וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תדאג לאיזו סוכריה בקק"ל": התמלולים מפרשת הרצוג נחשפים

14.3.2017 / 7:47

ההוראות למקורב, ההטבות לפעילים והקמפיין נגד יחימוביץ': הקלטות שנמצאו במכשירו של היועץ שמעון בטאט משיחות שבהן השתתף יו"ר האופוזיציה שופכות אור על ההתנהלות במפלגת העבודה ועל אופן המינויים בקק"ל. הרצוג, שחקירתו נסגרה מחוסר ראיות, טוען: "לא מכיר את ההקלטות"

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג במטה מפלגת העבודה בבית סוקולוב בתל אביב, 22 בנובמבר 2013. יותם רונן
הרצוג לאחר הניצחון בפריימריז ב-2013/יותם רונן

תיק החקירה נגד יושב ראש מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, נסגר באחרונה, אולם תמלולי שיחות טלפון ומפגשים שתפסה המשטרה מהמעורבים בחקירה והגיעו לידי וואלה! NEWS חושפים את מאחורי הקלעים של מפלגת העבודה ושל הליכי המינויים בקרן הקיימת לישראל.

בתמלולים בולט מקומו של שמעון בטאט, לשעבר מנהל הקמפיין של המחנה הציוני וכיום יועץ לח"כ אראל מרגלית, העומד בפני שימוע לפני הגשת כתב אישום. בטאט חשוד בקבלת תרומה אסורה, באי מסירת הודעה ובאי מסירת דוח על מערכת חשבונות, בגין אי דיווח על קבלת מימון לקמפיין שניהל מטעמו של הרצוג נגד ח"כ שלי יחימוביץ' בפריימריז לראשות העבודה ב-2013. השיחות נמצאו במכשיר הטלפון של בטאט, במהלך חקירת החשדות נגד הרצוג.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' חוגגת עשור בפוליטיקה בתמונה עם חבר הכנסת יצחק הרצוג. ראובן קסטרו
קמפיין הכפשה שמימון עליו לא דווח. הרצוג ויחימוביץ'/ראובן קסטרו

בשיחה בין הרצוג לבטאט ב-2015, תועדו השניים משוחחים על מינויים בקק"ל. הרצוג מוצג כמי שלוחץ על בטאט לטפל בנושא קק"ל, "שיישאר בידי מפלגת העבודה". השניים שוחחו על היו"ר המכהן דאז אפי שטנצלר, ועל הרצון של איתן כבל להתמודד מולו; הרצוג מצוטט כאומר לבטאט "אתה האיש שלי לקבל תפקיד בקק"ל", ומבקש ממנו לדאוג לפעילה בשם דבי, המקורבת לאיש המפלגה חגי מרום. "תדאג למצוא לדבי איזו סוכריה במחלקה לישראל", מצוטט הרצוג בתמלול.

הקמפיין שניהל בטאט נגד יחימוביץ' הוצא לפועל באמצעות דניאל כהן, פעיל במפלגה. כהן היה אחראי על שליחת הודעות טקסט לחברי המפלגה, שקישרו לכתבות עם תכנים פוגעניים לכאורה הנוגעים ליחימוביץ'. בשיחה עם שר הביטחון לשעבר, בנימין בן אליעזר, שהלך לעולמו בשנה שעברה, שאל בן אליעזר את בטאט מה הבטיח הרצוג לכהן בתמורה; בטאט עונה לו "את בית ברל".

על כך ענה בן אליעזר: "הוא לא יודע איך לעבוד איתו, אני יודע איך לעבוד איתו. דני, אני מכיר אותו: האסטרטגיה שהוא מאיים 'אני אזיין אותך, אני אלך למשטרה, אני אפליל אותך'. אין דבר שלא עזרתי לו: עזרתי לו עם המכללה הירדנית, הוא קיבל מיליונים, ובכל דבר, לא רק זה. כל מה שרק יכולתי כל הזמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיש של בוז'י לקבל תפקיד. בטאט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה נוספת שהוקלטה, מדבר בטאט עם נפתלי שפיצר, בעלה של ציפי לבני, לאחר שידור הסרט התיעודי של ענת גורן על הקמפיין של המחנה הציוני. בטאט: "מה שלומך? יש לי כמה דברים לעדכן אותך אבל זה לא לטלפון. (...) פחדתי שהיא (לבני, ג"ג) תראה את הסרט, שמחתי שהיא התעלמה ממנו... זה פיגוע ברמה אסטרטגית... העפתי אותה פעמיים תוך כדי שהיא מצלמת... ברמה שלו לאן זה מוביל? ציפי רותחת מזה". שפיצר מתחמק, אומר כי אינו מבין בנושא הזה, ונפרד ממנו לשלום.

מטעמו של הרצוג נמסר בתגובה: "ההקלטות אינן מוכרות למר הרצוג כלל. לא עצם קיומן, לא תוכנן ולא הקשרן. על פניו נראה שמדובר ברכילות פוליטית, נוהג מקובל בגופים פוליטיים, ומעבר לכך האנשים המוזכרים לא קיבלו תפקידים כנטען".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא לא יודע איך לעבוד איתו, אני יודע איך לעבוד איתו". בן אליעזר והרצוג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully