האחות טובה קררו בידי מטופל במרפאה. לדבריה, האחות "טיפלה בכולנו, ולבין לבין בזמן עבודתה היא ענתה לשאלות ותמיד קיבלנו תשובות. לקטוע ככה חיים של אישה? לאיזו חברה הפכנו?".

"שכנה התקשרה אליי ושאלה אותי אם אני בקופת החולים. שמעתי המון סירנות ולא הבנתי למה, יצאתי החוצה ושמענו את המקרה הנורא", סיפרה. "הפכנו לחברה אלימה. אני מכירה את האחות, אני פה 32 שנה. זה מזעזע וזה קשה".

קררו עבדה במרפאה ברחוב קפלן שבחולון יותר מ-35 שנים. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי החשוד, לקוח בקופת החולים, שפך עליה בנזין והצית אש במסדרון. הנוכחים ניסו לעזור לה, אך מותה נקבע במקום בידי צוות מד"א. המשטרה איתרה את המטופל החשוד בתום מצוד, ונמסר כי מטופל שלא היה מרוצה מהטיפול במרפאה.

חשד להצתת אחות בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרת 2017. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
זירת האירוע בקופת החולים בחולון, היום/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

שולמית שותה, המתגוררת ברחוב נחלת שלום הסמוך לקופת החולים, הביעה גם היא תדהמתה לנוכח אבדנה של קררו, אחות מוכרת במרפאה. "איזה אדם יקר, תמיד הייתה באה אלינו הביתה לשתות קפה ולשוחח", סיפרה. "היא הייתה לבבית ועדינה כלפי כל החולים והמטופלים. כשבעלי חלה בסרטן, היא היתה מגיעה אליי הביתה, מסייעת, מייעצת ומקשיבה. איזה לב גדול, איזו אבידה".

"היא התנהגה כמו שצריך עם אנשים, רצתה לעשות סדר ולפעמים אנשים לא מקבלים את זה", סיפרה שותה. "היא הייתה מלאכית. כואב לי. אתמול באתי לקחת תרופות ודיברתי איתה, אני לא רוצה לחשוב איך היא סיימה את חייה". היא הוסיפה כי המוות שלה בדרך הזו "שורף את הלב". "אין סוף לכאב. לאדם כזה אין מחילה. שהוא ישרוף אישה שהייתה
כל כולה בקופת החולים? היא נתנה את כל כולה, תמיד הייתי אומרת לה לא לצעוק, היא הייתה חזקה בהתנהגות ורצתה הכל ישר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טובה קררו האחות שהוצתה בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרץ 2017. פייסבוק, צילום מסך
"הייתה מקסימה ותמיד קשובה לזולת". קררו/צילום מסך, פייסבוק

חנה מזרחי, המתגוררת ברחוב אלקלעי הסמוך, סיפרה על החשוד במעשה כי הוא אדם "חולה בנפשו שהיה מסתובב בשכונה". לדבריה, "הוא היה מסתובב בין השכנים ומספר לטענתו על 'סרטים' וקולות שרצים לו בראש, אבל מפה ועד לשפוך חומצה על אחת האחיות? שלא נדע. זו שכונה שקטה, עובדות קופת החולים כאלה טובות ולבביות, ממש טרגדיה".

רוזי, עדת ראייה לאירוע, סיפרה כי הכירה את האחות. "היא הייתה מקסימה, תמיד קשובה לזולת. זה יום מאוד עצוב", אמרה. "הייתי צריכה לסדר כמה דברים בסניף, רציתי לוודא שזה לא היא. היא טיפלה בהוריי, זה מקום שכולם מכירים את כולם. זה לא נתפס".

ליצמן: "מגבה את הצוותים הרפואיים"

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב לאירוע ואמר כי הוא "מזועזע מהאפשרות שבה עובדת קופת חולים נרצחה על רקע טיפול רפואי בידי מטופל לכאורה". הוא הוסיף כי הוא "סומך על משטרת ישראל שמקיימת בשעה זו בדיקות ראשוניות כדי לחקור את האירוע הקשה, ונמתין לקבלת ממצאים אלו. אני מבקש לגבות את הצוותים הרפואיים ולחזק את הרופאים, האחיות וכלל עובדי מערכת הבריאות". לדבריו, "לא נוכל להשלים עם מקרי אלימות נגד אנשי הרפואה ואין סיבה שתצדיק התנהגות נפשעת מעין זו. תנחומיי למשפחה היקרה בשעתה הקשה".

גם אילנה כהן, יו"ר ארגון האחיות בישראל, התייחסה לאירוע הקשה, ואמרה לוואלה! NEWS כי "האלימות במדינה הפכה למובן מאליו". "זה מקרה טראגי מאד אבל לא הפעם הראשונה שמפגינים אלימות כלפי צוות רפואי. מדי שנה זה קורה במרפאות ובחדרי המיון בבתי החולים, כשהטיפול לא מוצא חן בעיני מישהו, אז תוקפים", אמרה.

(עדכון ראשון: 10:36)

שר הבריאות יעקב ליצמן בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. משה גולדשטיין, מערכת וואלה! NEWS
ביקש לגבות את הצוותים הרפואיים לנוכח האירוע הקשה. ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, משה גולדשטיין

כהן הוסיפה כי לארגונה הגיעו פניות רבות מאחיות בגין אירועים אלימים, אך אין פתרונות בנושא. "המקרה הזה הוא לא נורה אדומה, אלא חייב לעורר את משרד הבריאות לפעולה - איך שומרים על חיי אדם של צוות שעובד כל כך קשה בטיפול בחולים", אמרה. "לא יכול להיות שכל מי שירצה ירביץ ויצית בלי שום הגנה לאחיות או לשאר העובדים. חייבים אבטחה בסניפים, זה דבר ראשון. שאנשים יוכלו לעבוד בצורה בטוחה. זו קופת חולים המון נכנסים ויוצאים. עכשיו זו אחות ופעם הבאה אלה יהיו מטופלים".

מנכ"ל משרד הבריאון משה בר סימן טוב אמר גם הוא כי מדובר במקרה קשה ומזעזע של "אלימות ורצח כלפי עובדי מערכת הבריאות". לדבריו, "ניתן למשטרה לחקור מהר ולמצות את הדין עם העבריין. אנחנו נמצאים בקשר עם קופת החולים ושולחים את תנחומינו למשפחת שנמצאת באבל קשה".

חשד להצתת אחות בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרת 2017. מד"א
חולון, היום/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully