וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן הקימה בלבנון מפעלים לייצור רקטות עבור חיזבאללה

14.3.2017 / 1:01

לפי דיווח בעיתון "אל-ג'רידה" הכווייתי, המתבסס על סגן של מפקד משמרות המהפכה באיראן, ההחלטה על הקמת המפעלים בלבנון התקבלה בעקבות תקיפות נגד מפעלים לייצור נשק בסודאן ונגד נתיבי אספקה לחיזבאללה מסוריה, שיוחסו לישראל

צילום: טוויטר

"איראן הקימה בלבנון מפעלים לייצור רקטות ארוכות טווח וכלי נשק נוספים עבור ארגון חיזבאללה" – כך טוען אמש (שני) סגן של מפקד משמרות המהפכה של איראן בריאיון לעיתון "אל-ג'רידה" הכווייתי. לפי דברי הסגן, ההחלטה על הקמת המפעלים בלבנון התקבלה בעקבות תקיפות נגד מפעלים לייצור נשק בסודאן ונגד נתיבי אספקה לחיזבאללה מסוריה, שיוחסו לישראל.

הסגן הוסיף המפעלים נמצאים בפיקוחם המלא של אנשי חיזבאללה. על פי הדיווח, המפעלים, הפועלים זה שלושה חודשים, בנויים כ-50 מטרים מתחת לפני האדמה ומעליהם נפרסו כמה מערכות הגנה מפני מטוסי חיל האוויר הישראליים.

במפעלים עובדים יועצים של משמרות המהפכה לצד מומחים לבנונים שהוכשרו באחת האוניברסיטאות המפורסמות באיראן, "אל-אימאם אל חוסיין", השייכת למשמרות המהפכה. בדיווח נכתב כי אוניברסיטה זו הכשירה מאות מומחים מלבנון ומדינות אחרות בייצור הרקטות. לפי אותו המקור, אף אחד מהמפעלים אינו מייצר את הרקטות במלואן, אלא רכיבים נפרדים שלהן, שנאספים במקום אחר ומורכבים לרקטות.

לקריאה נוספת:
ליברמן משנה את הגישה - ומסמן מטרות חדשות למלחמה הבאה בלבנון
המתנה של אסד לאיראן עלולה להגדיל את האיום על ישראל
איראן והלחימה בסוריה במוקד: נתניהו יצא לביקור בזק ברוסיה

לוחמי חיזבאללה. Hussein Malla, AP
לוחמי חיזבאללה/AP, Hussein Malla

אותו מקור הדגיש כי חיזבאללה יכול כעת לייצר טילים שיכולים להגיע למרחק של יותר מ-500 קילומטרים, וכן טילי קרקע-קרקע, קרקע-ים, טילים נגד טנקים, נגד משוריינים וסירות קרב משוריינות, טילי טורפדו ימיים, שמשוגרים מסירות קלות ומהירות. כמו גם מל"טים בעלי יכולת ריגול ויכולת לשאת נשק וטילים. המקור אמר עוד כי נשק זה כבר נוסה במלחמה בסוריה ונחל הצלחה. "טילים אלה הצליחו להשמיד את מכוניות התופת שתקפו את לוחמי חיזבאללה".

לפני כמה ימים אמר שר הביטחון האיראני חוסיין דהקאן כי לחיזבאללה יש יכולות לייצר טילים שמסוגלים לפגוע בכל אזור בישראל מבלי לפרט. כמו כן, בביקורו האחרון של ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה, הוא חשף כי יש בידי ישראל מידע שלפיו, איראן מבקשת להקים נמל ימי משלה בחופי סוריה, באזור לטקיה ככל הנראה.

הדיווח ב"אל-ג'רידה", אם יאומת, יסביר את דבריהם העמומים. אם דבריו של הסגן מדויקים, הרי שמבחינת ישראל מדובר בהתפתחות משמעותית ויוצאת דופן שמקנה לחיזבאללה יכולת של ייצור רקטות, גם מדויקות, כפי שמעולם לא הייתה לו. התפתחות זו רק ממחישה את גודל המעורבות האיראנית בסוריה ובלבנון.

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully