וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן חוזר בו: טראמפ לא באמת התכוון שממשל אובמה צותת לו

דובר הבית הלבן ספייסר הסתייג מההאשמות הקשות שהטיח הנשיא המכהן בקודמו בתפקיד. בתדרוך לעיתונאים אמר כי טראמפ לא התכוון לציתות כשצייץ והשתמש במילה – ציתות. "הנשיא השתמש במילה 'ציתות', אבל התכוון באופן רחב יותר למעקב ופעילויות אחרות"

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של רשת FOX, עריכה: ורד לידני

הבית הלבן חזר בו אתמול (שני) מההאשמות הקשות שהטיח הנשיא דונלד טראמפ בקודמו בתפקיד ברק אובמה, כשאמר כי הנשיא לשעבר צותת לטלפונים שלו במגדל טראמפ בניו יורק במהלך הקמפיין לבחירות. דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר בתדרוך לעיתונאים כי טראמפ לא התכוון לציתות כשצייץ והשתמש במילה – ציתות.

"אני חושב שאין ספק שממשל אובמה ביצע כמה פעולות של מעקב במהלך בחירות 2016", אמר ספייסר. "הנשיא השתמש במילה 'ציתות', אבל התכוון באופן רחב יותר למעקב ופעילויות אחרות". הדובר הוסיף כי טראמפ לא התכוון להאשים אישית את אובמה במעורבות במעקב, אף שצייץ בזמנו "אובמה הורה לצותת לי במגדל טראמפ". הוא אף טען כי אובמה "רע" ו"בחור חולה".

דבריו של ספייסר באים ברקע תאריך היעד שאליו התחייב משרד המשפטים לוועדת המודיעין של הסנאט כדי לספק הוכחות התומכות בטענות טראמפ. ואולם, משרד המשפטים ביקש הארכה למועד הגשת ההוכחות. עד כה סירב הבית הלבן לספק כל הוכחה, בעוד בכירים לשעבר בארצות הברית הכחישו כי ניתן צו כלשהו לביצוע האזנות סתר במגדל טראמפ.

לקריאה נוספת:
הקונגרס פותח בחקירת ההאזנות לטראמפ: ה-FBI התבקש למסור מידע
דיווח: טראמפ ידע על קשרי היועץ לביטחון לאומי עם גורמים זרים
דיווח: טראמפ נפגש עם שגריר רוסיה במהלך קמפיין הבחירות

נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה והנכנס דונלד טראמפ, גבעת הקפיטול 20 בינואר 2017. GettyImages
אובמה וטראמפ בהשבעה/GettyImages

אובמה בעצמו לא הגיב לסערה, אך מקורביו הכחישו נמרצות את ההאשמות של טראמפ. דוברו קווין לואיס אמר כי "העיקרון הבסיסי של ממשל אובמה היה ששום גורם רשמי בבית הלבן יתערב בחקירה עצמאית שאותה מוביל משרד המשפטים. כחלק מעיקרון זה, הנשיא אובמה ושום גורם אחר לא הורה על מעקב לאזרח אמריקני. כל טענה אחרת היא לגמרי שקרית".

שבוע לאחר הציוצים שעוררו סערה, אמר ספייסר כי הם מדברים בעד עצמם וסירב לספק הסברים נוספים. בארבעת הציוצים שפרסם טראמפ ב-4 במרץ הוא אזכר "ציתות לטלפון". "איום ונורא! הרגע גיליתי שאובמה 'צותת לטלפון' שלי במגדל טראמפ לפני הניצחון", אמר בציוץ הראשון. "האם זה חוקי שנשיא מכהן יורה על 'ציתות' במהלך קמפיין לנשיאות", שאל. לאחר מכן כתב: "כמה נמוך יכול אובמה לרדת, לצותת לי לטלפון במהלך הליך הבחירות המקודש הזה. זה כמו ניקסון/ווטרגייט. בחור רע או חולה".

ספייסר אינו היחיד שנדרש להסביר את טענות טראמפ והסתבך. היועצת לבית הלבן קליאן קונוויי אמרה בריאיון טלוויזיוני כי ייתכן שהשיטות שבהן השתמש ממשל אובמה למעקב אחר מגדל טראמפ היו שיטות אחרות, כפי שנחשפו בוויקיליקס בשבוע שעבר. "את יודעת אם היו האזנות סתר למגדל טראמפ"? שאל המראייון מייק קלי. "מה שאני יכולה לומר זה שיש הרבה דרכים לעקוב אחד אחר השני", השיבה קונוויי. לדבריה, ייתכן שהמעקב נעשה באמצעות טלוויזיה חכמה או "מיקרוגל שאותו הפכו למצלמה".

שלשום תקף הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין את טראמפ ואמר כי עליו לחזור בו מהטענות נגד אובמה או לבסס אותו עם הוכחות. "אין לי שום סיבה להאמין שטענות אלה נכונות, אבל אני גם מאמין שהנשיא של ארצות הברית יכול להבהיר את הנושא בתוך דקה", אמר בריאיון ל-CNN. "כל מה שהוא צריך לעשות זה להרים את הטלפון, להתקשר לראש ה-CIA, ולשאול: 'אוקיי, מה קרה?'".

(עדכון ראשון: 22:01)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הציוץ של טראמפ ב-4 במרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully