וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת מועמד הימין בצרפת פרסמה קריקטורה אנטישמית נגד יריבו

באיור, שפרסמה המפלגה השמרנית בטוויטר, נראה עמנואל מקרון עם אף ארוך ועם כובע צילינדר, בדומה לדרך שבה הוצגו יהודים על ידי הנאצים ומשטר וישי. פיון, שמפגר אחריו בסקרים והסתבך בשערורייה חדשה, גינה זאת בחריפות

צלמים זמניים מורשים

המפלגה השמרנית בצרפת התנצלה אתמול (ראשון) על קריקטורה שפורסמה נגד מועמד המרכז עמנואל מקרון, שנציגה ויריבו הבולט פרנסואה פיון הודה שהייתה אנטישמית. מועמד הימין-מרכז, המפגר אחריו בסקרים, הסתבך במקביל בשערורייה חדשה אחרי דיווח שלפיו קיבל מימון מגורם לא ידוע לרכישת חליפות יוקרה בשווי עשרות אלפי אירו.

מפלגת הרפובליקאים השמרנית, שפיון הוא מועמדה, פרסמה אתמול בחשבון הטוויטר שלה תמונה שבה נראה מקרון עם אף ארוך כשהוא חובש כובע ומחזיק מגל בצבע אדום שעמו הוא חתך סיגר. התמונה הזכירה תעמולה אנטישמית ממלחמת העולם השנייה, אז משטר וישי בצרפת שיתף פעולה עם הנאצים וגירש יהודים למחנות ההשמדה. מקרון אינו יהודי, אולם האיור ככל הנראה מתייחס לתקופה שבה עבד בבנק רוטשילד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריקטוריה שגרמה לסערה. מקרון עם כובע צילינדר ומגל אדום/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום קרא פיון לקריקטורה "בלתי-מתקבלת על הדעת". ראש הממשלה לשעבר, שהיה המועמד המוביל עד שנחשף כי העסיק את אשתו כיועצת פרלמנטרית מבלי שהגיעה לעבודה, אמר כי הוא מבין את הזעם. "זה מזכיר תמונות מתקופה אפלה בהיסטוריה שלנו וזה משתמש באידיאולוגיה שתמיד נלחמתי נגדה", אמר.

לדבריו, "פוליטיקה היא עסק קשוח, אבל היא חייבת להישאר מכובדת. אני לא אסבול שימוש של מפלגתי בקריקטורות שמשמשת תעמולה אנטישמית". הוא הוסיף כי הוא דרש מיו"ר המפלגה להתנצל ולהעניש את האחראים לכך.

לפי הדיווח בעיתון "ז'ורנל דו דימאנש", החליפות של פיון נרכשו בחנות "ארניס" מאז 2012, והשווי הכולל שלהן מוערך ב-48 אלך אירו. עוד דווח כי 35 אלף אירו הועברו במזומן, אך בחודש שעבר העביר "חבר נדיב" המחאות תמורת שתי חליפות. התורם, שביקש להישאר בעילום שם, אמר לעיתון כי הוא שילם "לבקשת פיון", שלדבריו "לא הודה כלל".

(עדכון ראשון: 19:22)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עצרת תמיכה בפריז במועמד השמרני לנשיאות צרפת פרנסואה פיון, 5 במרץ 2017. רויטרס
פיון ורעייתו פנלופה בעצרת בפריז בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully