וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון ביטל את חברותו בליכוד: "המפלגה שינתה פניה"

12.3.2017 / 20:23

אחרי שהכריז על כוונתו להקים מפלגה חדשה, הודיע שר הביטחון לשעבר על פרישתו מהליכוד באופן רשמי. "נשארתי נאמן לדרך שאני מאמין בה, דרכם של אבות הציונות", אמר. בסקרים שנערכו בסוף השבוע, עולה כי מפלגה בראשותו זוכה למספר מנדטים חד-ספרתי על סף אחוז החסימה

צילום: אבי כהן, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: יעלון מכריז על הקמת מפלגה חדשה, בתחילת החודש)

שר הביטחון לשעבר משה יעלון הודיע הערב (ראשון) רשמית על הפסקת חברותו במפלגת הליכוד. זאת, בהמשך להצהרתו כי הוא מקים מסגרת פוליטית חדשה להתמודדות על הנהגת המדינה. "נשארתי נאמן לדרך שאני מאמין בה, דרכם של אבות הציונות, ביניהם זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין. נאמן לימין הממלכתי שאנו מתגעגעים אליו. לכן, הודעתי על ביטול חברותי בתנועת הליכוד, ששינתה פניה. עוד נראה ימים טובים יותר", אמר יעלון.

בסוף השבוע פורסמו שני סקרים שבחנו לראשונה מה מידת התמיכה לה הייתה זוכה מפלגה בראשות יעלון לו הבחירות היו נערכות כיום. לפי סקר של רשת ב', יעלון היה מקבל שישה מנדטים, ולפי סקר חדשות 2 - ארבעה מנדטים בלבד.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן משנה את הגישה - ומסמן מטרות חדשות למלחמה הבאה בלבנון
עדויות על אונס חיילת בידי שוטר נחשפות – ומגלות תופעה מטרידה
פעוט בן שנתיים נפל לבור ביוב ביישוב בנגב - ומת

משה יעלון – מדבר בוועידת בר אילן. ניב אהרונסון
"אני מקים כוח פוליטי כדי להתמודד". יעלון/ניב אהרונסון

בתחילת החודש הכריז יעלון על כוונתו להקים מפלגה ולהתמודד על הנהגת המדינה. "הגעתי לנקודה שבה החלטתי להתפטר, הגעתי ללא מעט התנגשויות. הודעתי שאני מתכוון להתמודד על ההנהגה הלאומית בבחירות הבאות. אני מקים מפלגה, אני מקים כוח פוליטי כדי להתמודד", אמר באירוע "שבתרבות" בתל אביב.

יעלון הוסיף כי "עוד אין שם למפלגה. הקמתי עמותה שהשם שלה 'מנהיגות אחרת' ויש לי ימים עם שלושה חוגי בית ביום. למדתי שהתיווך התקשורתי, בייחוד כשאין לך עיתון או ערוץ טלוויזיה, עושה לך רע".

שר הביטחון לשעבר לא שלל את האפשרות לחבור למפלגתו של יאיר לפיד, יש עתיד. "אני לא אוהב את הפיצול למפלגות קטנות, אלא חושב שיש לאחד כוחות. אני כרגע בונה את הכוח הפוליטי שלי וברגע שיהיה צריך, אשמח לראות חיבור כוחות, עוד יצוצו כוחות לפני הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully