וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע קמפיין טראמפ: עלייה של כ-20% בכמות פשעי השנאה ב-2016

14.3.2017 / 10:15

לפי מחקר שנערך בכמה אזורים עירוניים ברחבי ארה"ב, העלייה נובעת משלהוב היצרים במהלך הבחירות לנשיאות וכן ממוכנות רבה יותר של קרבנות להתלונן על מעשים. רק בעיר ניו יורק - עלייה של 189% במקרים אנטישמיים

צילום: עמרי נחמיאס באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

היקף פשעי שנאה בתשעה אזורים עירוניים בארצות הברית עלה ב-20% בשנה שעברה – כך עולה מדוח שפרסם אתמול (שני) חוקר אמריקני נחשב העוסק בחקר פשעי שנאה. לפי הדוח, העלייה בפשעי השנאה קשורה בקמפיין הבחירות לנשיאות ששלהב את היצרים האלימים וכן במוכנותם של קרבנות רבים להתלונן על מעשים שנעשו נגדם.

לפי החוקר בריאן לוין, הדוח מלמד על עלייה במספר פשעי השנאה בכמה ערים מאז יום הבחירות בנובמבר, אז נבחר דונלד טראמפ לנשיאות. התופעה התפשטה גם לתחילת השנה הנוכחית עם גל של איומים בפצצות ומקרי ונדליזם בבתי כנסת ובבתי עלמין יהודיים.

לוין אסף את המידע כחלק מתפקידו בתור מנהל המרכז ללימודי שנאה וקיצוניות באוניברסיטת קליפורניה שבקמפוס סן ברנרדינו, שם הוא גם מרצה למשפט פלילי. הנתונים החדשים, שנאספו ממטות המשטרה, מראים על מגמה הפוכה של מיעוט בפשעי שנאה שרווחה בשנים האחרונות בערים רבות.

לקריאה נוספת:
דני דיין: "יהודי ארה"ב חווים אנטישמיות שקראו עליה רק בספרים"
"השואה - היסטוריה מזויפת": כתובות נאצה רוססו בבית כנסת בארה"ב
איגוד המרכזים היהודיים בארה"ב: "מתוסכלים מחקירת האיומים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקרית אנטישמית בבית כנסת בשיקגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקרב ערי ארצות הברית, בניו יורק דווח על המספר הגדול ביותר של פשעי שנאה והוא עמד על 380, עלייה של 24% מ-2015, בעוד שבוושינגטון הבירה נרשם הזינוק באחוזים הכי גדול – עלייה של 62% ל-107 מקרים. בסך הכול, נרשמו 1,037 מקרים, עלייה של 23.3% מהשנה שעברה בתשעה האזורים שנחקרו: ניו יורק; וושינגטון הבירה; שיקגו, אילינוי; פילדלפיה, פנסילבניה; מחוז מונטגומרי, מרילנד; קולומבוס, אוהיו; סיאטל, וושינגטון; לונג ביץ', קליפורניה וסינסינטי, אוהיו.

בשבועות האחרונים טראמפ השמיע גינויים נוקשים יותר נגד מקרי אנטישמיות וגזענות בארצות הברית, במיוחד בנאומו לקונגרס ב-28 בפברואר. הוא גם סיפר כיצד הוא אישית נפגע מכך, משום שבתו איוונקה נשואה ליהודי והתגיירה, וילדיה – נכדיו – יהודים.

אחרי גל נוסף של איומים בפצצות בשבוע שעבר, גינה אותו ממשל טראמפ "בחריפות". דובר הבית הלבן שון ספייסר הבטיח כי הממשל יבחן את הדרכים לעצור אותם. בעוד מנהיגים יהודים רבים חשדו כי האיומים בפצצות קשורים במצביעי טראמפ הלאומניים שליוו אותו בקמפיין הבחירות, לוין לא קישר ישירות בין הדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתובת אנטישמית בבית כנסת בסיאטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי מחקרו, רק בעיר ניו יורק אירעו 55 פשעים אנטישמיים מ-1 בינואר 2017 ועד 5 במרץ, עלייה של 189% מאותה תקופה אשתקד. "אנחנו עשויים להיות בתחילתה של מגמה של תקריות אנטישמיות שעולות בכל שנה. בעשור האחרון ראינו צניחה במקרים אנטישמיים", אמר לוין. על פי הדוח, העלייה הגבוהה ביותר בהיקף פשעי שנאה נרשמה במקרים נגד מוסלמים ולהט"ב. מומחים טוענים כי פשעים רבים לא מדווחים ומתריעים מפני הסקת מסקנות פזיזות מהנתונים.

במהלך קמפיין הבחירות הציע טראמפ לבנות חומה בגבולה הדרומי של ארצות הברית עם מקסיקו כדי לעצור את המהגרים הלא חוקיים, וכן להטיל איסור על כניסת מוסלמים – הצעה שמותנה עם כניסתו לבית הלבן. הדגשת נושאים כמו גזע, דת ולאום במסע הבחירות השפיעה על מספר התקריות וכן על תדירות הדיווחים עליהם למשטרה, אמר לוין.

"גורמים אלה, יחד עם סיקור משמעותי, עודדו שני דברים: אזרחים המונעים ממניעים שונים, בהם בריונים ומשועממים, החליטו לעשות משהו בנושא; וקרבנות שדיווחו על המקרים משום שחשו שהם לא לבד בעניין", אמר לוין. עם זאת, ציין כי "אני לא חושב שאנחנו יכולים להסביר את העלייה עם העלייה בדיווח".

ירי בשני הודים במדינת קנזס בארצות הברית, 25 בפברואר 2017. AP
פשע שנאה נגד הודי בקנזס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully