וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: כמאה ילדים במזכרת בתיה נחשפו לשחפת מעובדת בגן ציבורי

לשכת הבריאות המחוזית ברחובות הודיעה כי תערוך בדיקות לילדי "גן החיטה" שבמועצה המקומית לאחר שעלה החשש כי נחשפו לחיידק שגורם למחלה הזיהומית המדבקת. על פי הערכת משרד הבריאות, המקור הוא אחת מעובדות הגנים שאובחנה כחולה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הורי הילדים זומנו לשיחה במשרד הבריאות. המצולמים אינם קשורים לכתבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמאה ילדים בגנים ציבוריים במזכרת בתיה ייבדקו בידי לשכת הבריאות המחוזית ברחובות, לאחר שעלה החשש כי נחשפו לחיידק שגורם לשחפת – כך אישר היום (שני) משרד הבריאות. "הלשכה המחוזית נערכת למתן הסביר להורים וביצוע כל הנדרש לאחר חופשת הפורים", נמסר מהמשרד.

הורי הילדים, שלומדים במתחם המשותף למתחם ארבעת הגנים הציבוריים "גן החיטה" במועצה המקומית, זומנו לשיחה עם עובדי משרד הבריאות בעניין הבדיקות שלאחר החשיפה. על פי הערכות לשכת הבריאות המחוזית, המקור לחשיפה לחיידק הוא אחת מעובדות הגנים, שאובחנה לאחרונה כחולת שחפת.

שחפת היא מחלה זיהומית מדבקת, הנישאת באוויר באמצעות שיעול של החולה. למרות היותה אחת הסיבות הנפוצות למוות ברחבי העולם, בייחוד במדינות עולם שלישי, כיום היא מוגדרת מחלה שאינה קטלנית משום שקיים טיפול רפואי המאפשר להירפא ממנה. במשרד הבריאות הבהירו כי הדבקה בשחפת דורשת שהייה ממושכת בקרבת אדם חולה - לפחות שמונה שעות רצופות של שהות עם החולה בחלל סגור. לכן, אין סכנה להדבקה ממגע אקראי והמחלה לא מועברת באמצעות מזון. כמו כן, ציינו כי גם במידה שנוצר מגע הדוק עם החולה, לא בהכרח מתפתחת המחלה. רק 10%-5% מקרב הנדבקים יפתחו מחלה בעקבות ההדבקה לאורך כל חייהם.

עוד בוואלה! NEWS:
הרופאים פרשו מהדסה - הורי החולים יידרשו לשלם: "מרוויחים עלינו כסף"
השוק נפתח: משרד הבריאות העניק רישיון ל-40 חוות לגידול קנאביס רפואי
תושב באר שבע ננשך על ידי כלבים - ומשרד הבריאות סירב לחסנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully