וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים מתכוננים לחדש את ההפגנות - במרתון ירושלים

14.3.2017 / 10:12

עקב מעצר תלמיד ישיבה מאופקים בפורים, מאיימים בכירי הפלג הירושלמי על קיום תחרות הריצה שתיערך בסוף השבוע בירושלים. "הדבר יאתגר את משטרת ישראל בצורה חסרת תקדים", אמרו בכירים בזרם החרדי-ליטאי

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: עשרות חרדים התעמתו עם המשטרה בהפגנות נגד חילול שבת בירושלים, בחודש שעבר)

הזרם החרדי-ליטאי "הפלג הירושלמי", שחבריו אחראים להפגנות שנערכו בחודש שעבר נגד מעצר בחור ישיבה בגין עריקות מצה"ל, איים היום (שלישי) לחדש את ההפגנות בשל מעצר תלמיד ישיבה מאופקים, שנעצר שלשום בלילה. הצעיר בשנות ה-20 לחייו, קיבל זימונים מהצבא אך סירב להתייצב בלשכת הגיוס בעקבות הוראת מנהיג הזרם, הרב שמואל אוירבך.

היום צפוי בית הדין הצבאי ביפו לדון בעניינו, ובכירי הפלג מאיימים כי החלטת השופטים תכריע "גם על הפקקים שייווצרו בירושלים וברחבי הארץ בסוף השבוע". הם מאיימים למקד את ההפגנות ביום שישי בירושלים, בשעה שבה צפוי להתקיים מרתון ירושלים. "בית הדין הצבאי יגזור היום את דינו של מרתון ירושלים. הדבר יאתגר את משטרת ישראל בצורה חסרת תקדים", אמרו.

עוד בנושא:
במקום המן: בובות חיילים חרדים נתלו בשכונת מאה שערים בירושלים
תיעוד: חרדים מכים רוכב אופניים בהפגנות נגד חילול שבת בירושלים
65 עצורים בהפגנות חרדים נגד מעצר עריק וגיוס לצה"ל, שלושה שוטרים נפצעו

הפגנה של חרדים נגד גיוס לצה"ל בבני ברק, 9 בפברואר 2017. איציק מן, אתר ב'חדרי חרדים', אתר רשמי
הפגנת חרדים בבירה, בחודש שעבר/אתר רשמי, איציק מן, אתר ב'חדרי חרדים'

בכירי הפלג מוסיפים כי "כדי למנוע הפרעה לאורך מסלול מרוץ של עשרות קילומטרים, תיאלץ המשטרה לגייס כוחות, שיצטרכו להתמודד גם עם שיבושי תנועה והפגנות בכל הארץ". לדבריהם, "אם יתעקשו רשויות הגיוס למצות את ההליך המשפטי, הם יגרמו לאנדרלמוסיה חסרת תקדים. בית הדין הצבאי יגזור לא רק את משך מאסרו של תלמיד הישיבה, אלא גם את דינו של המרתון".

אנשי הפלג אמרו כי הם מתייחסים ב"חומרה מיוחדת למעצר האחרון, כי בניגוד למקרים שבהם התרחשו מעצרים באקראי, הפעם נעשה המעצר בצורה יזומה על ידי שוטרים צבאיים שניצלו את שהותו של הבחור בביתו לחופשת פורים. מבחינתם זו עליית מדרגה שמחייבת תגובה הולמת".

בראש הקבוצה עומד הרב אוירבך בן ה-85, שהוביל בשנים האחרונות מאבק קיצוני נגד גיוס חרדים, והורה לתלמידיו לא להתייצב בלשכות הגיוס, אף שרוב ההנהגה החרדית נמנעה מאיסור זה. בחודש שעבר חסמו פעילי הזרם כבישים בכל רחבי הארץ למשך ימים ארוכים, והמשטרה הפעילה נגדם יד קשה בכך שעצר עשרות מהמפגינים. המחאות נועדו גם להביך את הזרמים המרכזיים במגזר החרדי, שמתנגדים למחאות או להפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully