וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: תהליך השיקום המפרך של צב הים נינג'ה – במסע בחזרה לים

15.3.2017 / 17:40

לפני פחות מחצי שנה נמצא נינג'ה בחוף הקשתות באשדוד כשגולגלתו מנופצת ואחת מרגליו האחוריות נקטעה לחלוטין. לאחר מסע שיקום ארוך במרכז הארצי להצלת צבי ים, מקווים אנשי המרכז באופטימיות זהירה כי יחזור הביתה תוך חודשים בודדים. צפו בתהליך השיקום

צילום: אלון אוחיון והמרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים

צב הים נינג'ה נמצא באוקטובר האחרון בחוף הקשתות כשהוא סובל מפגיעות קשות, רגלו האחורית נקטעה והוא מכוסה בטפילים. היום, כחמישה חודשים לאחר שנמצא, הוא שוקם כמעט לחלוטין וברשות הטבע והגנים מקווים כי יוכל לחזור לים תוך חודשים בודדים. רק אחרי שנחשפים לסיפור תלאותיו של נינג'ה, אפשר אולי להבין מדוע בחר אלון אוחיון, העובד כמציל בחוף הקשתות שבו מצא את הצב, בחר להעניק לו את השם המחייב הזה.

אחרי שנסחף לחוף הוא היה חלש מאוד, סבל מפגיעות חמורות בראש, בצוואר ובגפיים והיה מכוסה בטפילים רבים. כשהגיע לידי אנשי המרכז להצלת צבי ים, הם מצאו כי הוא סובל משתי פגיעות עיקריות, שאין ביניהן קשר ישיר: פגיעת ראש שייתכן שנגרמה מכלי שיט או מפגיעה מכוונת, ופגיעת גפיים וצוואר שנגרמה כתוצאה מהסתבכות בפסולת כלשהי במים, כמו חוט דיג, רשת, שק יוטה או פלסטיק. עוד הבחינו אנשי המרכז בחתכים קשים בגפיו הקדמיות ובצווארו, וכי רגלי האחורית הימנית נקטעה.

עוד בוואלה! NEWS:
המבצע להצלת החסידות השחורות: כך צומצמה ב-95% תמותת הציפור הנדירה
"מזהים את בוא האביב": רבבות עגורים החלו בנדידה מהחולה לאירופה
חיים חדשים בשידור חי: יותר ממאה אלף צופים בג'ירפה שעתידה ללדת

צב ים נפגע בגולגולתו ושוקם על  ידי אנשי רשות הטבע והגנים. מערכת וואלה! NEWS
נמצא רזה וחיוור מאוד. נינג'ה/מערכת וואלה! NEWS

כתוצאה מהציפה הממושכת בים, נינג'ה הגיע מלא באצות וטפילים כגון בלוטונים, ברווזונים, עלוקות, הידרוזואה וסרטנים קטנים. הוא היה רזה וחיוור מאוד, וניכר שלא אכל זמן רב. "בשל הפגיעה הקשה, בשלב הראשון טיפלנו בנינג'ה בעירוי נוזלים והחזקנו אותו במים מתוקים על מנת להקל על הסרת הטפילים, שמורגלים למי ים. אך מאחר שלא רצינו שיספוג טראומות נוספות בגלל מצבו הקשה, ההתנהלות איתו הייתה מאוד עדינה, והטיפול לא אגרסיבי", הסבירו במרכז להצלת צבי ים. "בכל זאת, נינג'ה מחלים במהירות שיא. השבר בגולגולת כבר כוסה בשלמותו ברקמת הגלדה ואין עוד חשש לזיהומים מסכני חיים".

למרות השיפור המעודד במצבו של נינג'ה, ייקח עוד זמן עד שבמקום השבר תתפתח רקמה נוקשה יותר שתמנע פציעה חוזרת. כיום הוא אוכל יותר מ-1 ק"ג של דגים ביום ושוחה בחופשיות במכל. במרכז להצלת צבי ים מביטים באופטימיות זהירה על השיפור במצבו, ומקווים כי יוכל לחזור לים תוך כמה חודשים בודדים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
צב ים חולץ סמוך לחופי אשקלון. יוני 2016. חטיבת דובר המשטרה
חילוץ צב בידי המשטרה, יוני 2016/חטיבת דובר המשטרה

המרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים הינו היחיד מסוגו בארץ, ונועד להגן על צבי ים שנפלטו אל החוף, להעניק להם טיפול רפואי, לשקם אותם ולהחזירם אל הטבע. רשות הטבע והגנים מפעילה מוקד חירום (*3639), וקוראת לציבור לדווח על כל צב שנמצא בחופים כדי שהמרכז יוכל לטפל בו ולהחזירו לים. בנוסף, באמצעות אפליקציית SEA WATCH, שהינה פרי פיתוח של החברה להגנת הטבע ונועדה לאפשר פלטפורמה לדיווחים בכל תחומי הים, ניתן לדווח על כל צב ים תועה.

בתוך כך, רשות הטבע והגנים תציין השבוע כמדי שנה, את שבוע שמירת הטבע בישראל, שמטרתו להעלות את מודעות הציבור לערכי הטבע ולהביא לצמצום סכנת ההכחדה של מיני צמחים וחיות בר החיים בישראל. השנה שבוע שמירת הטבע ייערך בסימן מינים בסכנת הכחדה, והוא המשכו הישיר של קמפיין ארצי נרחב שהשיקה לאחרונה רשות הטבע והגנים תחת הכותרת "כדי שחיות הבר יהיו פה גם מחר" ונועד להעלות את מודעות הציבור לנושא חשיבות שמירת חיות הבר והדרכים לשמור עליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully