וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מובילאיי חוגגים את עסקת הענק: "מי שיש לו אופציות, הרוויח"

13.3.2017 / 18:08

במטה החברה הירושלמית, שנמכרה לאינטל תמורת 14.7 מיליארד דולר, שררה אווירת אופוריה. "תחושה טובה להיות במקום שאינטל רוכשת", אמר עובד. עם זאת, אחר סייג: "זה נוגע רק לדרגים העליונים". המייסדים צפויים להרוויח מאות מיליוני דולרים, העובדים יקבלו 150 מיליון דולר

צילום: יותם רונן, עריכה: שמרית גולדשטיין

עובדי חברת מובילאיי חגגו היום (שני) את מכירת החברה לאינטל תמורת 14.7 מיליארד דולר, במה שהוגדר כ"עסקה הגדולה בתולדות ההיי-טק הישראלי". על עובדי החברה נאסר לשוחח בשמם עם התקשורת בנוגע לעסקה, אך אחד מהם אמר לוואלה! NEWS: "מי שיש לו אופציות הרוויח. זו תחושה טובה להיות במקום שאינטל רוכשת, אפילו שזה לא חדש לנו שאנחנו במותג טוב".

הרווח מהעיסקה ליו"ר החברה אמנון שעשוע ולמנכ"ל זיו אבירם נאמד ב-600 מיליון דולר לכל אחד. גם המשקיע הישראלי שמואל חרל"פ, הבעלים של סוכנות הרכב כלמוביל צפוי לרווח של כמיליארד דולר. על פי הערכות בחברה, המנהלים והעובדים צפויים להרוויח למעלה מ-150 מיליון דולר מהעסקה. "אנחנו שמחים, אבל אסרו עלינו לדבר", אמר אחד העובדים, בעוד שעובד אחר סייג: "זה בסך הכול משהו שנוגע לדרגים העליונים".

בניין חברת מובילאיי, הר חוצבים ירושלים. מרץ 2017. אמרי סדן, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
מטה חברת מובילאיי, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

בכירי המערכת הפוליטית בירכו לאורך היום את אנשי החברה. הנשיא ראובן ריבלין אמר למנכ"ל זיו אבירם כי העסקה היא "גאווה ישראלית, וגם גאווה לירושלים שתהיה משכנה של החברה המורחבת והצומחת". ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוסיף כי "העסקה מוכיחה באופן דרמטי שהחזון שאנו מובילים מתממש. ישראל הופכת למרכז טכנולוגיה עולמי. לא רק בתחום הסייבר, אלא גם בתחום הרכב".

שר האוצר, משה כחלון, הבטיח בשיחתו עם אבירם כי אנשי החברה "יכולים לראות בנו את בעלי הברית הגדולים ביותר שלכם". לדבריו, "העסקה היא אמון גדול במדינת ישראל ובכלכלה הישראלית.

מובילאיי CES 2017. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מערכת מובילאיי. העסקה הגדולה בתולדות ההיי-טק הישראלי/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מובילאיי נוסדה בשנת 1999 והיא מייצרת מערכות סיוע בנהיגה – בטכנולוגיות המשמשות גם לפיתוח מכוניות אוטונומיות. שווי השוק של החברה הוערך בתקופה האחרונה בכ-10.5 מיליארד דולר.

בהודעה החברות נמסר כי "השילוב צפוי להאיץ את החדשנות עבור תעשיית הרכב, ולמצב את אינטל כספק טכנולוגיה מוביל בשוק הצומח של כלי רכב אוטונומיים ברמה גבוהה ואוטונומיים לחלוטין. אינטל מעריכה את פוטנציאל השוק של מערכות הרכב, המידע והשירותים בכ-70 מיליארד דולר, עד לשנת 2030".

בשיחות עם נתניהו ועם כחלון ציין אבירם כי מרכז הפעילות של החברה יישאר בישראל, החברה תקים בארץ מרכז פיתוח עולמי ותקבל אחריות על כלל הפעילות הבינ"ל של המכונית האוטונומית מטעם אינטל.

בשנה שעברה רכשה אינטל את חברת Reply הישראלית, המפתחת טכנולוגיה לצילום שידורי ספורט, בסכום שנאמד בכ-175 מיליון דולר. אתמול הודיעה אינטל העולמית על מינויים של ארבעה מנהלים ישראלים בכירים נוספים לסגני נשיא: איציק סייליס, קרין איבשיץ, אלקנה בן סיני וזיו המר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully