וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח קודר מסוריה: מספר שיא של ילדים נהרגו בשנה שעברה

סוכנות האו"ם לילדים יוניצ"ף מסרה כי לפחות 652 ילדים נהרגו בלחימה במדינה ב-2016, עלייה של 20% בהשווה ל-2015. רבים מהם נהרגו בבית ספר או בסמוך לו. "המצב הגיע לשפל המדרגה"

עריכה: אוהד פיטר

לפחות 652 ילדים נהרגו בשנה שעברה בסוריה, יותר מבכל שנה אחרת מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה ב-2011 – כך מסרה סוכנות האו"ם לילדים יוניצ"ף, שהגדירה כי מצבם הגיע "לשפל המדרגה". לפי הדוח הקודר, זוהי עלייה של 20% בהשוואה ל-2015, ואלו רק מקרי המוות שאומתו באופן רשמי, כך שככל הנראה המספר האמתי גבוה בהרבה.

"היקף הסבל הוא חסר תקדים", אמר חירט קפלארה, המנהל האזורי של יוניצ"ף האחראי על המזח התיכון ועל צפון אפריקה. 255 מבין הילדים ההרוגים איבדו את חייהם בתוך שטח בית ספר או בסמוך לו. הסוכנות מעריכה כי יותר מ-850 ילדים גויסו ללחימה, כפול מהמספר ב-2015. אלו המגויסים ללחימה מוצאים את עצמם בקו החזית ובמקרים קיצוניים משמשים מוציאים להורג, מחבלים מתאבדים או סוהרים. "מיליוני ילדים בסוריה נתונים תחת מתקפה על בסיס יומי", אמר קפלארה בחומס.

שישה מיליון ילדים סורים מסתמכים עתה על סיוע הומניטרי בשל מלחמת האזרחים. לפי הסוכנות, כ-2.3 מיליון נמלטו מהמדינה, אך אלו הפגיעים ביותר הם 2.8 מיליון הילדים שנותרו לכודים באזורים שהגישה אליהם מוגבלת, בהם 280 אלף החיים תחת מצור.

לקריאה נוספת בנושא
והעולם שתק: הילדים שסיפרו במבט בודד את זוועות השנה
עריפת ראש של פלסטיני בן 12 מטלטלת את האופוזיציה הסורית
מדמם והמום: תמונתו של עומרן בן ה-5 היא סמל נוסף לחורבן בסוריה

תיעוד: עומראן בן החמש מחולץ מהריסות ביתו לאחר מתקפה אווירית בחאלב שבסוריה. ספק 500
עומראן, ילד בן חמש, שניצל מתקיפה אווירית בחאלב/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully